fbpx

Magura Elect: Elektronikus teleszkóp lockout

Az elektronika megállíthatatlanul szivárog be a kerékpározás berkeibe. Így van ez a német teleszkóp- és fékgyártónál is, aki az Elect névre keresztelt rendszerével rukkol elő a 2014-es szezonra. Ez a TS modellekhez elérhető elektromos rendszer, ami helyzetfüggő teleszkóp lockoutot jelent.

Korábban már írtunk a Cannondale és a Fox elektromos lockoutjáról is, valamint az Accell Groupnak szállított Rock Shoxokról is. Most még egy gyártó lép be a piacra, akinek a rendszere várhatóan május-június környékén válik publikussá.

A kormányon elhelyezett távirányítóval vezérelhető a villa mozgása

A kormányon elhelyezett távirányítóval vezérelhető a villa mozgása

A cég fő célcsoportja a cross country versenyzők, akik folyamatosan súlyt próbálnak spórolni. A komplett rendszer tömege mindössze 93 gramm, ezzel a hagyományos bowdenes verzióhoz képest 20 grammot lehet nyerni.

A másik célcsoport a hosszú túrára indulók, akik nem akarnak naphosszat a lockout manuális ki és bekapcsolásával bajlódni.

Egyelőre még csak 3D-s nyomtatással készült a gomb

Egyelőre még csak 3D-s nyomtatással készült a gomb

De mit jelent az, hogy helyzetfüggő? A fentről érkező nyomásnál, a rendszer egy szenzorral méri a helyzetváltozást és zárja az olajáramlást, ami tulajdonképpen lockoutként funkcionál.
A rendszer természetesen személyre szabható, a zárási pontot magunk határozhatjuk meg. A villa zárt állapotában egy kis túlfolyó szelep akadályozza meg, hogy kár keletkezhessen benne. Ezen kívül egy gyors mozgást mérő szenzor is jelen van, ami a lockout zárt állásában lép működésbe. Ez a szenzor felelős az olajáramlás megindításáért és a lockout nyitásáért. Így a földről érkező ütéseknél a szelepek nyitnak és újra rugózik a villa.

Ha nincs szükségünk az automata funkcióra, akkor a kormányon levő kapcsolóval felülírhatjuk a működését, egy gombnyomással teljesen nyitott állásba kapcsolhatjuk a villát.

A villa vállán található USB csatlakozó, amin keresztül a töltés is történik

A villa vállán található USB csatlakozó, amin keresztül a töltés is történik

Ami a rendszer működésének végeredményt illeti, kísértetiesen hasonlít a Fox Terralogicra. Igaz, a Magura elektronikus rendszerével szemben a Fox mechanikus úton különböztette meg a lentről és fentről érkező nyomást, majd a szelepek eszerint nyitottak vagy zártak.

A rendszer belső akkumulátora USB kábelen keresztül tölthető, ami általában 40 órás üzemidőt (kerékpározással töltött időt) biztosít számunkra. Amennyiben az akkumulátor lemerül, a rendszer nyitott állapotba kapcsol.

Egyelőre még több részletet nem tudunk, de várjuk a nyár eleji megjelenést, ahol már lényegesen több részlet megismerésében bízhatunk.

forrás: mtb-news.de

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo