fbpx

Egy régről ismert márka, a Bergamont 2014-es kínálata Magyarországon

Élénk, divatos színek, vagy visszafogottabb német design, a Bergamont palettáján bárki találhat szimpatikus bringát, a minőség szempontjából pedig megnyugodhat, a hamburgi gyártó a legtöbb kategóriában hozza a 2014-ben elvárhatót!

bergamont_2014_009

A Bergamont márka egy hamburgi műhelyből indult 20 éve, mára a legjobb távol-keleti gyártóktól rendelik a vázakat, melyeket a hamburgi műszaki egyetem laboratóriumaiban terveznek és tesztelnek. Természetesen a tesztelést segítve – főleg mountain bike vonalon – neves szponzorált versenyzőkkel is rendelkeznek a németek. Ráadásul szoros együttműködésben állnak a versenysporttal összeforrt svájci BMC-vel, az Eurobike-on is egymás mellett volt a két gyártó standja.

bergamont_2014_008

Nem tudom, ki, hogy van vele, de én még emlékszem a kilencvenes évek közepéről is Bergamont feliratú mountain bike-okra Magyarországon, fehér alapon pofás felirat, kb. ennyi maradt meg. Szemügyre véve a 2014-es kínálatot, természetesen ég és föld a különbség. És a legjobb hír, hogy nem régóta elindult a hivatalos forgalmazás, a hazai képviselő weboldala IDE KATTINTVA tekinthető meg.

bergamont_2014_007

A 2013-as Eurobike-on hajlamosak voltak a kerékméretek szempontjából besorolni a gyártókat, ki ült fel teljesen vagy részben a 27,5-es hullámra és ki nem. Nos, a Bergamontnál még nem 2014 lesz a 27,5-es kerekű mountain bike-ok éve, bár kínálnak ilyen bringákat, például minőségi alumínium XC-szériát Metric néven. 27,5-es kategóriában vannak még a Bergamont-nak remek All Mountain össztelós gépei is, 140mm-es rugóúttal, a Threesome 7.4, Threesome 8.4 és Threesome 9.4. De ha már a kerékméreteknél tartunk, a hamburgiaknak a 26-osokon és 29-eseken kívül van 24-es kerekű gravity bringájuk is: a Big Air Tyro 24!

bergamont_2014_012

Maradjunk is pár szó erejéig ennél a gépnél, ami egy kemény slope-bringa, könnyen mozgatható és elpusztíthatatlan 24-es kerekekkel, négyforgáspontos alumínium vázzal, 160 mm-es úttal hátul. Tuningmestereknek talán még abból a szempontból is megmozgathatja a fantáziáját, hogy különböző stílusokhoz is idomítható (slopestyle, könnyű DH, Freeride), különböző rugóutas villa, vagy extrém esetben elöl 26-os kerék variálásával.

bergamont_2014_010

A Bergamont DH-rombolója a Straitline, 215 mm úttal hátul, az alumínium váz felfüggesztésének különlegessége pedig a CPS – Coax Pivot System, aminek nevéből is kiderül, hogy a tengelyt egyben forgáspontként is használja. Ennek előnye, hogy kevésbé merevíti be a rendszert a fékezés, jobban használható a rugóút és könnyebb is. Az egyre meredekebb pályákhoz alkalmazkodva a villaszög is laposabb lett, a 200 mm-es Dorado 63,5 fokban nyúlik előre.

bergamont_2014_013

A Straitline négy változatban is elérhető, a képeken látható Team verziónál is drágább felszereltségű Straitline MGN visszafogottabb designnal kapható, Fox 40 villával, Sram X0 alkatrészekkel, e-thirteen hajtással és DT kerekekkel gyári állapotban megáll 16,5 kiló alatt, 5 200 euróért. A 19 kiló fölötti tömegű alap Straitline viszont már 2000 euróért kapható…

bergamont_2014_006

Extrém vonalon Dirt-ben is erős a Bergamont, a Kiez bringák 26-os kereket fogadó szupererős aluvázra épülnek, letisztult vonalakkal, de hatalmas átmérőjű csövekből, tapered villanyakkal. A már inkább elterjedt singlespeed verziók mellett váltós modell is kapható, a vázon azonban minden esetben alaptartozék az ISCG-szabvány láncterelő előkészítés.

bergamont_2014_011

bergamont_2014_002A cross-country és maraton versenyzőknek a 29-es kerékméretű Revox karbon szériát ajánlja a Bergamont. A karbon vázban a terhelésnek megfelelően különböző technológiákkal alakított csöveket találunk, a támvillák keresztmetszete például változik, hogy középen rugalmasak legyenek a függőlegesen ható erőkkel szemben, a laterális merevségük viszont megmarad például kiállva csűréskor.

bergamont_2014_001

bergamont_2014_005A Revox széria modelljei egyébként sok felszereltségi szinttel, sőt, alumínium vázzal is kaphatóak, akár már 600 eurótól. Azonban még a legolcsóbb Revoxoknál is tökéletes a színharmónia, és átgondolt az alkatrészek válogatása is. A felsőbb kategóriákra is jellemző amúgy a mutatós és minőségi saját logóval (BGM) díszített kiegészítők, kormány, stucni stb. használata. A Metric mountain bike-ok nem annyira teljesítményorientált (XC/maratonozós) geometriájú vázzal készülnek, ezeket inkább hétvégi hegyi túrázóknak szánják.

bergamont_2014_003

A Bergamont országúti kerékpárok nemes egyszerűséggel Prime néven futnak, az MGN, a Team és az LTD karbon vázakra épül, míg a 6.4 és a 4.4 alumíniumra. Azonban az aluvázas modellek is figyelemre méltóak, főleg a tetszetős design és az árcédula miatt, a Shimano 105-ös alkatrészekkel szerelt Prime 6.4 értéke például az 1000 eurós lélektani határ alatt marad.

bergamont_2014_014

bergamont_2014_015A csúcs versenybringák karbonváza is hasonló technológiával készül, mint a mountain bike-ok, vagyis az alapszövet és a megmunkálás is eltérő a különböző fajta terhelésnek kitett részeken. A legjobb Prime gépek szintén megkapták a rugalmasabb, a talaj egyenetlenségeit elnyelő DFS támvillákat.

A 22 sebességes Sram Red szettel szerelt, 6,5 kilós csúcsmodell, a Prime MGN Reynolds kerekeken gurul és dögös, fekete-vörös designt kapott, ahogy a legjobb Revox mountain bike is, így aki leszurkol érte 5 300 eurót, plusz 5 400-at a Revox MGN-ért, teljesen egységes géppark boldog tulajdonosa lehet.

bergamont_2014_017

Természetesen érdemes még megemlíteni a Bergamont cross és trekking kerékpárokat is, hiszen idén járt nálunk egy ilyen tesztelésen, és nagyon pozitív véleményünk alakult ki. A német piacon egyébként is csak az maradhat fent ebben a szegmensben, aki kifogásolhatatlan minőséget produkál és alkalmazkodik az aktuális maximális elvárásokhoz.

bergamont_2014_016

További információk Bergamont kerékpárokról: http://www.bergamont.hu/Bergamont1.aspx?pid=24

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo