fbpx

Elite 2019 – faló, ami ellopta a show-t

Nem kerékpár, mégis többen állták körbe, mint Sagan bringáját két sarokkal odébb. Szinte konkurenciát jelentett a Lamborghini mellett pózoló táplálékkiegészítőt reklámozó latex ruhás lányoknak. Egy szobabútortól nem gyenge, ugye?

A Fuoripista természetesen nem egyszerű szobabútor. Az olasz Elite cég legújabb smart trainer víziója, ami a legmenőbb nappalikkal is kompatibilis és akár kereskedelmi forgalomban is kapható. A 14000 eurós ár pedig egy Steinway zongorához képest még barátinak is mondható.

Elite 2019 – Fuoripista

A Fuoripista lábai és lendkereke üvegből készülnek, míg a gép vázát adó törzs olyan felületkezelt fából, ami ellenáll izzadságnak és izotóniás italnak egyaránt. Mivel a „faló” teljes értékű smart trainer, így fokozatmentesen állítható a nyeregmagasság és egy mozdulattal személyre szabható a kormány magassága és dőlésszöge is, sőt különböző méretekben is kapható S-től XL-ig.

A műszaki tartalom ismerős lehet a piacon kapható Elite görgőkből, a Fuoripista a Drivo és Direto között helyezkedik el maximális ellenállásban és a teljesítménymérés pontosságban (+/-2,5%), míg a természetes tekerés érzetéért a 20 kg-os üveg lendkerék felel. Vészhelyzet esetén a középkonzolon lévő vészleállító gombbal pillanatok alatt megáll, így kedvenc háziállatunk sincs veszélyben. A szomszéd szobában alvó vagy tanuló gyerekeket sem fogja zavarni a gépezet edzés közben, hiszen a szíjhajtásnak köszönhetően szinte teljesen hangtalan.

Elite 2019 – a Fuoripista szíjhajtással rendelkezik

A favázon lévő karok a régi vázváltókarokat idézik, viszont itt beállítástól függően többféle funkciót is elláthatnak. Elsőként működhetnek váltókarként, amivel a szimulált lánytányérok és hátsó lánckerekek között válthatunk pl. VR üzemmódban, ezenkívül ergométer applikációkat használva az éppen hajtott teljesítmény tudjuk velük csökkenteni vagy növelni, valamint a legegyszerűbb esetben szimpla ellenállás állítóként is működtethetők.

Elite 2019 – a Fuoripista irányítóközpontja

A 21. században természetesen elengedhetetlen az interaktivitás, és ezen a téren is minden igényt kielégít a Fuoripista. ANT+ és Bluetooth Smart kommunikációs protokollt is támogat, így a krómozott tablet tartó is indokolt. Az Elite saját programján kívül több szoftver, pl. Zwift is a kompatibilis vele, bár talán utóbbi fejlesztői még nem modellezték le a „falovat” a virtuális valóságba. A letisztult kinézethez hozzátartozik, hogy nem veszik kábelek körül a gépet, a tápellátásról egy Li-Ion cellákból álló újratölthető akkumulátor gondoskodik, ami egy töltéssel megközelítőleg 10 órás üzemidőt kínál.

Akinek a szoba díszítése nem célja, viszont az edzést mindennél komolyabban veszi télen is, a Drivo II ajánlott. A csúcs direkt meghajtású okosgörgő második generációja +/- 0,5 %-os pontosságot kínál a teljesítménymérésben, amivel a legpontosabb kategóriájában. Érdekesség, hogy a nyomaték mérésére itt optikai elven működő szenzort használtak a wattmérőkben általában található nyúlásmérő bélyegekkel ellentétben.

Elite 2019 – Drivo II

A görgő fékezőereje gigászi, 40 km/h esetén 2300 Watt, míg 60 km/h esetén 3600 Watt ellenállást tud kifejteni, előbbi is bőven pályasprinter territórium. A nagy ellenállás VR üzemmód során jöhet jól, hiszen így akár 24%-os emelkedőt is képes szimulálni a görgő, talán a Muro di Sormano kínzófala is megy neki. Szintén a virtuális valóságban válik javunkra, hogy a görgő háromszor gyorsabban tudja változtatni az ellenállást, mint elődje, így sokkal jobban visszaadja a valós körülményeket. ANT+ és Bluetooth kommunikációs protokollt használó eszközökkel is kompatibilis, sőt operációs rendszerek tekintetében is támogatja a teljes repertoárt, Windows, Android és iOS eszközöket is lehet csatlakoztatni. Interaktív görgő lévén képes a virtuális pálya meredekségét szimulálnia, tehát kompatibilis a legkedveltebb szimulációs programokkal (pl. Zwift, TrainerRoad, The Sufferfest), illetve 36 hónapnyi Elite MY E-Training hozzáférés jár a vásárlást követően. A gyári applikáció a hajtás hatékonyságát is vizsgálja, egy körbefordulás alatt 24 ponton rögzít teljesítmény adatokat, majd ezeket grafikonokon analizálni lehet a fejlődést elősegítendő.

Elite 2019 – Drivo II akár tárcsafékes országútikhoz is

Újdonság, hogy stabilabb lábakat kapott a görgő, így kiállva is jobban terhelhető. Kompatibilis gyorszáras és 142×12-es átmenő tengelyes papucsokkal is.

Elite 2019 – Direto

A Direto kedvezőbb áron nyújtja a Drivo funkcionalitását, az egyik legismertebb nemzetközi magazin okosgörgő tesztjében megkapta a legjobb ár-érték arányú besorolást. A teljesítménymérést itt „csak” +/- 2% pontossággal garantálja az olasz gyártó, illetve 40 km/h esetén 1400 Watt ellenállást tud kifejteni. Ez azt is jelenti, hogy a virtuális valóságban 14%-os meredekségű emelkedőt tud szimulálni.
Csatlakoztathatóság és kompatibilitás tekintetében tulajdonságai megegyeznek a csúcsmodellével, az Elite My E-Training szoftvere 1 évig használható ingyenesen a beszerzést követően.

Elite 2019 – Nero

Az Elite szabadgörgőből is kínál interaktív változatot. Az új Nero különböző kerékpárokhoz (tengelytáv, kerékméret) 11 eltérő pozícióba állítható. A valós hajtás érzését a hajtott görgőkön lévő lendkerekek biztosítják, sőt elektronikusan vezérelt mágneses fékével akár 7 %-os meredekségű emelkedőt is képes szimulálni. ANT+ és Bluetooth eszközökkel is párosítható, sőt akár a direkt meghajtású modellek esetében, a Nero is használható a legismertebb edzőprogramokkal, mint pl. a Zwift.

Az Elite nemcsak edzőgörgőiről ismert, hanem a cég kulacsait és kulacstartóit évtizedekre visszamenően használják a profi mezőnyben. A klasszikus Elite Ciussi a mai napig előkerül a tavaszi klasszikusokon, idén viszont két új karbon modellt mutatott be az olasz gyártó.

Elite 2019 – kulacsok és kulacstartók

A Vico Carbon mindösszesen 23 grammot nyom, ennek ellenére stabilan tartja a kulacsot. Több profi csapat is használja, valamint rengeteg színben kapható, formája különösen illik napjaink aero országútijaihoz.

Elite 2019 – Prism Carbon

A Prism Carbon kisebb vázakkal is kompatibilis, ugyanis úgy lett kialakítva, hogy oldalirányban is ki lehet belőle venni a kulacsot.

A teljes WorldTour mezőnyt gyakorlatilag két gyártó látja el kulacsokkal, ezek közül az Elite az egyik. Az olaszok idénre újítottak és bemutatták a világ legkönnyebb kulacsát, ami 40 grammot spórol mindössze plusz egy dollárért. Az alapanyag azonos a korábbival, viszont az új fröccsöntött eljárással vékonyabb falvastagságot értek el a középső részen, míg a kulacs alja és a kopásnak kitett menetes rész változatlan. A Fly 550 – és 750 ml-es változatban is kapható.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Elite (@elite_cycling) által megosztott bejegyzés,

Forró nyári napokra, vagy akár téli edzéshez az Ice Fly ajánlott, ami a gyártó elmondása szerint akár 2,5 órán keresztül képes megtartani italunk hőmérsékletét.

Elite 2019 – Ice Fly

Az Elite termékek forgalmazója Magyarországon:
Paul Lange Hungary
Paul Lange Hungary Facebook

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo