fbpx

Egyszerűsítés, avagy vége a 2×11-nek. Legalábbis nálam.

Egyre jobban terjednek az 1×11 vagy 1×12-es hajtások, de sokan kitartanak a dupla sőt tripla első áttételek mellett, én is így voltam vele. Most viszont áttérek a szimplára. Több okból is.

Adott egy enduro bringa, amibe először tesztbringa formájában szerettem bele, majd a következő évben megvettem magamnak. Tavaly rengeteg élményben volt részünk, részt vettünk a Trans Julius enduro versenyen, amire idén is megyünk, és hazafelé útba esett a Mecsek Enduro is. Játszottam a lánchosszal, de sajnos nagyon sokszor leesett a lánc a durvább szakaszokon, sőt a záró futamon sikerült is feltekerni, így elgondolkoztam egy láncterelő beszerzésén. Csakhogy dupla tányérhoz nem is olyan egyszerű megoldani. Az MRP-nek és az E-Thirteen-nek van, de azokhoz ISCG konzol kéne, ami pedig nincsen a Stereon. Ekkorra el is döntöttem, hogy szimpla tányérra kéne áttérni, a komolyabb endúrós arcok amúgy is megmondták, hogy a fék mellett a dupla hajtómű is a bu**knak való, bár lehet hogy „gyengét” mondtak és ez utóbbi mondjuk meg is állna.

Éppen kapóra jött azonban a megkeresés a BikeLogisticstől, hogy teszteljem le a legújabb Sunrace sort és láncot, illetve érkezik majd a váltószettjük is hamarosan. Igen ám, de kéne egy rendes szimpla hajtómű is, ami bírja a súlyomat meg az endúrózást, és végül egy komoly csomagot sikerült összevadászni a Mali jóvoltából a Funn kínálatából. Sőt, ha már lúd, legyen kövér, ezért hozzácsaptak egy Magura MT7-es négydugattyús féket is. Mindjárt izgalmasra váltott a bringaépítés. Készítettem is róla egy kis videót. Persze lesz még finomítás a dolgokon, hiszen a fékcsövekből vágni kell még, illetve hiányoznak az első beállító tesztkörök. Tehát a 2×11-es hajtásról szimplára épültünk át, elöl 34-es tányérral, hátul 11-46-os sorral, láncterelővel. Kíváncsi leszek a változásokra, már csak pár nap van hátra a Kalnica Bike Parkos bevetésig!

Lássuk miből épült fel a bringa:

Sunrace MX8-as lánckeréksor 11-46T áttétellel (482 g)

Sunrace CN-11s lánc kikönnyített oldallemezekkel (267 g)

Funn Ridge hajtómű 34-es tányérral (751 g)

Funn Zippa Light D-Type láncterelő, amit az első váltó D-Type rögzítési pontjára fel lehetett csavarozni ( 31 g)

Funn Kingpin kormány, ami mindössze 284 gramm és nem is karbon hanem alu, 785 széles

Funn Strippa EVO stucni, természetesen elox kékben, mert ez feldobja a bringát (163 g)

Funn Updown Funn dropper post, aminek a kábelvezetését még újra kell gondolnom, mert külsős, a vázam pedig belsős, de ilyen árban nem nagyon találsz mást (59.000 Ft), kíváncsi leszek. (732 g)

Funn Combat III markolat, ami mindkét végén csavaros és persze színben is passzol (141 g)

Funn Python pedál, amit felváltva fogok használni az SPD-vel (362 g)

Funn Adlib nyereg, ami remélem kényelmes lesz, hiszen sokat túrázom is a géppel, nem csak a lejtők vannak! (251 g)

Magura MT7-es fékrendszer 4 dugattyús kivitelben, ami 554 grammot nyom kompletten.

A fék nélküli szett fogyáron 202.000 forintot kóstál, ami nagyjából az XTR hajtómű+sor ára, de a komplett bringa súlya mindössze 12.7 kg-ról 12.9 kg-ra változott. Azt hiszem mondhatjuk, hogy nem rossz, de az ár/érték arányt majd a teszt végén írnék.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo