fbpx

Le Mans 24 órás verseny: Káldy Attila várhatóan ismét indul

Vasárnap zárul a nevezés a legendás Le Mans-i pályán immár évről évre megrendezett 24 órás kerékpáros versenyre. A viadalra eddig 390 csapat nevezett, az egyéni indulókkal együtt a rajthoz állók száma meg fogja haladni az 1800 főt.

Káldy Attila a 2010-es Le Mans-i verseny rajtja előtt

Káldy Attila a 2010-es Le Mans-i verseny rajtja előtt

Az idei versenyre 2011. augusztus 21-22-én kerül sor, és a hagyományoknak megfelelően 2, 4, 6 és 8 fős csapatok, valamint szólóban induló versenyzők állnak majd rajthoz. A harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 óráson Káldy Attila – ha minden a tervek szerint halad – immár harmadszor állt rajthoz. Mostani célja természetesen ismét a tavalyi indulása során elért egyéni csúcsa megdöntése lesz, valamint egy előkelőbb hely kivívása az egyéni versenyzők tabelláján.

A bringások hogyan is indulhatnának másképpen, mint klasszikus Le Mans-i rajttal…

A bringások hogyan is indulhatnának másképpen, mint klasszikus Le Mans-i rajttal…

Emlékeztetőül: a 2010-es versenyen Káldy Attila 24 órán belül 173 kört tett meg a 4185 méteres versenypályán, ami egész pontosan 724,005 kilométert jelentett. A 174. körét a verseny lefújása előtt két perccel kezdte meg, így az összesen teljesített 174 köréhez 24 óra 6 perc 18 másodpercre volt szüksége.

Autók dübörgése helyett ezúttal bringásoktól lesz hangos a versenypálya

Autók dübörgése helyett ezúttal bringásoktól lesz hangos a versenypálya

Ezzel a teljesítményével a 266. helyen végzett az összesen 355 csapatot és egyéni indulót felvonultató mezőnyben. Saját kategóriájában – azaz az egyénileg induló férfiak között (46 induló) – egy előkelő 5. helyet szerzett ezzel. A 24 órán belül megtett több mint 724 kilométerrel megjavította – nem hivatalosan, hiszen ez egy bolyozást is lehetővé tevő verseny volt – Szőnyi Ferenc 721 kilométeres 24 órás magyar csúcsát.

A pálya jelképe a Dunlop-kapu

A pálya jelképe a Dunlop-kapu

A 2010-es verseny részletes eredménylistája ide kattintva érhető el:
http://www.chronorace.be/web2/Classements/Classement.aspx?eventId=5789615915010&mode=normal&IdClassement=5925

Attilát Le Mans-ba 2011-ben ismét szponzora, a Bianchi kerékpárokat forgalmazó Bikeline Kft. munkatársai kísérik el.

Káldy Attila 52 évesen még mindig versenyben

Káldy Attila 52 évesen még mindig versenyben

A helyszín – Le Mans, Bugatti Circuit

A Circuit de la Sarthe autóversenypálya a franciaországi Le Mans közelében található, hírnévre pedig a 24 órás autóverseny kapcsán tett szert, melyet a múlt század húszas éveitől kezdve rendeznek meg itt. A teljes kör jelenleg 13,629 km hosszú, ezzel a világ leghosszabb pályáinak egyike. Az útvonal nagy részét közút gyanánt használják az év nagyobb részében, csak a versenyek idejére veszi birtokba a száguldó cirkusz.

A küzdelem természetesen az est leszálltával sem állhat meg

A küzdelem természetesen az est leszálltával sem állhat meg

A pályán valaha elért legjobb köridőhöz 251 km/h átlagsebesség tartozik, a legnagyobb elérhető sebesség pedig 400 km/h körül van. A nagy körön belül 1965-ben egy kisebb, de folyamatosan versenycélokra használt pálya épült, ez az olasz autótervező Ettore Bugatti után kapta a nevét. Itt rendezték meg 1967-ben a Formula 1 Francia Nagydíjat. Később motorversenyek rendezésére is alkalmassá tették, így napjainkban a Bugatti Circuit 24 órás motorversenynek, MotoGP bajnokságnak, német túraautó bajnokságnak és kisebb francia autóversenyeknek ad otthont.

Boxutca – ezúttal bringásokkal

Boxutca – ezúttal bringásokkal

További információk: www.24heuresvelo.fr

Szöveg: HBalage
Fotó: Szél Attila, Kovács Renáta, Arnaud Despelchain

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo