fbpx

Még több részlet a SRAM országúti hidraulikus tárcsafék prototípusáról

Bár hivatalosan még mindig nem jelentették be a SRAM országúti hidraulikus tárcsafékét, legutóbb néhány fotót találtunk róla, most a Bikeradar.com jóvoltából még több részletet láthatunk.

A SRAM koloradói székhelyétől nem messze, a Castle Rock cyclocross versenyen már nemrégiben felbukkant az új hidraulikus Red tárcsafékjük és most már úgy tűnik, végleges formában láthatjuk. Korábban már írtunk róla, hogy a Sram egy hidraulikus országúti tárcsafék piacra dobását tervezi, amit először 2012 nyarára tettek, de végül év végére látott napvilágot.

Eddig még nem nyilatkoztak róla a Sram részéről, viszont most Paul Kantor, az Avid termékmenedzsere azt mondta, hogy még most sem akar igazán beszélni róla, viszont a tesztelése már zajlik, szükséges kipróbálni éles körülmények között (és nyilván ezt nem titkolhatják). A Bikeradar.com munkatársainak ugyan nem volt lehetőségük a kipróbálásra, de a fékkar meghúzásával és a többi részlet szemrevételezésével arra jutottak, hogy a fék készen van, több módosítás nem várható.

A jelenlegi DoubleTap fék-váltókarban nem sok hely jutna a hidraulikus olajtartálynak, így függőleges irányba megnövelték azt. A hagyományos fékkarforma valószínűleg csak elektronikus váltórendszerrel kombinálva valósítható meg, hiszen a Di2-nél vagy az EPS-nél nem foglal helyet a váltó mechanizmusa.

Arra nem derült fény, hogy mi zajlik a fékkarban, mert a takaró gumit nem húzták le a helyéről. Viszont a feltételezések szerint ugyanúgy működik, mint egy Elixir fék, tehát a fékkar húzáskor tolja a dugattyút (ezért is volt szükség a fék-váltókar megnövelésére). A fék-váltókar formára a hidraulikát rejtő „nyúlványtól” eltekintve megegyezik a jelenlegi DoubleTap-pel, tehát nem téveszthetõ össze semmivel, egyedül az olajtartály kiemelkedése más.

A féknyereg két darabból készült, kovácsolt alumínium házból és titán kiegészítőkkel. A fékpofa cseréjéhez nagy ablakokat hagytak, ami emellett még a jó hűtésért és a könnyebb kerékcseréért is felelős. A féknyereg direkt postmountos rögzítést biztosít, bár első ránézésre ez nem biztos, hogy kompatibilis a többi Avid tárcsafékkel.

A fékbetétek ránézésre nem kompatibilisek más Avid pofákkal, a rögzítésnél menetes csapszeg biztosítja a pozíciót. A tárcsa 140 mm-es, a design a két tónusú fényezéssel természetesen a Red szett színvilágához passzol.

A kiskereskedelmi árak, a tömeg és a piacra kerülés időpontja még ismeretlen, de 2013 áprilisánál tovább nem kell várni rá!

(Forrás: Bikeradar.com)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo