fbpx

Kellys Carter 70 kerékpárteszt: fullextra a középkategóriában

A Kellys Carter 70 kerékpár legfőbb előnye talán az, hogy minden extra felszerelés megtalálható rajta, amit túrázáshoz, vagy városi közlekedéshez kívánhatunk, ráadásul mindezt olyan áron kapjuk, mint amennyit egy hasonló kategóriájú csupasz cross bringáért szokás fizetni…

cross_trekking_kerekpar_teszt_019

Van előnye kerékpárt vásárolni a szomszédból, hiszen a szlovákok – ki kell mondani – magasabb szintű kerékpáros kultúrával rendelkeznek nálunk, és konkrétan a Kellys gyár is már több mint negyedszázados múltra tekint vissza, a Divinec fivérek 1991-ben alapították a céget. Azóta több mint 150 féle kerékpár szerepel a palettán, melyek már a világ 40 országában kaphatók, nemrég a magyarországi képviselet is megerősödött.

Kellys_carter_70_kerekparteszt_015

A Kellys bringákra jellemző az élénk, szép festés, a minőségi alkatrészek, a drágább kategóriákban saját fejlesztésű technológiák. Mindemellett kelet-európai fejjel gondolkoznak, így modelljeik szerencsésen találkoznak a magyar piac árérzékenységével. További előny, hogy a gyártó közelsége és az értékesítési rendszer jóvoltából a szokásosnál kevesebbet kell várni egy bringára, még akkor is, ha éppen nem áll rendelkezésre az üzletben. A kedvező ár miatt azonban egyre több kerékpárboltban tartanak szívesen komoly Kellys készletet.

cross_trekking_kerekpar_teszt_020

A Kellys természetesen az elérhető árú, de már minőségi kategóriákban a legnépszerűbb Magyarországon, nagyjából onnan kezdve, ahol a „tisztességes” kerékpárok kezdődnek. Mountain bike és cross/trekking vonalon is kínálnak kiváló ár/érték arányú bringákat, balatonföldvári teszttáborunkban az utóbbiból szerepelt két modell, egy férfi és egy női trekking. Az árkülönbség ezen a szinten jelentős, a Kellys Carter 70 férfi vázzal 229 900 Ft-ba, a Kellys Cristy 60 női vázzal 185 900 Ft-ba kerül.

Nyilván nem a váz formája képez árkülönbséget, hanem a felszereltség, a tesztünkben szereplő Carter 70 hidraulikus tárcsafékkel és „eggyel jobb” hajtásrendszerrel érkezik, azonban fontos látni, hogy az extrákat tekintve lényegében megegyezik a specifikáció, vagyis kapunk egy üzembiztos, jó minőségű, soha le nem merülő Büchel világítást Shimano agydinamóval, RPZ sárvédőket, alumínium csomagtartót, kitámasztót, valamint zselés Lookin komfort nyerget férfi vagy női változatban.

Maga a váz 6061-es alumíniumból készül, könnyű, de masszív, a találkozási pontokon a Kellys által szeretett „joke”-okat is alkalmazzák, ami kicsit már retrós, de kétségtelenül erős és erőt sugároz. Nem tudok elmenni egy vicces felirat mellett, az „Aero Profile Alloy Frame” vagyis az aerodinamikus profilú alumíniumváz kicsit erőltetett egy trekkinghez, a részben vázon belül futó kábelek viszont adnak egy letisztul kinézetet a kerékpárnak. A geometriát és a kormányt abszolút a turistás, nézelődős testtartáshoz hangolták, a Kellys Carter nyergében ne Alpok-átkelésben gondolkozzunk, inkább egy Duna-menti túrában.

Kellys_carter_70_kerekparteszt_002

Amiért drágább a tesztelt Kellys férfi trekking a nőinél, az a fék és a váltórendszer, különösen az előbbi miatt, ugyanis Shimano hidraulikus tárcsafékekkel szerelik a Carter 70-et. Erről annyit kell tudni, hogy tökéletes bármilyen túrakerékpárra, még olyanra is, ami 3x ennyibe kerül, sosem lesz gond a biztonságos megállással, akár csomagokkal túlterhelve, akár esőben, akármilyen körülmények között. A hajtás- és váltórendszert tekintve az Alivio váltó 9 fokozatú, így elöl a tripla szorzóval 27 áttétel közül választhatunk, ez a tartomány még arra a bizonyos Alpok-átkelésre is elegendő lenne. Pontosságára nem lehet panasz, a japánok már az alsó kategóriában is nagyszerű alkatrészeket gyártatnak manapság.

A csomagtartókhoz és a sárvédőkhöz én nem értek, amire figyeltem a „kilátó-túra” során, hogy nem különösebben zörögtek, és szintén pozitívum, hogy miután a hazai forgalmazótól autó csomagtartójába legózva kaptam meg a bringákat, ott sem mozdultak el, nem kellett állítgatni, hajlítgatni rajtuk semmit. A világítással kapcsolatban azonban személyes tapasztalat, hogy a késő délutáni kilátó túrán ránksötétedett kicsit a Balatonnál, s miután örömmel konstatáltam, hogy „Dejó, van világítás a bringán!, szerény műszaki érzékemmel is rögtön be tudtam kapcsolni. Ezek után a LED-es fényforrás ereje is meggyőzött, sokkal erősebb egy elemes utólag vásárolható lámpánál.

Ami nem tetszett a bringában, az a Suntour NEX legbutább változata, egy rémegyszerű acél rugósvilla, lockout – azaz kimerevítés lehetősége – nélkül. Ez nem a mountain bike versenyvillákhoz szokott bringás fanyalgása, ez az alap NEX összevissza kotyog, csillapítás zéró, mozgása annyit ér, hogy ne törjön ki a csuklónk, ha szemből elkapunk egy padkát. Ennél még merevvillával is jobb lenne ez a Kellys, de összességében nagyon jól kihasználható bringáról van szó, így megérdemelne egy szinttel jobb teleszkópot, nem dobná meg nagyon az árát.

Kellys_carter_70_kerekparteszt_001

Összességében egy kényelmes túrabringát ismertem meg a Kellys Carter 70-ben, egyértelműen a kevésbé sportos, de bringázni annál inkább szerető hétvégi kerékpárosokhoz hangolva. Ezt támasztja alá a sokak által vágyott zselés Lookin nyereg és az állítható kormányszár visszahajló kormánnyal, amit tényleg be lehet lőni még egyenes derékhoz is. A felszereltségben a villát leszámítva nincsenek kérdések, ezt a bringát sokáig használhatja majd megelégedéssel leendő tulajdonosa, jó vétel!

A RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Infobox:
Bővebb információ: https://www.kellysbike.com/hu/trekking-c0000000000516/carter-70-p0000000048562
Garancia: https://www.kellysbike.com/hu/warranty-hu
Származási ország: Szlovákia
Ajánlott fogyasztói ár: 229 900 Ft

Műszaki adatok:
VÁZ: KELLYS Tour Profile 6061 alloy
VÁZMÉRET: S (460mm) / M (500mm) / L (540mm) / XL (580mm)
VILLA: SR SUNTOUR NEX, 63mm, coil spring (threaded steerer 28.6mm)
KORMÁNYCSAPÁGY: TH semi-integrated (threaded)
MONOBLOKK: cartridge (113mm)
HAJTÓMŰ: SR SUNTOUR XCM (48x36x26)
VÁLTÓKAROK: SHIMANO Acera SL-M3000 Rapidfire Plus
E. VÁLTÓ: SHIMANO M191 (31.8mm)
H. VÁLTÓ: SHIMANO Alivio M4000
FOKOZATOK SZÁMA: 27
FOGASKOSZORÚ: SHIMANO CS-HG200-9 (11-34)
LÁNC: KMC X9 (114 links)
FÉKEK: SHIMANO M315 Hydraulic Disc
FÉKTÁRCSÁK: 160mm front / 160mm rear Center Lock
FÉKKAROK: SHIMANO BL-M315
KERÉKAGYAK: SHIMANO Dynamo 3D37 / SHIMANO RM33 Disc Center Lock
FELNIK: KLS Draft 622×19
KÖPENYEK: INNOVA 40-622 (700x38C)
KORMÁNYSZÁR: KALLOY Uno – állítható – 25.4mm / 90mm (17″ – 19″), 110mm (21″ – 23″)
KORMÁNY: acél hajlított 25.4mm / 610mm
MARKOLAT: KLS 2Density ergonomic
NYEREGCSŐ: teleszkópos 27.2mm / 350mm
NYEREG: SELLE ROYAL Lookin Men Visual Royalgel
PEDÁLOK: alumínium platform
ELSŐ LÁMPA: BÜCHEL Urban LED
HÁTSÓ LÁMPA: BÜCHEL Champs Elysees LED
SÁRVÉDŐ: RPZ
KIEGÉSZÍTŐK: alumínium csomagtartó, kitámasztó, csengő

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo