fbpx

Ghost kerékpárok 2014: Valódi arany és arany középút az Eurobike kiállításon

A német gyártó idén ünnepli létrejöttének 20. évfordulóját. A jubileum alkalmából egy olyan egyedülálló kerékpár került a friedrichshafeni stand középpontjába, ami mindenkit lenyűgözött. Persze nemcsak a pompa és csillogás volt előtérben, hanem a jövő évre fejlesztett új modellek is. Az all mountain élménybringa, a Riot bemutatásával debütált az új felfüggesztés rendszer. Ezeken kívül 27,5”-es gépeket, pedeleceket és elérhető árú, jó kiállású össztelósokat is megcsodálhattunk.

Az aranyszínben pompázó AMR 26”-os mágnesként vonzotta a Ghost kiállítóhelyére érkező nézelődőket. A 20-as számok bűvöletében készült kerékpárokkal a cég fennállásának 20. évfordulóját ünneplik.

Ghost AMR arany különkiadás a 20. évfordulóra

Ghost AMR arany különkiadás a 20. évfordulóra

Összesen 20 db ilyen gép készült, a gyűjtők darabonként 20 000 €-s áron vásárolhatják meg az egyedi bringákat. Nem minden arany, ami fénylik, gondolhatnánk, de itt ebben bizony tévedünk, ugyanis a nagy szakítószilárdságú szénszálakból készült váz 23,75 karátos arany réteget kapott, amit 37 órányi munkával vittek fel szorgos kezek. Ha létezik tökéletes „vitrinbringa”, akkor ez az. Még az Eurobike-on is csak átlátszó plexi falak mögül csodálhattuk meg, talán attól féltek, hogy a sok fogdosástól és nyálcsorgatástól valamennyit kopna a nemesfém bevonat. Természetesen a vázra szerelt alkatrészek is indokolják a csillagászati árat. Legkülönlegesebb tán az egyedi, aranyszínű Acros A-GE hidraulikus váltórendszer.

Acros A-GE hátsó váltó

Acros A-GE hátsó váltó

Élőben most láttam először ilyet, mint mérnöki megoldás zseniálisnak tartom, de ára és bonyolultsága miatt nem terjedt el a felhasználók körében. Kiemelkedőek még a kerekek is, Tune King és Kong agyakra lettek fűzve a karbon ENVE felnik, húzott küllőkkel. Szemfülesebb olvasóknak feltűnhet egy érdekesség. A küllőanyák a felnin belül foglalnak helyet. Itt nem beszélhetünk hagyományos küllőfuratokról, hiszen azok kialakítása nem utólagos megmunkálással jön létre, hanem még a gyártás során ilyen formába kerülnek a szénszálas szövetek. Így nem roncsolódnak a karbon szálak, ezáltal nagyobb küllőfeszesség érhető el. ENVE gyártmány még a kormány is, viszont a kiegészítők jelentős részét a tuning alkatrészek királya, a Tune szállította.

Acros A-GE első átdobó, Tune hajtókar és lánctányérok, könnyített KMC lánc. Erre találó szó a bikeporn...

Acros A-GE első átdobó, Tune hajtókar és lánctányérok, könnyített KMC lánc. Erre a látványra találó szó a bikeporn…

A nyeregcső, a kormányszár és hajtómű is mind a Fekete-erdő szívéből érkezett, utóbbi a nekem nagyon bevált 40-26-os lánctányér kiosztással.

Tune Geiles Teil kormányszár

Tune Geiles Teil kormányszár

A fékek szerintem kicsit kilógnak a sorból.Félreértés ne essék, nincs semmi gond a féktestenként kétdugattyús SRAM X.0 Trail típussal, csak ide valami különleges darab jobban illett volna, Hope esetleg Formula R1 karbon talán. A rugózó elemeknél biztosra mentek, elöl és hátul is csúcs Fox termékek végzik a dolgukat.

Fox CTD rugóstag

Fox CTD rugóstag

Nálam piros pont jár a QR15-ös átmenő tengelyes első agyért és azért is, hogy nem árasztották el lockout kábelekkel a gépet. A bringát egy speciális arany mintával díszített Selle Italia SLR nyereg teszi teljessé. Az összkép remekül használható gépet sugall, de kár lenne érte.

Ghost RIOT - az egyedi rugózási rendszer most debütált

Ghost RIOT – az egyedi rugózási rendszer most debütált

Rendkívül bíztató képet mutatott a most debütáló, 130 mm-t mozgó összetelós, a 650B kerekeken guruló Riot modell. A váz anyaga karbon, míg a himbakarok alumíniumból készültek. Látszik, hogy sokat dolgoztak vele a német mérnökök, mert több egyedi megoldással is szembesülhetünk a részleteket figyelve.

Ghost RIOT - igazi élménybringának szánják a németek

Ghost RIOT – igazi élménybringának szánják a németek

A felfüggesztés rendszere új ötlet alapján került megvalósításra. A himbarendszer működése az ábráról érthető meg leginkább. Lényeg, hogy a rugóstag nincs egy helyen sem fixen rögzítve a vázhoz, hanem a fő himbakar forgása mellett, egy a középrész fölött elhelyezkedő trükkös mechanizmus is szerepet játszik a mozgásban.

A rugózás elve

A rugózás elvének megértéséhez kattints a képre!

A gyári információk szerint ez nagyban javítja a rugózási karakterisztikát és csökkenti a nyeregvázcsőre és a fő himbakarra jutó feszültséget. A rugóút első 30 %-a degresszív tulajdonságokat mutat, a középső tartomány tökéletesen lineáris, míg az utolsó 20%-ban, a rugóút vége fele közeledve fokozatosan felkeményedik a mozgás. A váz ezen kívül integrált kábel elvezetésű, kúpos nyakcsövű villákat fogad és művészien megmunkált, cserélhető, alumínium tárcsafék és váltókonzollal rendelkezik.

Tapered fejcső a RIOT modellen

Tapered fejcső a RIOT modellen

A papucs X12-es hátsó tengely használatával kompatibilis. A sérülékeny részeket megóvandó, a BB92-es középrész alá és a láncvillára is védőréteg került.

A sarat mennyire bírhatja ez a kialakítás?

A sarat mennyire bírhatja ez a kialakítás?

A Riot 3 különböző felszereltséggel lesz kapható. A teljes XTR szettes gép súlya a 11 kg-ot közelíti. További pozitívum, hogy még a kedvezőbb árú, SLX alkatrészekkel szerelt bringa is állítható Rock Shox Reverb nyeregcsövet kap.

Az XT szettes RIOT jó választás lehet

Az XT szettes RIOT jó választás lehet

ASX névre hallgat, a Riot modellekkel azonos felhasználási területre szánt, szintén 130 mm-t mozgó és 27,5”-es kerekeket fogadó széria. A váz alumíniumból készül és a már jól bevált négyforgáspontos rendszer alapján tervezték meg. A láncvillán, a tengely elé helyezett forgáspont (Horst Link) miatt a fékfüggetlenséggel valószínűleg nem lesznek gondok. Árak tekintetében is kellemes a helyzet, ugyanis nagyságrendileg 2000 €-nak megfelelő magyar forintért, teljes XT szettes, Fox villával és rugóstaggal rendelkező gépet vásárolhatunk.

Ghost ASX 7500

Ghost ASX 7500

Ha egyszerre ennyit nem akarunk kiadni, de nagyon bejön ez a típus, egy Acera alkatrészekkel felszerelt, kb. 1000 €-ért kapható belépőmodellt is választhatunk. A váz ugyanaz, mint a drágább modelleknél, így aki átépítésben, vagy folyamatos fejlesztésben gondolkozik, annak érdemes ezen elgondolkodnia.

Ghost ASX 4900

Ghost ASX 4900

A 29”-es AMR sorozat nem változik, aki nagykerekű fully-ra vágyik, annak érdemes elolvasnia korábbi tesztünket.

Enduro vonalon is erősít a német gyártó, a Cagua 650B modellekkel. A szakág követelményeinek tökéletesen megfelel a 150 mm rugóúttal készülő, alumínium váz.

Ghost Cagua 650B

Ghost Cagua 650B

A felfüggesztési kialakítása megegyezik az ASX típusokkal. Plusz pont jár az ICSG tab-ért, hiszen ilyen szintű gépeket már sokan szerelnének komolyabb láncterelővel. Érdekes, hogy több változatba gyárilag elektronikus vezérlésű Rock Shox Monarch E:I tag kerül beépítésre.

Rock Shox E:I rugóstag a Cagua modellben

Rock Shox E:I rugóstag a Cagua modellben

A pultnak lazán letámasztva figyelhettük meg Markus Klausmann 15-szörös német DH bajnok rombolóját. Sokat nem agyaltak a névválasztáson, nemes egyszerűséggel Downhill a típus neve. Érdemes megfigyelni a képen, hogy oldották meg a lánc elvezetését, ami a végletekig tökéletes mozgásra optimalizált váz miatt nem volt egyszerű feladat.

Ghost Downhill

Ghost Downhill

Merevfarú gépek tekintetében kisebb a választék. A csúcsot a 29”-es HTX Lector széria jelenti, ilyennel lett idén XCE világbajnok Alexandra Engen. A karbon váz tömege mindössze 940 gramm, ami nem csoda, hiszen kifejezetten eliminator és cross-country versenyekre készült.

Az alumínium SE típusok 26”-os és 29”-es kerékmérettel is kaphatóak. Különös ismertetőjelük a nyeregvázcső és a felsőcső közötti átkötés.

Ghost SE 2950

Ghost SE 2950

Az elektromos rásegítésű kerékpárok piaca is egyre bővül, így ebből a szegmensből sem hiányozhatnak a Ghost modellek. A Trail verzión kívül mindegyik 250 Watt teljesítményű, 50 Nm nyomatékú Bosch DC motort kapott. 29”-es MTB, férfi – és női trekking gépek alkotják a pedelec vonalat.

Ghost E-Hybride Trail

Ghost E-Hybride Trail

Összességében elmondható, hogy a német gyártó komoly palettát hozott össze a jövő évre. A fő hangsúly az összteleszkópos kerékpárokon van, de emellett minden szakágban kínálnak minőségi bringákat. Színek tekintetében is követik a divatot, sok modell narancssárga vagy citromsárga színben pompázik, de a konzervatív ízlésűek is megtalálják a számításukat, ha Ghost kerékpár vásárlása mellett döntenek.

További magyarországi Ghost-információk korábbi cikkünkben

A gyártó weboldala: http://www.ghost-bikes.com/home/

(X)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo