fbpx

Neuzer Courier Adventure teszt – Kalandra fel!

A Neuzer tovább fejlesztette a népszerű fitness felhasználásra szánt Courier vázát, s a korábbi években belépő cyclo-cross, idén pedig méltán népszerű gravel bringát faragott belőle. Lássuk mit kapunk azért a kedvező árért, amin a gyártó kínálja nekünk a felnifékes és tárcsafékes kivitelben készülő kerékpárjait.

Kezdjük az alapokkal, a kerékpár lelkével, magával a vázzal. 6061-es alapanyagból készül, így a viszonylag kényelmesebb darabok közé sorolható, úgy ahogy a vázhoz társított acél villa sem lesz a grammhuszárok kedvence. Ellenben kapunk egy stabil és kényelmes futóművet, amivel a felhasználási területnek megfelelően dózerutakra kanyarodva is elégedettek lehetünk. Az anyagi tulajdonságoknak köszönhetően rengeteg a talaj felől érkező rezgést képes elnyelni. A fejcső félintegrált csapágyakat fogad, míg a nyeregcső a bevált 27,2mm méretet használja. Tengelyrögzítései hagyományos gyorszáras megoldások, de ebben az árkategóriában talán botorság lenne elvárni átütőtengelyt. A csőporfilok esztétikusan kialakítottak, a felsőcső elvékonyodása már-már kecsessé teszi a kerékpár egészét. Középrésze elég meggyőző, még kiállásnál sem érezni hajlongást, a hátsó villák csatlakozása pedig egy üreges profil, ami növeli a kerékbefogatás merevségét.

 

A váltás és fékezés vezérlése mind a Shimano megoldásaira támaszkodik: Claris 2×8 sebességes fékváltókarokat, első- és hátsóváltót kapunk, szintén a kék óriástól származó mechanikus tárcsafékekkel és féktárcsákkal. Az erőátvitelt a KMC lánca segíti a Shimano HG30-as fogaskoszorúján. Ezek működése igazából kifogástalan.

 

Ezen az árszinten meglepetés, hogy ugyan csak Prowheel hajtóműről van szó, ám integrált tengelyrögzítéses darabról, ami nagyban hozzájárul a minőségérzethez. Az OUNCE fantázianévre hallgató kar hozza az elvárt szintet, teljesen belepasszol a bringa összképébe.

Kerekei a kötelező köröket letudja, de extrát nem hoz. Remerx felnibe, fekete küllőkkel fűzött alumínium testű Assess (Quando) agyakon guruló, 35mm széles Mitas(Rubena) gumiban végződő kerékszettet kapunk.

 

Kiegészítői jelöletlen darabok, a kormány és a kormányszár rendben van, viszont a nyeregcső lemezfejes rögzítése hagy némi kívánni valót maga után. Szerencsére a forgalmazó megnyugtatott, hogy a szériagyártásba már normális nyeregcsővel kerül, így ez kihúzható a hibalistáról. A nyereg a Velo kínálatából érkező, általam kényelmesnek vélt darab, egész biztos nem a legolcsóbb megoldás, ugyanis cro-mo sínekkel rendelkezik.

 

Most, hogy ennyi szépet írtam a gépről joggal merül fel a kérdés, hol van a csapda? Őszintén, ha nagyon bele szeretnék kötni a gépbe, bele lehetne, de rápillantva az árcímkére, és realizálva a következő lépcsőfokot, semmi megbocsáthatatlant nem követ el ellenünk a kerékpár. Tekerhető, használható, sőt, mi több, szerethető szerkezet. Ezen az árszinten rá merném sütni a BESTBUY címkét. A forgalmazó készségesen fogadta az észrevételeimet és a jövőbeni darabok gyártásánál változtatnak a hátsó váltóbowden megakasztó szemének elhelyezkedésén és a kiszélesedő láncvilla hátsó ívén is. Amit még ezen felül fel lehetne róni, hogy gravel bringához mérten fukar módon bántak a csomagrögzítő szemekkel, szívesen látnék a villán és a támvillán is előkészítést. Lezárva, tisztes iparosmunka, én mindenkinek javaslom a kipróbálását, aki nem tud vagy nem akar a kétszázezres álomhatár fölé merészkedni.

A kerékpár elérhető fekete-türkiz-piros és fekete-zöld színösszeállításaban, illetve a későbbi tervekben szerepel 650b kerékméretű verzió kiadása is.

Specifikáció:

VÁZ: AL6061 ALU
VILLA: MEREV ACÉL/RIGID STEEL
ELSŐ FÉK: SHIMANO BR-R317
HÁTSÓ FÉK: SHIMANO BR-R317
HAJTÓMŰ: PROWHEEL OUNCE 522C 34/50T
ELSŐ VÁLTÓ: SHIMANO CLARIS 2 SPD
HÁTSÓ VÁLTÓ: SHIMANO CLARIS 8 SPD
VÁLTÓKAR: SHIMANO CLARIS STI 2X8 SPD
ELSŐ AGY: QUANDO ALU 32H
HÁTSÓ AGY: QUANDO ALU 32H
FELNIK: REMERX TAURUS 700C DUPLAFALÚ/DOUBLE WALL
KÖPENY: RUBENA V45 WINNER 700X35C
PEDÁL NÉLKÜL!

Ajánlott fogyasztói ár: 199 990 Forint

(mini v-fékes változat 187 990 Forint)

 

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo