fbpx

CX-BUMM a szezon végére: új SRAM CX1 1×11-es meghajtás!

A cyclocross-szezon vége felé közeledve a SRAM megvillantott valamit, amit „ismeretlenül” is várhatnak majd a szakág szerelmesei a következő idényig: a kimondottan cyclocross versenyzésre tervezett CX1 1×11-es rendszert, ami a mountain bike XX1 szetthez hasonlóan elöl egy tányérral dolgozik.

1389577335713-na9y4uz9dbsp-800-75

Az amerikai cyclocross bajnokságon Ryan Trebon Cannondale kerékpárját (és Elle Anderson Giant gépét) szerelték az új meghajtással, a felvételeket a Bikeradar.com portál tette közzé tegnap. A gyártótól konkrét technikai információk még nem állnak rendelkezésre, Trebon bringájának megjelenése a mezőnyben egyelőre a „beetetési fázis”.

1389577335720-1jmslh54kjckj-800-75

Az 1×11-es mountain bike szett is megosztja a közvéleményt, a CX1-nél talán annyiból egyszerűbb a helyzet, hogy ez a rendszer sokkal szűkebb réteg számára készül: cyclocross-versenyzőknek, hiszen aki hobbi célra vagy mindennapi használatra vásárol cx-gépet, valószínűleg továbbra is a kéttányéros hajtóműre szavaz majd.

1389577335633-t6ofkqhkewy7-800-75

A szettben hasonló váltó dolgozik, mint az XX1-ben, az egyenesen elmozduló paralelogramma elv szerint. Az áttételtartomány nyilván szűkebb, bár pontos információnk erről sincs, a képek alapján 30 körüli fogszámúnak tűnik a pöri. A legkisebbről szemre megállapítható, hogy nem 10-es, inkább 11-es vagy 12-es, de talán még ez sem a piacra kerülő verzió, simán elképzelhető, hogy a végleges fogaskoszorút még nem tették a kamerák kereszttűzébe.

1389577335733-16wwfwp8axh13-800-75

Ránézésre elöl 46-os tányérral van dolgunk, feltehetően 44-es vagy 48-as is választható lesz majd a kereskedelmi forgalomba kerülő szettnél. A fogak hasonló kialakításúak, mint az XX1-nél, vagyis nehezebben esik le a lánc, mint egy hagyományos fogazású lánctányérról. Az is látható, hogy itt nem egyszerűen egy tányért tettek egy duplás hajtókarra, hanem a láncvonalat gondosan optimalizálták, ennek megfelelően kialakítva a lánckerék mélységét.

1389577335705-yi1fqixbjpd-800-75

A fékváltókar sem végleges még (szerintünk hasonlóan a fogaskoszorúhoz), ugyanis láthatóan a 11-es SRAM Red szettbe tartozó alkatrész működteti a váltót. A bal oldali fékváltókarból pedig radikális megoldással „kukázták” a belsőségeket. Nyilván súlyadatokról, várható árról, hasonlókról sincsenek még konkrétumok, de ahogy a SRAM-ot ismerjük, az elhagyott „anyaggal” párhuzamosan nem fog csökkenni az ára…

1389577335727-eilnx4gzg5vh-800-75

A gyakorlatban kulcskérdés lesz, hogyan viselkedik sárban a rendszer, hiszen egyrészt jól jön majd, hogy a kevesebb alkatrész (az átdobó hiánya) következtében nehezebben szedi össze a sarat, viszont a másik oldalon ha összeszedi, és ha mondjuk ez a váltó mozgását is befolyásolja, akkor a kialakítás ellenére is könnyebben esik le a lánc…

Fotók: Bikeradar.com

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo