fbpx

Megéri keményen dolgozni – Fehérvár Cycling Team blog

A Fehérvár Cycling Team versenyzői blogolnak magazinunkban, ezúttal Szabó Adrienntől olvashatjátok, hogy másfél év edzéssel hogyan jutott el az amatőr szintről egy többnapos UCI versenyre.

Tihany Kupa DNF-től Dubajig

Az elmúlt másfél év legfontosabb mérföldköveit 4 képpel tudom a legjobban illusztrálni.

Fotó: Vígh Attila

2018 ősz.
60 kg-osan, gyomorgörccsel és pánikkal minden emelkedő láttán. Elkezdtem követni a hazai lányokat Straván, Instagramon és azt gondoltam, „hé, ha komolyan odateszem magam, lefogyok és rendesen, rendszer szerint edzem, talán végig tudok menni a hazai versenyeken a legelejével”. Februárig szépen levittem a tömegem 52 kg-ra és hat havi edzésmunkával a lábaimban és fejemben, újult erővel indultam a márciusi edzőtáborba Brac-ra. Teljesen megváltozott számomra a kerékpározás, egyszerűen csak nagyon jól ment minden, főleg az emelkedők.

2019 tavasz
A szezont 50 kg-mal indítottam, egy szlovák évadnyitó 5., valamint egy Tihany Kupa 4. hely meghozta a megerősítést, hogy jó az irány. Utóbbi különösen fontos verseny volt számomra, mert előző évben a 2. kört megkezdve leszálltam és feladtam, nem tudtam végigmenni, gyenge voltam. A sikerszéria elég limitáltra sikeredett, ugyanis az első nemzetközi többnapos verseny első napján bukásba keveredtem Ausztriában, így a versenyt a kísérőautóból követtem nyomon, törött karral. Gyors újratervezés következett, sok beszélgetés az edzőmmel, mit hogyan lehet ilyenkor. Április 12-én estem, de 16-án már megkezdtem, vagyis folytattam az edzéseket a görgőn. Nem volt egy felhőtlen időszak, de sokkal türelmesebben és fegyelmezettebben vészeltem át a másfél hónapot, mint gondoltam. Fokozatosan tértünk vissza a nehéz edzésekhez, eleinte csak 30 perces átmozgatásokkal, de tudtam, hogy május végére rendben leszek. Sajnos a versenykilométerek nem gyűltek a lábamban, de sikerült úgy edzenem, hogy ne veszítsek az áprilisra megszerzett formából.

2019 nyár
Az időfutam OB-re nem készültem, nincs TT kerékpárom, csupán egy könyöklővel tudtam edzeni körülbelül 2 hetet, így nem is vártam sokat a verseny napján. A mezőny OB szintén elég eseménytelenre sikerült, teljesen sík pályán köröztünk, végig egyben maradva a lányokkal. Mivel a szezon első felében lementek azok a versenyek, amikre fő versenyként tekintettem (Orlova, Hegyi OB, V4), a szezon második felében lévő nemzetközi lengyel versenyre (Dolny Slask Tour) helyeztük a fókuszt. Az eddigi tapasztalat szerint jobban megyek, ha van a lábaimban terhelés, így örültem ennek a 4 napos versenynek augusztus elején. Az első nap rövid hegyi időfutammal indult, ahol sikerült bebiztosítanom magam a 7. helyen. A délután következő mezőnyversenyen a szökésbe is sikerült bekerülnöm és egy egész körön át kihúznom, végül aztán leszakadtam a legerősebbekről és egyedül értem haza az üldözők előtt a 6. helyen. A 3. nap pihenősebbre sikerült így a 4. napon ismét sikerült benne lenni a szökésben, akkor is, ha az végül két csapatra szakadt és én csak a 2.-ban tudtam megmaradni. Egy kartöréssel a hátam mögött úgy éreztem, mégis nagyon jó szezont zárok, a lengyel versenyt az első 10-ben fejeztem be.

2020 február
Ősszel és télen ismét jól felépített alapozás következett, szerencsés helyzetben vagyok, mert imádok görgőzni. Februárban lehetőségem volt a csapatommal kijutni a Dubai Women’s Tourra és a 4 napos UCI versenyt mindössze 4:28-as hátránnyal teljesítettem. Edzőtábor nélkül, a télből a nyári hőségbe utazva azt gondolom, szépen teljesítettünk.

Mikor 2018 őszén megismerkedtem az edzőmmel, olyan kis célok lebegtek a szemem előtt, mint hogy például be tudjam fejezni a Tihany Kupát, vagy hogy ne szakadjak le az OB-n. Ezekhez képest nagyon izgalmas és sikeres másfél évet tudhatok magam mögött, nemzetközi és UCI versenyszereplésekkel tarkítva. Bízom benne, hogy idén sérülés nélkül tudom folytatni a felkészülést és a jó formaidőzítéssel tudok szép eredményeket elérni belföldön és külföldön egyaránt.
Addig is, hogy legyen egy kis adrenalin, hetente versenyzem Zwiftben a Bigla vagy éppen az FDJ profi női csapatok versenyzőinek társaságában. Túlságosan komolyan persze nem kell ezt venni, de a motiváció fenntartásához tökéletes átmenetileg.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo