fbpx

Kellys Cristy 60 kerékpárteszt: Kriszti is szereti az extrákat…

A picit drágább felszereltségű férfi változatról már megjelent a tesztünk, most jöjjön a női vázas Kellys Cristy 60, ami még kedvezőbb áron, 185 900 Ft-ért kínál minden olyan extrát, ami szükséges egy trekking kerékpárhoz.

Kellys Cristy 60 kerékpárteszt

A Kellys természetesen az elérhető árú, de már minőségi kategóriákban a legnépszerűbb Magyarországon, nagyjából onnan kezdve, ahol a „tisztességes” kerékpárok kezdődnek. Mountain bike és cross/trekking vonalon is kínálnak kiváló ár/érték arányú bringákat, balatonföldvári teszttáborunkban az utóbbiból szerepelt két modell, egy férfi és egy női trekking. Az árkülönbség ezen a szinten jelentős, a Kellys Carter 70 férfi vázzal 229 900 Ft-ba, a Kellys Cristy 60 női vázzal 185 900 Ft-ba kerül.

Nyilván nem a váz formája képez árkülönbséget, hanem a felszereltség, a korábbi tesztünkben szereplő Carter 70 hidraulikus tárcsafékkel és „eggyel jobb” hajtásrendszerrel érkezik, azonban az extrákat tekintve lényegében megegyezik a specifikáció, vagyis kapunk egy üzembiztos, jó minőségű, soha le nem merülő Büchel világítást Shimano agydinamóval, RPZ sárvédőket, alumínium csomagtartót, kitámasztót, valamint zselés Lookin komfort nyerget férfi vagy női változatban.

Felmerül a kérdés, hogy kell-e a hölgyeknek a tárcsafék, ami divatos és végső soron erősebben fog, mint a hagyományos V-fék? Nos, a földvári teszttáborban volt egy szerencsétlen esés tárcsafékes női cross bringával, ami pont abból adódott, hogy túl erőset fékezett a tesztelő hölgy kavicsos részen és persze rögtön blokkolt a kerék. Ezzel persze véletlenül sem szeretnék általánosítani, hogy a férfiak jobban kontrollálják a féket. Inkább azt érdemes számításba venni, hogy a hölgyek általában könnyebb testsúlyúak és általában óvatosabbak, lassabbak a veszélyesebb szakaszokon.

 

Elképzelhető tehát, hogy egy kevésbé „harapósabb” fékkel (aminek nagyobb a modulációja, de a azért tökéletes a fékhatás) biztonságosabban kontrollálják a bringát. Vagyis nem butaság, ha párként megyünk a bringaboltba trekking kerékpárt vásárolni, hogy a férfi tárcsafékest, a nő V-fékest válasszon, mint ez a Kellys Carter 70 és a Cristy 60. Mindennek tudatában a kedves hölgyben sem maradhat olyan érzés a vásárlás után, hogy „ő kapta az olcsóbbat”, mindössze nem volt szüksége egy extra alkatrészre.

A Kellys Cristy 60 vázról ugyanazt írhatjuk le, mint a férfi változatról: 6061-es alumíniumból készül, könnyű, de masszív, a találkozási pontokon a Kellys által szeretett „joke”-okat is alkalmazzák, ami kicsit már retrós, de kétségtelenül erős és erőt sugároz. A részben vázon belül futó kábelek letisztul kinézetet adnak a kerékpárnak. A geometriát és a kormányt abszolút a turistás, nézelődős testtartáshoz hangolták, a Kellys Carter nyergében ne Alpok-átkelésben gondolkozzunk, inkább egy Duna-menti túrában.

Nem csak a hidraulikus tárcsafék drágább a férfi változaton, hanem a váltó- és hajtásrendszer is, lényegében hátul a plusz egy fokozatért fizetünk többet. A Carter 70-en 9-es sor és Alivio hátsó váltó teljesít szolgálatot hátul, a Cristy 60-on pedig 8 fokozatú Acera. Működés szempontjából szinte nem beszélhetünk különbségről, szerintem nincs jelentősége. Ahol én a differenciát látom, az áttételtartomány.

A Carter 70-en elöl 48-36-26 tányérkiosztású Suntour hajtómű van, hátul 11-34-es 9 fokozatú sor. A Cristy 60-on elöl 48-38-28-as Suntour, hátul pedig 12-32-es 8 fokozatú sor. A legkönnyebb fokozat előbbinél: 0,76, utóbbinál pedig 0,87. Ez különbség, pláne ha feltételezzük, hogy hiába könnyebbek a hölgyek, azért gyengébbek is általában. A teszt alatt Konrád Szilviának konkrétan gondot okozott a Zamárdi kilátóhoz is feltekerni, így a képen látható rásegítést is igénybe vette a meredeken… Szilvi – aki rendszeresen túrázik egyébként – a következőket mondta a Cristy 60-ról:

Tetszett a bringa alapvetően, nekem is Kellys-em van, egy cross. Minden jól működött, váltók, fékek, az egyetlen, ami zavart a kormány. Ez a hajlítás olyan nagymamás és nem is esett olyan jól tekerni vele, főleg az emelkedőn, ahol jól jött a rásegítés, a „bio-ebike”. Amúgy az alkatrészekre nem lehet panasz, ránk sötétedett, jól jött a világítás, ami erős, erősebb, mint az elemes lámpák.

A LED-es fényforrás ereje valóban meggyőző, az agydinamóval meg örökre kipipálva a kérdés, hogy lemerül-e kritikus pillanatban. Minőségi cuccok a sárvédők, csomagtartó is, stabilan rögzítették őket a kerékpárhoz, nem hajlanak, mozdulnak el, nem zörögnek. A teleszkóp azonban kevésbé stabil pont, a Suntour NEX alap kategóriája pont azt tudja, amit az ára alapján elvárhatunk: csillapítja a kátyúkat, de messze nem olyan stabil, messze nem olyan a visszaút, mint egy komoly teló. A kimerevítés lehetősége is hiányzik, szerintem szerethetőbb bringa lenne ez a Kellys egy ezüstmetál acél merevvillával.

Összességében – ahogy a Kellys Carter is – egy kényelmes túrabringa a Cristy 60, a kevésbé sportos, de bringázni annál inkább szerető hétvégi kerékpárosokhoz hangolva. Az állítható kormányszárnak köszönhetően egyébként valamennyire módosítható a pozíció. A felszereltségben a villa és a kissé szűk áttételtartomány említhető gyenge pontként, de csakis akkor, ha elvonatkoztatunk a kerékpár árától. 185 000 Ft-ért ugyanis lényegében jobb teleszkópos villát, vagy hajtásrendszert semmilyen gyártó nem kínál. Tekintve az extrákat a Carterhez hasonlóan a Cristy 60 is!

A Kellys kerékpárokról általánosságban:

Van előnye kerékpárt vásárolni a szomszédból, hiszen a szlovákok – ki kell mondani – magasabb szintű kerékpáros kultúrával rendelkeznek nálunk, és konkrétan a Kellys gyár is már több mint negyedszázados múltra tekint vissza, a Divinec fivérek 1991-ben alapították a céget. Azóta több mint 150 féle kerékpár szerepel a palettán, melyek már a világ 40 országában kaphatók, nemrég a magyarországi képviselet is megerősödött.

A Kellys bringákra jellemző az élénk, szép festés, a minőségi alkatrészek, a drágább kategóriákban saját fejlesztésű technológiák. Mindemellett kelet-európai fejjel gondolkoznak, így modelljeik szerencsésen találkoznak a magyar piac árérzékenységével. További előny, hogy a gyártó közelsége és az értékesítési rendszer jóvoltából a szokásosnál kevesebbet kell várni egy bringára, még akkor is, ha éppen nem áll rendelkezésre az üzletben. A kedvező ár miatt azonban egyre több kerékpárboltban tartanak szívesen komoly Kellys készletet.

RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

 

Infobox:

Bővebb információ: https://www.kellysbike.com/hu/trekking-c0000000000551/cristy-60-p0000000050316

Garancia: https://www.kellysbike.com/hu/warranty-hu

Származási ország: Szlovákia

Ár: 185 900 Ft

 

MŰSZAKI ADATOK:

Váz: KELLYS Tour Profile Lady 6061 alloy

Vázméret: M (460mm) / L (500mm)

Villa: SR SUNTOUR NEX, 63mm, coil spring (threaded steerer 28.6mm)

Kormánycsapágy: TH semi-integrated (threaded)

Monoblokk: cartridge (122mm)

Hajtómű: SR SUNTOUR XCC (48x38x28) – length 170mm (17″), 175mm (19″)

Váltókarok: SHIMANO ST-EF51-8 EZ-fire Plus

Első váltó: SHIMANO M191 (31.8mm)

Hátsó váltó: SHIMANO Acera M360

Fokozatok száma: 24

Kazettás fogaskoszorú: SHIMANO CS-HG200-8 (12-28)

Lánc: KMC Z7 (114 links)

Fékek: TEKTRO V-brake

Fékkarok: SHIMANO ST-EF51-8 EZ-fire Plus

Kerékagyak: SHIMANO Dynamo 3N20 / KLS Drive (32 holes)

Felnik: KLS Draft 622 x 19 (32 holes / eyelets)

Köpenyek: INNOVA 40-622 (700x38C)

Kormányszár: KALLOY Uno – adjustable – diam 25.4mm / length 90mm (17″ – 19″), 110mm (21″ – 23″)

Kormány: steel RiseBar – diam 25.4mm / width 610mm

Markolat: KLS 2Density ergonomic

Nyeregcső: suspension – diam 27.2mm / length 350mm

Nyereg: SELLE ROYAL Lookin Women Visual Royalgel

Pedálok: VP NonSlip – plastic

Első lámpa: BÜCHEL Urban LED

Hátsó lámpa: BÜCHEL Champs Elysees LED

Sárvédő: RPZ

Kiegészítők: alumínium csomagtartó, kitámasztó, csengő

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo