fbpx

Neuzer X400 trekking teszt – A tengerparti sétányok fenegyereke

Legyen szó akár városi felhasználásról, hosszabb csomagos túrákról vagy csak tengerparti felhasználásról a Neuzer X400-ban megtalálhatjuk számításunkat. A nagy múltú hazai gyártó trekking kerékpárja nem fog csalódást okozni, zárható teleszkóppal, tárcsafékkel és megbízható váltószettel eljuttat minket a világon bárhova.

 

Nem gyakran használok trekking kerékpárt, mert nem igazán az én világom, de az X400 tesztje közben megfogott valami, átjött az az életérzés, amikor csak az élményért tekerek, nem feltétlenül a minél nagyobb átlag elérését hajszolom, hanem csak azért, hogy élvezzem a kerékpározást, nézelődjek és/vagy eljussak A-ból B-be. Különleges dolog ez, csak felveszem a hátizsákom, elindulok a világba és ha megtetszik a táj megállok fotózni, ha inni támad kedvem egy kávét vagy enni egy fagyit/sütit akkor megállok és megteszem, nem rohanok 30+km/h-s átlaggal sehova. Brac-on a szigeten ráadásul millió alkalom volt arra, hogy ne csak az előttem lévő aszfaltcsíkot bámuljam, hanem a pálmafákat, a tengert és a történelmi épületeket.

De evezzünk egy kicsit a technikai oldal felé, hogy meglássuk mit kapunk a pénzünkért, ha a Neuzer X400-at választjuk. A trekking kategóriában nincs nagy csoda a vázak terén, a gyártók többnyire strapabíró alumínium csövekből készítik ezeket a bringákat, mert megeshet, hogy a tulaj sem biztos, hogy egy cérnavékony alkat és az is gyakori, hogy csomagos túrákhoz használják ezeket a kerékpárokat, ezért szükség van a masszív felépítésre. A Neuzer is ezt az elvet követte az X400 tervezésekor, 6061 T6 alumíniumból épül fel a váz és mindenféle rögzítőkonzolt (csomagtartó és sárvédő szemek) találunk rajta, melyek segítségével málhás túragépet vagy akár városi munkába járós bringát is varázsolhatunk belőle. Sőt a kitámasztót a papucs melletti kifejezetten erre a célra tervezett konzolra szerelhetjük fel. A tárcsafék elhelyezésénél is gondosan ügyeltek arra, hogy se a csomagtartó, se a sárvédő pálcáinak ne legyen útba.

A hazai utak állapotára gondolva elöl egy a Suntour NEX-P HLO teleszkóp simítja ki a kátyúkat, viszonylag egyszerű modell, de teszi a dolgát és még lockout is található rajta, tehát le tudjuk zárni, ha nem szeretnénk, hogy feleslegesen mozogjon, pl a meredek emelkedőkön, ahol csak kiállva tudunk feltekerni, kifejezetten jól jön.

A váltásért a Shimano középkategóriás szett párosa felel, Deore váltókarok mozgatják az Alivio első váltót és a szintén Deore hátsó váltót, ebben a kategóriában nincs is szükség ennél jobbra, sőt én meg is lepődtem, hogy ilyen szintű alkatrésszel kerültek erre a bringára. A hajtómű négyszögtengelyes Shimano 28/38/48 lánckerekekkel, ami bírni fogja a strapát, ha nem kemény terepen akarjuk “gyilkolni”. Egy 9 sebességes 11-34-es kiosztású Sram sort választott a Neuzer hátra, mely nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a meredek emelkedőket is kényelmesen le tudjuk győzni.

A fékek lehet sok embernek meglepetést fognak okozni, az Alhonga márkanévről eddig nem igazán a tárcsafékek jutottak eszembe, sőt az igazat megvallva abszolút nem erre asszociáltam erről a névről, ezért komoly kíváncsiság fogott el, amikor megláttam őket. Az X400-on teljesítő hidraulikus modell OD-5 névre hallgat és 180 mm-es tárcsákat lassít. Ami nálam mindenképpen plusz pont volt még a kipróbálásuk előtt, hogy ásványi olajjal működnek, nem pedig a mindent szétmaró DOT-os fékfolyadékkal.

A kerekek annak ellenére, hogy nem valamelyik agyonreklámozott márka logójával vannak ellátva, masszív darabnak tűnnek, a tárcsafékes agyakat 36-as küllős Dragon L719 felnibe fűzték, ráadásul a dizánjra is odafigyeltek és fekete küllőket használtak a kerekek készítésénél. A Rubena V84 Gripper külsők 42-es szélességben aszfalton és könnyebb terepen, földutakon is megállják a helyüket, nem kell attól tartanunk, hogyha letérünk az országútról akkor elveszítjük a tapadást, sőt inkább úgy fogalmaznám, hogy tipikusan a hazai kerékpáros úthálózathoz tervezték, ahol gyakran előfordul, hogy az aszfaltozott kerékpárút egyszer csak rázós, gödrös földútként folytatódik.

A kormány kicsit retro kinézetű, de a kiegészítők terén a Selle Royal Freccia nyerget és a Herrmans Oxy ergonómikus markolatot a többség nagyon szeretni fogja, az előbbi sokat csillapít az út egyenletlenségéből, az utóbbi pedig tökéletesen a markunkba illeszkedik.

A cikk elején található bevezetőből már sejteni lehet, hogy pozitív tapasztalataim voltak az X400-zal, de kicsit kifejteném részletesen. Sokan nehezen hiszik el, hogy egy tesztnél már az első 5 perc alapján majdnem mindent megtudunk egy adott bringáról és a teszt nagy része már fejben össze is áll (persze vannak kivételek). A Neuzer X400 tesztje is ilyen volt, felültem rá és a kb 15%-os, kátyús lejtőn leszáguldottam vele a tengerpartra. Sem az irányítással, sem a stabilitással nem volt gond, pedig az idegen bringáknál szokott ilyen jellegű problémám lenni, egyszerűen “kézreállt” az X400. A fékek már elsőre fogtak és a lejtő aljára bekoptak, – valószínűleg valamilyen puhább anyagból vannak a betétek, – a felhasználást tekintve bőven elegendő fékerővel rendelkeznek. Persze ez csak az első impulzus volt, még jól megjárattam a dombos környéken a bringát, megnézni pontosan, hogy mit tud. Nem tudok mibe belekötni, minden hibátlanul működött, ami kicsit zavar, mert így kicsit feleslegesnek érzem magam, minek teszteltem, ha minden jó rajta 🙂 . A külsejét még nem említettem, matt fekete a fotókon szereplő modell, de a boltokba már nem így fog kerülni, hanem a Neuzer szépen felmatricázza majd, csak éppen a teszt előtt állt össze az X400 és a gyártónak nem volt még ideje az utolsó simításokra.

 

A teszt alatt végig fogalmam sem volt, hogy mennyi lesz a fogyasztói ára a Neuzer X400-nak és csak ezen sorok írása közben kaptam meg az információt, ami egy kicsit meglepett, mert pár tízessel magasabbra árra számítottam, ezért az összegért tényleg jó vétel ez a bringa. Az X400-at bátran veheti bárki, aki egy sokoldalú trekkinget keres, használható városban, hétvégi kirándulásokon túragépnek vagy akár többnapos málhás bringának is, sőt pár perc alatt átalakítható az egyikből a másikba.
Extra információ: Éppen most indult a Neuzer legújabb akciója Travel with Gravel néven, minden X vagy Courier bringát vásárló (tehát a tesztelt modell is ide tartozik) és a játékra regisztráló részt vesz egy sorsoláson, melyen bikepacking táskákat nyerhet.

Váz AL6061 T6 BELSŐ PM TÁRCSAKONZOL, INTEGRÁLT KITÁMASZTÓKONZOL
Villa SUNTOUR NEX-P HLO 28″
Kormány AL-154 640 MM BLACK
Kormányszár HL TDS-C-41-8 BLACK
Első fék Alhonga OD-5 180MM
Hátsó fék Alhonga OD-5 180MM
Fékkarok Alhonga OD-5
Markolat Herrmans Oxy fekete-szürke
Középcsapágy CH-51 122 MM
Hajtómű SUNTOUR XCM-T418-PBBG 170 MM 28/38/48T BLACK
Lánc KMC Z99
Pedál MARWI SP-931S
Első váltó Shimano FD-T4000 Alivio
Hátsó váltó, szerelék SHIMANO DEORE RDM531SGSL 9S
Váltókar SHIMANO Deore SL-M511
Racsni, fogaskoszorú SRAM PG970 11-34 EZÜST
Nyeregcső HL-SP-c208 27,2X300 MM BLACK
Nyeregbilincs, -csavar Saccon HJ-905 31,8 imbuszos fekete
Nyereg SELLE ROYAL FRECCIA
Első agy ASSESS AE96FDQ 36H BLACK DISC
Hátsó agy ASSESS AE963RDQ 36H BLACK DISC
Küllő STEEL 14G 36H BLACK
Felni DRAGON L719 29″ 36H FEKETE DISC
Köpeny RUBENA V84 GRIPPER 42X622 FEKETE

Ajánlott fogyasztói ár: 158 900 Ft
További információk a gyártó honlapján.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo