fbpx

Korszakalkotó fejlesztés titkos teszten: duplakamrás gumi!

A Schwalbe duplakamrás gumija a tubeless rendszerekhez hasonló korszakalkotó fejlesztés lehet a mountain bike sportban…

shwalbe_double_chamber_2

A Pinkbike.com cikke szerint néhány szerencsés szakíró egy kétnapos teszten vett részt Spanyolországban, ahol a német Schwalbe, és a honfitárs alkatrészgyártó, a Syntace együttműködésében kifejlesztett új mountain bike gumi rendszert próbálhatták ki. A teszt legfontosabb tanulsága, hogy a duplakamrás gumival a külső kamrát 1 bar körüli nyomáson használva sem kaptak defektet a két nap alatt…

A Malaga környéki teszten résztvevők legnagyobb szívfájdalma az volt, hogy a gumikat nem vehették le a felniről, nem volt powerpoint-prezentáció, vagy egyéb előadás, ahol a működési elvet és a kialakítást szemléltették volna a Schwalbe mérnökei. Csakis a meggyőző menetpróba. A műszaki információkat hivatalosan a 2014-es Eurobike-ra ígéri a Schwalbe, de lévén valóban korszakalkotó találmányról lehet szó, biztosan előbb is kiszivárognak majd részletek a működési elvről…

Amit tudni lehet, hogy a rendszer két légkamrát tartalmaz, egy belsőt, amely nagyobb nyomáson működve ráfeszíti a gumit a felnire, és egy külsőt, amelyet külön szelepen keresztül alacsonyabb nyomásra fújva meghatározhatjuk a kerék menettulajdonságait. A Pinkbike tesztelője szerint tubeless-rendszerről lehet inkább szó, mint egy tubeless-en belüli tömlős megoldásról, de ez egyelőre csak találgatás.

shwalbe_double_chamber_1

Hiába a milliós technikák, végső soron még mindig a gumi az egyik olyan alkatrész, ami a legjobban meghatározza a menettulajdonságokat. Azt minden mountain bike-os tudja, hogy alacsony nyomású gumival bizonyos terepeken rendkívül megnő a gumi tapadása, nagyobb sebességgel bevehetjük a kanyarokat, de sajnos nagyon megnő a felütéses defekt kockázata, vagy tubeless rendszereknél nyomást veszíthetünk, ahogy a gumi pereme elválik esetleg a felnitől.

Nos, a Schwalbe új rendszerét 1 bar körüli nyomáson is próbálták a cikk szerint. A tesztelő rendkívül precíz irányításról számol be, nagyobb sebességnél is. Egyedül csak a száraz, sima terepen kerül némi hátrányba az új rendszer, de a gravity világában ez a legkevésbé fontos szempont. Nyilván némileg nehezebb is a duplakamrás megoldás, de nem annyira, hogy a Schwalbe ne gondolkozna azon, hogy nem csak gravity vonalon, hanem XC-versenyzésre is fejleszt hasonlót.

Volt egy furcsa eset is a menetpróba során, amikor a tesztelő telibe kapott egy követ, koppant a hátsó rugóstag, és ugyanazt érezte, mint amikor defektet kap. Pár bukkanó után azonban meglepődve tapasztalta, hogy a gumi tartja a nyomást, sőt… Amikor a lejtőn leérve ellenőrizte a guminyomást, úgy érezte, hogy nem csökkent, inkább nőtt a nyomás a gumiban. A Schwalbe mérnökei nem árulták el pontosan, mi történt, aztán annyit mégis, hogy hibáról lehetett szó, a belső kamra nem illeszkedett megfelelően, és a nagyobb nyomású részből átszaladt a levegő a külső kamrába. Soha ne legyen rosszabb technikai hibánk…

Forrás és fotók: Pinkbike.com

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo