fbpx

Leg-leg: a legdrágább kerékpárok

leg9_8Blogsorozatunkban a kerékpáros „legek” számos területét bejártuk, most a legdrágább bicajokon a sor. Nem sok értelme van több millió forintot adni egy drótszamárért: lévén a World-Tourban szereplő Katyusa és Movistar csapat profi kerekesi ezek töredékét kóstáló Canyon szériamodellen aratják sorra a nagy sikereket. De ha kicsordul (Gucci) bukszánkból a zseton, akkor lássuk, milyen lehetőségeink vannak ennek kerékpárokra történő elköltésére!

Tekintsünk el az aranyozott, drágakövekkel díszített vázaktól, mivel ebben az esetben az ékszeralapanyagok felelősek az árcédulán látott megszaporodott számjegyekért! A legdrágább bicajok után kutatva tapasztalni fogjuk, hogy a technikai tartalom csak egy bizonyos értékhatárig áll összefüggésben a vételárral, utána már a parfümöknél, a boroknál és a luxus divatruházatnál bevett franciásnak vagy olaszosan hangzó márkanevek, illetve a vizuálisan érdekes formai megoldások dominálnak.
[divider scroll_text=”Leg-leg: a legdrágább kerékpárok”]

leg9_10

Unisex modell, férfiaknak talán előnyösebb a fekete fényezés...

Unisex modell, férfiaknak talán előnyösebb a fekete fényezés…

Jó példa erre a Le Flâneur d’Hermès fitneszkerékpár amely potom 13.250 amerikai zöldhasút kóstál, városi kerékpárjuk pedig az abszolút „belépőszintű” modell 11.900 dollárért. Az haute couture (kiejtése kb. ót kütürh) francia márka egyedi készítésű magas színvonalú ruhakínálatot, exkluzív, egyedi gyártású divatcikket kínál, és tudva levő, hogy egy (eredeti) Le Flâneur d’Hermès retikül sem éppen filléres tétel. A divatházak által kínált termék mindig egy vásárló megrendelésére készül, így a szóban forgó kerékpárok is, de a specifikáció ettől még azonos, azaz nem egyedi igények szerint alakul. A Flâneur d’Hermès  modellek karbonvázra épülnek, és természetesen Franciaországból származnak.

Le Flâneur d’Hermès fitneszmodell

Le Flâneur d’Hermès fitneszmodell

Az egyedi gyártás érdekes módon nem jelent egyedi vázat: ez utóbbi S, M és L méretben áll rendelkezésre. Mivel a kerékpár-bemutatóink esetében kötelező a technikai tartalmat  felsorolni, íme a Le Flâneur d’Hermès városi „csotrogány” adatlapja!

  • „Designed and created by Hermès” [azaz a „táskaszakértő” dizájnerek vettették papírra a kerékpár formavilágot]
  • Exkluzív „monobloc” karbonváz, kézi készítés [ez minden karbonvázra igaz, még az Alibabán kínált no-name darabokra is], 7 év vázgarancia [létezik ennél hosszabb is…]
  • Finom vízálló „taurillon” bőrborítás a kormányon, a nyergen, illetve a csomagtartón
  • Csomagtartó teherbírás 25 kg
  • Gates szíjhajtás
  • 8-fokozatú agyváltó [Shimano Alfine]
  • Hidraulikus tárcsafék
  • Kerékagyba integrált dinamó, integrált LED-világítás
  • Tartozékok: használati utasítás, zsebszerszám, küllőprizmák
Részletmegoldások

Részletmegoldások

leg9_11Hasonló koncepció jegyében született a Gucci városi kerékpár, amely a Bianchival közösen kifejlesztett modell, potom 15.300 eurós ajánlott fogyasztói árral. Az olasz divatház „kreatív művészeti igazgatója”, Frida Giannini álmodta meg a formavilágoz, amelyet a világ legősibb kerékpárgyártója valósított meg az igényes és minden bizonnyal hozzá nem értő vásárlók számára. A technikai leírás szerint a váz „hidroforming” eljárással készült acélcsövekből épül, meghajtása háromfokozatú agyváltót tartalmaz, amely ideális a városi közlekedéshez. Kapható egy túraváltozat is aluvázzal, több áttételfokozattal, mattfekete színben, amely a dizájner szerint jobban illik az adott felhasználáshoz. Számos kiegészítőt kínál a olasz divatmárka: például kerékpáros kesztyűt, fejvédőt és kulacsot. Kizárólag a felsorolt városokban működő Gucci üzletekben érhető el: Róma, Milánó, Párizs, London, New York, Los Angeles, Las Vegas, Honolulu, Chevy Chase, Tokyo, Hong Kong, Szöul és Szingapúr, illetve megtekinthető még a stockholmi Bianchi Cafè&Cycles kávézóban!
[divider scroll_text=”Leg-leg: a legdrágább kerékpárok”]

leg9_16És hogy leg-leg bemutatónkban ne csak az olasz és francia divatházakat reklámozzuk, a cikket zárjuk a technikai megoldások garmadával megtömött angol Aston Martin One-77 országúti „szuperbike-kal”. Természetesen nem az autógyár mérnökei tanulták ki a kerékpárgyártás összes fortélyát: a projekt ezen részét az Eurobike kiállításon megcsodált, és egyben fődíjat bezsebelő Factor mérnökeire bízták. Az Aston Martin One-77 lényegében a Factor001 továbbtuningolt változata, a következő fejlesztésekkel:
egy a Hope által egyedileg kifejlesztett és legyártott négydugattyús hidraulikus tárcsafékszett (mellesleg ha már egyszer elkészült, a Hope piacra dobta a fékmodellt cyclocross felhasználásra…)

  • a fékvezetékek a vázon belül futnak, és a féktesthez is rejtetten csatlakoznak
  • az integrált kormányt is újraálmodták a legendás sportautók tervezői
  • a hajtómű pedig a legújabb press-fit rendszert kapta.

leg9_15Az integrált világítás érdemel még említést, de a többi megoldás azonos, a Factor001 kisszériás „überbike-kal”. Nem mintha az önmagában nem lenne elég fejlett: a Forma 1-ben és a repülőgépiparban is beszállítóként működő cég újragondolt számos kerékpárokon alkalmazott technikai megoldást, a kerékpáron az összes elektronikus és mechanikus egység a vázba integrált, ezzel egy végletekig letisztult formát és rendszert kapunk. A masina számos egysége gyorsulásmérő érzékelőt kapott, amelyek a központi egységgel ANT+ jelátvitellel kommunikálnak számos biometrikus adatot szolgáltatva és rögzítve. Egy darab Aston Martin One-77 elkészítése két hetet igényel, az ár Shimano Dura-Ace Di2 7970 felszereltség esetén 25.000 angol font, azaz hozzávetőleg 10 millió forint. A gép tömege 9,5 kg.

Szerepeljen itt a Factor001, ahogy az Eurobike-on láttuk!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo