fbpx

Merida Ride 5000 kerékpárteszt: nagyon magas komfort

A Merida a Lampre-Merida csapat szponzorálásával egyidőben, 2013-ban jött ki csúcskategóriás komfort országútijával, amit Pozzatóék a Parizs-Roubaix-n nyúztak. Azóta a Merida Ride karbon kerékpár több változata is elérhető, a profikénál jóval kedvezőbb árú szettel is, ilyen például a Merida Ride 5000.

Merida Ride 5000: könnyedén

Merida Ride 5000: könnyedén

A Ride modellválaszték is követi a Merida egységes jelöléseit, a négyszámjegyű kód a karbont jelöli, az 5-ös pedig azt, hogy a csúcs vázhoz képest közepes felszereltséget találunk a kerékpáron. (Tehát a Ride 7000, 5000… bringák a karbon változatok, a az 500,300 stb. gépek pedig az alumínium vázra szerelt kerékpárok, valamint elérhető tárcsás kivitelben is a Ride, Disc jelöléssel).

Merida Ride 5000 kerékpárteszt

Merida Ride 5000 kerékpárteszt

A Ride 5000 esetében konkrétan Ultegra váltórendszert kapunk hatszázezer Forintért, Shimano RS500 kompakt hajtóművel, szérián kívüli Shimano fékekkel és Fulcrum Racing 7 kerekekkel. Összességében erre a specifikációra nem mondanám, hogy egységes Ultegra szint, az alkatrészek összeválogatásánál fogalmazzunk úgy, hogy meghagyták a lehetőséget az utólagos tuningra. A Ride 7000 az “Ultegrásabb” modell, természetesen magasabb áron.

Tapered fejcső, belül futó bowdenek

Tapered fejcső, belül futó bowdenek

A váz viszont komoly minőséget képvisel, tulajdonképpen a profik által is használt kerékpáron alkalmazott megoldásokkal találkozhatunk. Ha már szóba került a tuning, hosszú távon meg is érdemel pár jobb alkatrészt, könnyíthetjük, testre szabhatjuk a bringát. A Flex-Stay tám- és láncvillák hajlítása eltér a Scultura, s pláne a Reacto gépeken alkalmazott ívektől. A láncvilla egy pontban elvékonyodik, így függőleges irányban jótékony rugalmasságot ad a hátsó tengelynek. A középrész viszont kompromisszum nélkül merev, robusztus kialakítású.

függőleges irányban rugalmas láncvilla

függőleges irányban rugalmas láncvilla

A vázban bőven van hely szélesebb gumiknak, bár a specifikációban 25-ös Contikat találunk, simán elfér egy 32 milliméteres is. Nem csak a széles gumik, hanem akár még a sárvédő is elfér a vázban, sőt, a rögzítéshez csatlakozási pontokat is kialakítottak. Csakúgy a karbon villán, ami egyébként teljesen más, mint a Scultura vagy a Reacto esetében.

A villán sárvédő csatlakozási pontok is vannak

A villán sárvédő csatlakozási pontok is vannak

Függőleges irányban lényeges rugalmasabb a Ride villája, így összhangba kerül a kerékpár hátsó felével. Természetesen oldalirányban megőrizték a jó merevségi mutatókat, a homlokcső is tapered, vagyis megmarad a precíz irányítás. A magas homlokcső egyébként a legfeltűnőbb a kerékpáron messziről, akinek a gyárilag hozzáadott „hézagolótoronnyal” még mindig kényelmetlen a Merida Ride – úgy érzi, túlságosan előre/le kell hajolni – az ne is gondolkozzon országúti bringában, vegyen trekkinget!

A középrész merev

A középrész merev

Nekem a hagyományos Merida országútik közül hosszabb stucnival az S/M a méretem, a Ride 5000-ből az M/L volt megfelelő hosszúságú. Viszont a bringa eleje így már túl magas volt, hiába a komfort, kiállva tekerve magasan van a kormány. Ahogy a képen is látszik, Szilvinek például 176 cm-es testmagassághoz ez már sok, a hézagolókat mindenképpen ki kell szedni és vágni a villanyakból. Persze van, akinek fontosabb a kényelem, minthogy kiállva hatékonyabb legyen a hajtás.

A kormány láthatóan relatíve magasan van országútihoz képest

A kormány láthatóan relatíve magasan van országútihoz képest

Akik nem a sportos bringákhoz szoktak, a relatíve rövidebb felsőcsőnek mindenképpen örülnek majd, ez is a felegyenesedettebb testtartást segíti. A villaszög is laposabb, mint egy konzervatív országútinál, így nagyobb sebességnél is stabil, kanyarokban szinte magát tartja az íven a bringa. A fékkart fogva már szinte alulkormányozott, lejtőn, szerpentinen alul érdemes fogni a kormányt.

Di2 kompatibilitás

Di2 kompatibilitás

Összességében a komfortosságot nagyon jól sikerült megvalósítani, a Ride 5000 nyergében viszonylag kezdő országúti bringások lényegesen nagyobb távokat megtehetnek majd derék-, kar- és egyéb fájdalmak nélkül, mint mondjuk egy ridegebb aluvázas országútival. Ha valaki nem versenyez, illetve csak a távok teljesítése kedvéért indul verseken, érdemes ilyen stílusú kerékpárban gondolkodnia. Lehet, hogy amikor felpattan és kihajtja magából a maximumot, gyorsabb tud lenni egy versenyzésre kihegyezett Reactóval, viszont ahogy telnek a kilométerek, a Ride komfortja kifizetődik, mert a teljes testet kíméli.

Van hely széles gumiknak és sárvédőnek is

Van hely széles gumiknak és sárvédőnek is

Előfordulhat, hogy mondjuk 120 kilométer után a Reacto nyergében már fáj a derék, nyak, felkar stb., míg a Ride-ot hajtva sokkal fittebbek maradunk. Ekkor fordul a kocka, hiszen előbbi esetben marad egy szupergyors bringánk egy lepukkant testtel, míg az utóbbi kombináció egy kicsit lassabb bringa lesz fittebb fizikummal. Gondolom, hogy nem kell ecsetelni, hogy a túra vagy egy GranFondo országúti maraton végén melyikkel leszünk gyorsabbak…

Elöl ugyancsak nagy a férőhely

Elöl ugyancsak nagy a férőhely

Nem véletlen, hogy a Ride-ot nem egy „kezdő bringaként” aposztrofálja a Merida, hanem azoknak is készül, akik megfontoltan választanak, tudják mire van szükségük, ugyanakkor a csúcsminőséget is igényelhetik. Éppen ezért a Ride a legprofibb alkatrészekkel is kapható, sőt a Ride 5000 vázán is meghagyták a lehetőséget, hogy akár elektromos váltórendszert szereljünk fel. Természetesen a mai divatnak megfelelően minden egyéb kábel is a vázon belül fut.

Ultegra váltás

Ultegra váltás

A specifikációban az Ultegra váltórendszerhez nincs mit hozzátenni, ha valahol, éppen a hajtóműnél nyújt szerényebb váltásteljesítményt, ahol ugye nem a 6800-as szett lánctányérjai dolgoznak, hanem egy szérián kívüli kompakt, az RS500, 50-34-es tányérokkal. Az áttételekkel nem spóroltak, 11-32-es 105-ös sort tettek fel, így a 34-32 legkönnyebb fokozattal majdnem 1:1-et kapunk, amivel már bármilyen aszfaltozott úton fel tud menni egy hétvégi bringás is.

Kompakt hajtómű

Shimano RS 500 kompakt hajtómű

A fékek sem az Ultegra szettből valók, a hajtóműhöz hasonlóan szérián kívüli 105 szintű Shimano R561 fékek. Szerényebb a harapásuk, mint az Ultegráé, vagy akár a legújabb generációs Shimano 105-é, de felszerelésükre a szélesebb gumihoz vagy sárvédőhöz szükséges férőhely miatt volt szükség.

11-32 "megarange" sor

11-32 “megarange” sor

Az alumínium kiegészítők között Merida logózott nyereg- és kormányszárat, FSA kormányt találunk, valamit Prologo Kappa2 nyerget, mind illik az összképbe. A Fulcrum Racing 7 kerekek kicsit talán kilógnak, az olasz gyártó alap szettjénél később talán könnyebb gurigákat is érdemes venni a bringába.

Ultegra átdobó

Ultegra átdobó

Összefoglalva a lényeget, a Merida Ride 5000 pontosan az, aminek látszik: egy minőségi komfort országúti kerékpár. Nem akar hasonlítani a profik gépeire, csak hozzájárulni, hogy leendő tulajdonosa számára minél nagyobb élményt jelentsenek a hosszú országúti túrák, minél tovább bírja a nyak, hát, derék, karok és természetesen a lábak. Aki sokat teker a hazai rosszabb utakon, különösen érdemes megfontolnia egy ilyen bringa beszerzését.

Prologo Kappa2 nyereg

Prologo Kappa2 nyereg

A vázba nem lehet belekötni, ebben a szegmensben minden igényt kielégít, az alkatrészeken lehet tuningolni, de első befektetésként így legalább nem kell horror árat kifizetni a bringáért. És érdemes rá hosszú távon építeni, hiszen a Merida immár élettartam garanciát vállal a karbonvázra és 5 évet a villára…

Infobox:
A Merida kerékpárok forgalmazója: Bikefun Hungary Kft.
Web: bikefun.hu, a kerékpár IDE KATTINTVA tekinthető meg.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: élettartam-garancia
Vázméretek: XS(47)-S(50)-SM(52)-ML(54-tesztelt)-L(56)-XL(59) cm
Ajánlott fogyasztói ár: 599 000 Ft

Műszaki adatok:

Váz: Ride CF3
Méretek: XS(47)-S(50)-SM(52)-ML(54)-L(56)-XL(59) cm
Villa: Road carbon Race-Sport flex
Fékváltkar: Shimano Ultegra
Fék Első: Shimano R561
Fék Hátsó: Shimano R561
Lánc: Shimano 11s
Hajtómű: Shimano RS500 50-34
Váltó Első: Shimano Ultegra D
Váltó Hátsó: Shimano Ultegra GS
Fogaskerékcsoport: Shimano CS-5800-11 11-32
Markolat: Merida Road Pro 3D
Kormány: FSA Gossamer compact OS
Kormányszár: MERIDA pro CF OS -5
Kormánycsapágy: Big Conoid S-bearing neck pro
Kerekek: Fulcrum Racing 7
Nyereg: Prologo Kappa 2
Nyeregszár: MERIDA carbon H SB15 27.2
Gumitömlő: Ultralite 60
Gumiköpeny Első: Continental Grand Sport Race 25
Gumiköpeny Hátsó: Continental Grand Sport Race 25
Tömege (mértük): 8,2 kg
Geometria:
Merida Ride 5000 kerékpárteszt, bringateszt, Merida, komfort országúti, bicikli, kerékpár, Ultegra

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo