fbpx

Gepida Asgard 29er

Mindhárom montis kerékméretnek vannak előnyei és hátrányai. Ami a 29er méret esetében vitathatatlan, hogy ha kellő testmagassággal bírunk, terepkerékpározásaink során nagyjából egyenes utakon és ösvényeken hajtunk, akkor egy ilyen kerekek köré épített géppel gyorsabban, biztonságosabban fogunk haladni, illetve nagyobb kényelemben lesz részünk.

A legsikeresebb hazai kerékpármárka kínálatában természetesen mindhárom kerékméret elérhető, a sokak számára kellemes élményeket felidéző Asgard modellnév alatt egy gazdag felszereltséggel rendelkező „nagykerekűt” találunk, amely kedvező árával igencsak nehéz helyzetbe hozza a konkurens gyártókat. Rendkívül sokat kapunk, ha a Gepida Asgardot választjuk társunkká a 2014-re szezonra.

asgard29

A hydroforming eljárással készült alumínium váz méltó a középkategóriás felszereltséghez, már első ránézésre minőségi benyomást kelt. A hegesztések, papucsok, csőtalálkozások masszívak, így bringa stabil, pontosan irányítható. A vázgeometria az adatok alapján sportos, így az Asgard 29-er akár amatőr versenyzéshez is beválhat. Kiforrott geometriával rendelkezik, vázszögei és csőhosszai megegyeznek a patinás gyártók kínálatában lévő nagyobb méretű modellekkel. A Rock Shox XC 30 villa rugós verziója ehhez a felszereltséghez jól passzol, mozgása az mind az rugóút elején, mind a másik végletben egyenletes és finom. Ezen az árszinten a rugós elven működő telók jelentik a jobb választást mind a működés, mind a megbízhatóság szempontjából, a legendás amerikai gyártó neve pedig garancia arra, hogy ne legyen panaszra okunk. Az XC 30 lockout funkciója jól jön aszfaltra, hiszen rugós villa általában könnyebben mozdul be, mint a levegős, így sokszor van értelme lezárni.

A szerény ár mellett a legkorszerűbb 10-fokozatos váltórendszer előnyeit élvezhetjük, a három tányéros Shimano Deore integrált, Hollowtech2 hajtóművel párosítva az áttételezés rendkívül széles, de a fokozatok közti ugrások ennek ellenére kis lépésekben történnek. A hátsó váltó pedig még egy kategóriával feljebbről érkezik: az SLX modell pontos is, szép is, és a felső-közép kategóriának megfelelően megbízható és tartós. Valójában ilyen magas szintű váltórendszert lényegesen drágább gépeken szoktuk látni.

A fékezést sem bízta a véletlenre a Gepida: az Avid Elixir1 hidraulikus rendszer finom, jól modulálható fékhatást tesz lehetővé, elől ráadásul nagyobb, 180 mm-es tárcsával érkezik, így a fékerőre sem lesz panasz. A kiegészítők megbízható, könnyű darabok, ami kimagaslik közülük, az a kiváló Schwalbe Rapid Rob köpeny, a Mach abroncs DT küllőkkel fűzve, illetve a Selle Royal Seta nyereg. A 2014-es Asgard tényleg elkényeztet minket, nyergében úgy érezhetjük magunkat, mintha valamely külföldi gyártó kétszer drágább masináját hajtanánk!

Tehát az Asgard tudja a legfontosabbakat, amit egy amatőr versenyzésre, teljesítménytúrázásra szánt kerékpártól elvárható. Továbbá haladó montisoknak is ajánlható, kiválóan irányítható, működése megbízható és kifinomult, nincsenek jelentős hiányosságai. Montis képességeink fejlesztésére ideális társ, és nemcsak azért nem fogjuk egyhamar kinőni, mert „nagykerekű”…

Jellemzők:

  • Váz: GEPIDA HYDROFORMING, 6061-os ötvözet
  • Villa: ROCK SHOX XC 32 TK 29 100 mm
  • Kormánycsapágy: GEPIDA INTEGRATED A-HEAD
  • Kormány: GEPIDA ALLOY, 640 mm
  • Kormányfej: GEPIDA ALLOY JDST57A 90 mm
  • Hajtómű: FC-M612-L DEORE 22-30-40/175 mm
  • Középcsapágy: SHIMANO SM BB70 INTEGRALT BEARING
  • Első váltó: SHIMANO DEORE
  • Hátsó váltó: SHIMANO SLX 10 fokozat
  • Váltókar: SHIMANO DEORE 10 fokozat
  • Fék: AVID ELIXIR1 180/160 MM HYDRAULIC DISC BRAKE
  • Fék kar: AVID ELIXIR1 HYDRAULIC DISC BRAKE
  • Agy: GEPIDA ALLOY, DISC, 32H furat
  • Küllő: DT COMP BLACK
  • Felnik: RODI DISC 29, 32 furat
  • Külső gumi: SCHWALBE RAPID ROB 29X2.25”
  • Nyereg: SELLE ROYAL SETA
  • Nyeregcső: GEPIDA ALLOY 31.6X400 mm
  • Méret: 15”, 17”, 19”
  • Súly: 13,4 kg
  • Kerékméret: 29″

Javasolt fogyasztói ár: 269.900 Ft

További információ a forgalmazó honlapján

gepida logo

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo