fbpx

Kuota Kryon kerékpárteszt: aero formák hobbi sportolóknak

A Kuota Khan az egyik kedvenc országúti tesztbringa volt a tavalyi év során, magasra tette a mércét a most tesztelt Kuota Kryon-nal szemben. A Kryon teljesen más karakterű kerékpár, de hasonlóan sokan fogják szeretni…

Kuota Kryon Ultegra kerékpárteszt

Kuota Kryon Ultegra kerékpárteszt

Aerodinamikus kerékpárról van szó és a Kuota nem titkoltan az országúti bringások mellett a triatlonosokat is megcélozza a Kryon modellel, méghozzá mindkét csoportból a hobbi sportolók számára lehet érdekes a Khannál vagy a Kougarnál lényegesen kedvezőbb árú gép.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_020

Az aerodinamikus formák manapság egyértelműen hódítanak, és nyilván nem csak a szélcsatornában kimutatott száraz adatok miatt, hanem egyszerűen azért, mert jól néznek ki, modern design-t kínálnak a vásárlóknak. A Kryon is ezért örökölte a Kougar formáit, ami az olasz gyártó aero országúti csúcsmodellje.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_005

Közelebb lépve nyilván feltűnnek már a különbségek, például a Kougar egyedi, villába simuló féktestei helyett hagyományos patkókat szereltek a Kryonra. Sok felhasználó számára azonban ez pozitívum, hiszen a jobb aerodinamikai mutató helyett a tesztbringán dolgozó Shimano Ultegra fékekkel jobb fékhatásra teszünk szert így.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_002

Nyilván a vázat alkotó karbonszövetek is eltérnek, de az aero formához képest az 1120 grammos tömegadat (M-es méretben) versenyképes, még ha a teljes bringa nem is számít könnyűnek a kategóriájában. Valamit valamiért, de talán a hobbikerékpárosok többségének fontosabbak a feltűnően szép vonalak, az egységes kinézet, mint az, hogy 8,3 vagy 7,9 kg a kerékpár tömege.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_010

Ami okos húzás a Kuota Kryon esetében, hogy a geometriával nem törekszik az aero pozíció felé, vagyis leendő tulajdonosának nem kell túlságosan le-, illetve előre hajolnia. Tekintve, hogy nem a komoly versenyzők jelentik a célcsoportot, a viszonylag rövid és magas váz előny, hiszen a kényelmesebb pozícióban kevésbé fárad el a teljes izomzat. (Hozzám, 179 cm-es magassághoz az L-es váz passzolt.)

Kuota_Kryon_kerekparteszt_021

Az úthibákból adódó rezonanciával szemben viszont nem kényelmes a váz, az aero formáknak és a lapított nyeregcsőnek köszönhetően nagyon merev. A hajtáshatékonyságnak és a precíz irányításnak ez jót tesz, de aki komfortra vágyik, az mindenképpen ballonosabb, 25 mm-es gumikat szereljen fel, a vázkialakítás bőven ad lehetőséget erre.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_008

A rövidebb tengelytáv az agilis irányításnak is jót tesz, a bringa fordulékony, a lejtőkön nagyon jól éreztem magam rajta. Jó minőségű úton az emelkedőkön sem érezni annyira a tömegét, a merevség kompenzálja ezt. Persze azért a negatív oldalról se feledkezzünk meg, néha azért feltűnt, hogy nem a Khanon ülök, amiben a kerékszettnek is szerepe volt.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_006

A Tenerifén a Bike4youtenerife kölcsönző által biztosított tesztelt Kryonban alapmodell Shimano RS 11 kerekek teljesítettek szolgálatot, ezek mondjuk ki, hogy nehezek. Szerencsére a Kuota kerékpárok vásárlóinak megvan a lehetőségük módosítani a specifikáción, például a hazai forgalmazó, a K2 kerékpárüzlet honlapján szereplő Ultegrával szerelt Kryon is Fulcrum7 szettel vásárolható meg (bár ez is hasonló kategória, mint az RS 11).

Kuota_Kryon_kerekparteszt_016

A tesztelt bringa a teljes szett szempontjából felülmúlta a honlapon kínált Kryon Ultegrát, hiszen teljes az Ultegra szett, a fékek és a hajtókar tekintetében is. Tökéletesen működik, nincs mit hozzáfűzni. A Deda kiegészítők minőségi darabok, ezeken a pontokon biztosan nem jut majd eszébe, hogy cseréljen. Amin én elgondolkoznék akár már vásárlásnál, hogy ez a bringa mindenképpen megérdemel egy Fulcrum Racing 3 vagy Racing 4 magasfelnis modellt is, de akár igazán ütős versenykereket is.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_022

Most pedig figyeljenek a triatlonisták, ugyanis a Kuota Kryon aero nyeregszára megfordítható, így pillanatok alatt módosítható a geometria, gyakorlatilag a középrész fölé ülhetünk. Felszerelve a könyöklőket hamar időfutam bringává alakíthatjuk a gépet. És tegyük hozzá itt, hogy a nyeregszár rögzítés is jól működik, ami nem mindig mondható el az aero-megoldásokról.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_011

Összességében szerethető bringaként vizsgázott a Kuota Kryon, aminek nem elhanyagolható jó tulajdonsága, hogy nagyon menő a design és igényes kidolgozású a váz. Persze több színben is kapható, de a grafitszürke vörös talán viszi a pálmát, Nyilván alkatrész-variációk közül is válogathatunk, elektromos SHimano Ultegra Di2-től akár 105 felszereltségig, sőt, van tárcsafékes Kryon is. Amit én cserélnék az mindenképpen az alapkategóriás kerékszett.

Kuota_Kryon_kerekparteszt_014

A Kuota Kryon Ultegra ára: 849 000 Ft

A Kuota kerékpárokkal kapcsolatos vásárlási információkért keresd a hazai forgalmazót: http://www.k2-bike.hu/

Facebook: https://www.facebook.com/k2sisnowboard/?ref=bookmarks

A bringa a K2 kerékpárüzlet oldalán:  http://www.k2-bike.hu/shop/kerekparos-termekek/kerekparok/orszaguti/kuota-kryon-ultegra-kerekpar-17

Értékelés:

Erősségek: Gyengeségek:
aero design nehéz kerékszett
merev váz  össztömeg
variálható nyeregszár
Ár:

****

Rendeltetésének megfelel:

****

Váz+villa:

****

Alkatrészek:

****

Tömeg:

***

Röviden a márkáról, ami nem olyan régóta kapható a K2 kerékpárüzletben: A Kuota egy olyan olasz gyártó, mely nem a tradíciókból él elsősorban, de a bringákra tekintve nem tagadhatják, le, hogy a napfényes Itália designerei is közreműködtek az egyes modellek tervezésekor. A Kuota brandet az ezredfordulón, 2000-ben alapították, a világ akkor figyelt fel a márkára, amikor Norman Stadler 2004-ben triatlon Ironman világbajnoki címet szerzett Hawaii szigetén, amit 2006-ban megismételt.

A Kuota kerékpárokon azóta is átüt az erős kötődés a triatlonhoz, gyakorlatilag a megalapítástól kezdve előszeretettel alkalmazták az aerodinamikus formákat, innovatív megoldásokat az országúti gépeiken is, nemcsak az időfutam kerékpárokon. Évek óta szerepel a kínálatban integrált, aerodinamikus nyeregszár kialakítású bringa, régóta alkalmazzák a belső kábel elvezetést stb. Országúton azóta az Ag2R, majd az Androni profi csapatok mentek Kuotával, s persze a jó ízlésű amatőrök.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo