fbpx

Kik lesznek jövőre a profi kerékpáros első osztályban?

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) közleménye szerint a profi kerékpáros csapatok regisztrációjának első körét követően 18 első osztályú státuszra aspiráló gárda adta be az előírt dokumentációt, van azonban egy hiányzó is, a Lotto-Belisol csapata.

Fotó: Vass László

A beadott dokumentációt az UCI az Ernst&Young könyvvizsgáló céggel ellenőrzi majd, és dönt a licencek sorsáról. 12 csapatnak van futó licence, amennyiben rendben találják az aktáikat, és az átigazolási időszak végén az UCI csapatrangsorában az első 15 között szerepelnek majd, megkapják az első osztályú licencet november 1-jével bezárólag.

Ezek a csapatok a következők:
• ASTANA PRO TEAM
• BMC RACING TEAM
• CANNONDALE
• FDJ
• KATUSHA
• LAMPRE – MERIDA
• MOVISTAR TEAM
• OMEGA PHARMA – QUICK-STEP CYCLING TEAM
• ORICA GREENEDGE
• RADIOSHACKNISSAN
• SKY PROCYCLING
• VACANSOLEIL – DCM PRO CYCLING TEAM

A következő csapatok folyamodtak licencük meghosszabbításáért, illetve az Argos-Shimano szeretne csatlakozni az első osztályba:
• AG2R LA MONDIALE
• EUSKALTEL EUSKADI
• GARMIN SHARP
• RABOBANK CYCLING TEAM
• TEAM ARGOS – SHIMANO
• TEAM SAXO – TINKOFF

A belga Lotto csapata időközben szintén közleményben jelezte, hogy biztosan pótolják az elmaradásokat a következő határidőig, és minden valószínűség szerint az első osztályban folytatják. Van azonban egy folyamánya a mulasztásnak, mégpedig az, hogy az UCI szabályok szerint versenyzőik szabadon felbonthatják futó szerződéseiket így szabadon igazolhatók, de ha minden rendben van a csapatnál, nem valószínű, hogy emiatt szétesik majd Greipel és Van den Broeck csapata. (Hasonló helyzetben van egyébként a másodosztályú, Pro Continental státuszú francia Cofidis is.)

A hosszabbításért és új licencért folyamodó csapatokról az UCI licencbizottsága dönt következő körben a csapatrangsor, és sportszakmai-, financiális-, etikai- követelmények teljesítését figyelembe véve. Ha a Lotto csapatát is beszámoljuk, akkor úgy tűnik, egy csapat lesz, aki az első osztályban szeretné folytatni jövőre, de nem fogja.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo