fbpx

Giro E – a Giro d’Italia kísérőrendezvénye magyar szereplőkkel

A Bikemag.hu is képviselteti majd magát az E-Giro mezőnyében, ami a Giro d’Italia-val párhuzamosan halad Olaszországban. A résztvevő csapatok elektromos rásegítéssel, az eredeti szakaszokhoz hasonló útvonalon tekernek és a bringások néhány órával a profi versenyzők előtt haladnak át ugyanazon a célvonalon.

A Giro E a hivatalos kommunikáció szerint sem „verseny”, inkább az első ilyen „teszt”: hogyan lehet bárki számára elérhetővé tenni egy háromhetes körverseny teljesítését, némi elektromos rásegítéssel. A szervezők is most mérik fel, hogy milyen távokat érdemes kijelölni, milyen sebességet lehet választani egy pedelec bringával, hogy az aksi is bírja és az indulók fel is jussanak az emelkedőkre a gyönyörű tájakon.

Az összetett értékelésben például olyan feladatokból is összeadódnak a pontok, amikor a rally-hoz hasonlóan szelektív szakaszokat mérnek, de nem a gyorsaság számít, hanem az, hogy bármilyen mérőműszer nélkül megközelítsenek a csapatok egy előre megadott átlagsebességet. A Giro E-n az EPowers magyar csapatát irányító szaktekintély, Varjas István elmondása szerint volt olyan feladat, amikor a lejtős útvonalon kellett megpróbálni huszonvalahány km/h-s átlagsebességet elérni.

Az e-bike-ok le vannak szabályozva 25 km/h-nál, így sprinten tulajdonképpen hátrány a rásegítő rendszer tömege. Nem véletlen, hogy a magyar EPowers csapat a mezőny legkönnyebb kerékpárjaival több befutón is a leggyorsabb volt, az egyébként még aktívan versenyző Filutás Viktor és az olasz „vendégmunkás” Andrea Tafi révén. Az EPowers Factory Team az összetett értékelést és a sprint pontversenyt is vezeti az első hét után.

A sprint érdekesen zajlik, ugyanis csak a csapatkapitányok hajráznak, a mezőny maradék részét 1 kilométerrel a cél előtt megállítják, majd később a teljes peloton is áthalad a célon. (Azt tudjuk, hogy a kerékpárok világában az e-bike-oké a jövő, reméljük a versenyeken nem ilyen módon bonyolítják 10 év múlva a sprintbefutókat…) Apropó csapatkapitányok: korábbi nagymenők, Tafi mellett Gianni Bugno, Maximiliano Lelli, Daniele Colli, vagy Edita Pučinskaité és Giorgia Fraiegari neve fémjelzi a sorokat.

A 10 csapatban egyébként van lehetőség cserélgetni a 6 tagot a különböző szakaszokon. Az Olasz Turisztikai Ügynökség csapatába Takács Tamás kapott meghívást az utolsó két hegyi szakaszra, amiről bővebb beszámoló lesz olvasható majd a Bikemagon. A különböző csapatokban nem csak bringás sztárok szerepelnek, hanem egyéb neves olasz sportolók, például Cristian Zorzi, Alessandra Sensini, Francesca Lollobrigida, Massimiliano Monti, Andrea Lalli…

A csapatok:

Agenzia Nazionale del Turismo // Bike For Dream // Castelli-Segafredo // Pinarello // Mediolanum // De Rosa // Toyota // Milano Cortina 2026 // Epowers Factory Team // Kilocal-Selle SMP

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo