fbpx

Mire is jó egy sajtótábor? A 2016-os Trek bemutatón jártunk

Sokan kérdezik mire is jó egy sajtótábor? Pár nap az egész közben lenyomsz egy ezrest (jobb esetben), kapkodsz, fotózol, minden perced be van osztva. Nekünk mégis ezek jelentik a habot a tortán, azt a pár napot, amiért ezt az egészet igazán megéri csinálni.

Mikulov, egy csodálatos cseh kisváros. És nincsen messze.

Mikulov, egy csodálatos cseh kisváros. És nincsen messze.

Idén is számtalan sajtótáborban vettünk részt, de általában „csak” az újdonságokat mutattuk be. Most egy kicsit más oldalról is be szeretnénk mutatni a munkánkat. Ahogyan tavaly is, úgy 2015-ben is a csehországi Mikulov adott helyt a Trek következő éves modelljeit bemutató Press Camp-nek. A helyszín kiválasztása részben szerencsés, hiszen általában az Alpok legmélyére 7-900 km-re kell utaznunk egy-egy eseményre. Most azonban egy bő három órás úttal már kint is voltunk. Hátránya a helynek, hogy nincsen komoly hegy, sem bikepark, sem felvonózás. Persze a szervezők jelöltek ki montis és országútis köröket is, de komoly kihívás elé sem a bringákat, sem a tesztelőket nem állították. Idén könnyebb dolgunk volt, mert hosszú rugóutas gépeket nem mutattak be (tavaly viszont igen, így akkor egy-két illegál ösvényt is be kellett járnunk, hogy legyen kihívás), a merev és össztelós XC bringáknak, vagy a ducigumis gépeknek pedig nem kell freeride pálya ahhoz, hogy kiderüljön jók-e.

A tesztbringák kb harmada látható a képen!

A tesztbringák kb. harmada látható a képen!

A sajtótáborokban elég pontos az időbeosztás és ez itt sem volt másként. Jellemzően sokcsillagos hotelekben történik az elhelyezés, melyekben wellness részleg is található… és mi ezt sosem látjuk. Itt 7:00-kor már a reggelinél ültünk, hogy 8-kor elsőként álljunk a tesztgép park előtt, mivel így van a legnagyobb esély pontosan azt a bringát tesztelni amit szeretnél. Szerencsére a Trek minden évben komoly flottáról gondoskodik, de az egy darab Émonda ALR-t például így sem sikerült kipróbálni. Egy gépet van ahol maximum egy órára lehet elvinni, de itt sem időzhettél 2-3 óránál többet. Általában első körben a fotós hátizsákkal megpróbálsz valami közeli helyet keresni, ahol az akcióképeket és termékfotókat meg tudod csinálni, majd egy vagy max két tesztkör fér bele az időbe. Szóval sietős. Elsőre az új Top Fuel 9.8-at vittem, mert ebből kevesebb volt – főleg az én méretemben – és nem akartam kockáztatni, hogy a többi napon lemaradok róla.

Kötelező programok a különböző tech fejtágítók

Kötelező programok a különböző tech fejtágítók

Mi szívesen kihagynánk az ebédet ilyenkor, de sajnos (érthető okokból) a szerelő srácok sincsenek ilyekor a sátraknál. Általában kora délutánra kerülnek a sajtótájékoztatók, melyek keretein belül bemutatják az újdonságokat. Ha szerencsénk van, akkor magazinonként 2 fő van jelen, és míg egyikünk a montis újdonságokat hallgatja, addig a másik az országútison van. Itt most nem ez volt, így külön be kellett ülni mindkettőre.

Nem mindig egyszerű az ismeretlen helyszínen az ideális helyszínt megtalálni a fotókhoz

Nem mindig egyszerű az ismeretlen helyszínen az ideális helyszínt megtalálni a fotókhoz

Délután folytatódik a tesztelés. Jelen esetben az új Madone nyergében. Természetesen minden tesztbringa előtt átöltözés, mert célszerű a gépek kinézetéhez, stílusához igazítani az outfitet is, hiszen az mutat jól a fotókon. Persze néha előfordul olyan mint idén Kirchbergben, hogy nem volt tervben downhill gép teszt, ezért sem védőcucc, sem fullface sisak nem volt nálunk. Meg is kaptuk a trolloktól ezért a magunkét 🙂 Persze minden bringa egy kör fotózást is jelent.

Ez így sikerült, de változtatni nem lehetett rajta

Ez így sikerült, de változtatni nem lehetett rajta

A srácok mindent megtesznek hogy a tesztmodelleket a lehető legjobban belőjék, de pont a Madone esetében, mivel egy aero országútiról van szó, adott volt a spacerezés, vagyis a stucni a legmagasabb pozícióban volt, és ezen változtatni sem tudtál, mert ahhoz a villanyakból vágni kellett volna. És hát a Madone kinézetén sokat ront ha nem a legalsó állásban van a kormányszár! A nyeregmagasságodat már milliméterre tudod, azzal nincsen gond, a pedálodat viszed magaddal (főleg ha nem Shimano-t hajtasz).

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo