fbpx

Cube Attain SL kerékpárteszt: sportra nevelt túrázó

Örültünk volna, ha rögtön a tárcsás Attain SL-t kapjuk tesztre, de végül ezen sem bánkódtunk. Már megint meg fognak kövezni az olvasók, de véleményünk szerint egy kedvező árú gép ez a Cube a maga 390 000 forintos árával, mindezt úgy, hogy 105-ös váltórendszerrel készül.

cube_attain_2016_teszt_001

Az Attain szériát a Cube pont a kényelmet kereső, aszfalton túrázó kerékpárosok számára találta ki, ez váltotta a belépő Peloton-t, viszont felnyúlik most egészen a tárcsafékes, vagy karbon gépekig. Persze lehet túrázni egy trekking, vagy cross trekking kerékpárral is, de azok azért mégis fényévnyire vannak mind dinamikában, mind érzésre a versenybringáktól. Végülis túrázás az is, ha körbebringázod 25-ös tempóval a Börzsönyt, nincsen szükség csomagokra, és sátorra ahhoz, hogy túrázásnak hívjuk a tekerést. És erre nagyon jó választás az Attain SL, de ne ugorjunk rögtön a konklúzióhoz mielőtt megismernénk magát a gépet.

cube_attain_2016_teszt_007

A 6061-es hőkezelt T6-os alumínium váz kinézete hozza a szokásos németes visszafogott stílust, akinek ez bejön az szeretni fogja, akinek nem, annak máshol kell nézelődnie. A katalógus „superlight”-nak írja a vázat, amiben lehet valami, annak ellenére, hogy a komplett gép 8,8 kilót nyomott a mérlegen. Viszont az országúti csoporttesztünkben van ennél nehezebb karbon vázas gép is, sőt közel kétszer ennyibe kerülő bringán is mértünk hasonló adatot. A csöveket smooth weld hegesztési eljárással rakják össze, szépek is a varratok.

Rejtett kábelvezetéssel készül az Attain. Ez izzadtságcseppeket gyárt a szerelők homlokára, de sokkal jobban néz ki a bringa tőle. Magas homlokcsővel látják el, így nem kell egy zacskónyi spacer a stucni alá, mégis komfortos magasságban lesz a kormány. És nem is néz ki bénán, mint amikor 6-8 centi hézagolóval emeled meg a kormányszárat. A támvilla nem közvetlenül a nyeregvázcső tetejéhez van bekötve és a keresztmetszete is változik, középen elvékonyítva, így a hátsó kerék felől jövő ütéseket jobban csillapítja. Maguk a csövek is filigránok, ami szintén a kényelmet növeli.

cube_attain_2016_teszt_010

Villája karbon lábakkal rendelkezik, és kovácsolt alu nyaka van. A tapered fejcső, és a villa vékony lábai kinézetre nem a legszebbek, túl nagy a váltás alul a másfél collos átmenetnél. Fékezéskor jó pár millimétert tud előre-hátra mozogni, így itt is csökken a kerekek felől jövő rázkódás.

Teljes 105-ös szettet raktak az Attain SL-re, és ahogy a Cube-tól megszokhattuk, nincsen spórolás. Azért a német márkákra jellemző, hogy nem akarnak megtéveszteni két-három kategóriával jobb hátsóváltóval, vagy „noname” fékekkel. 2X11 sebességes a 105-ös szett 50/34-es tányérokkal rendelkező hajtóművel, és 11-32-es hátsó sorral. A hajtóműnél érdekesség, hogy vázméret függő a karhossz. 50/53-as méretnél 170 mm-es karhosszal kapod, 56/58/60-asnál 172.5-össel, a 62 cm-es váz pedig 175-ös kart visel. Sokan egyen 172.5-ös karokkal szerelik a gépeiket, ami sem az alacsony ridereknek nem jó, sem a magasaknak.

cube_attain_2016_teszt_005

A kerekek a Mavictól érkeznek, és abból is már a jobbik Aksium, az Elite került beszerelésre. Máshol már annak is örülünk, ha egy alapmodellt találunk, és nem brandingelt, olcsóbb/nehezebb szettet. Az 1735 grammos súlya jónak mondható, és a tartóssággal sincsen gond, bírni fogja a rossz utakat, vagy a nehezebb bringásokat is. Már régóta együtt adja a Mavic a felniket a gumjaival, így erre is Yksion Elite-et húztak 25-ös szélességben, ami a hazai aszfaltokra jobb választás mint a 23-as méret.

A kokpit cuccok saját márkásak(nak) tűnnek, de valójában a Syntace készíti nekik, így nem érheti szó a ház elejét. A Cube RP 1.0 nyereg pedig mintha a Selle Italia-nál készülne, nincs is gond a kényelmével, bár ahogy ezerszer leírtuk már, ez teljesen egyén függő. Ami nekem jó, neked lehet kényelmetlen, a kedvenc ülésedről pedig lehet sírva szállnék le 🙂

cube_attain_2016_teszt_0031

Nagyon kellemes volt bringázni az Attain SL-el. Valóban kényelmesebbnek tűnt az alu vázak többségénél, de ez a vélemény nem reprezentatív, mivel nem volt legalább 4-5 kategóriájában azonos országúti a csoporttesztben. A geometria egy túrabringához képest nyilván sportosabb, de azért a 72.5 fokos fejcsőszögön már érződik, nem a versenyzők a célcsoportja. Ez nem akadályoz meg abban, hogy gyorsan kanyarodj, az amatőröknél ez úgyis más lépték mint a versenyzőknél. A hosszú tengelytáv plusz stabilitást ad nagy tempónál, nincsen hirtelen reakciói a gyors kormánymozdulatoknál sem. Sajnos sárvédő konzolokat, furatokat nem találtunk rajta, így téli bringának nehezebben használható, bár egy SKS Raceblade Pro, vagy Zéfal Shield R30 azért felrakható rá, de ezekkel nem leszel teljesen dzsuvavédett. A Mavic Yksion gumik jól tapadnak, még a csúszósabb fehér aszfalton is, és a 105-ös fékek ereje is megfelelő a biztonságos megálláshoz. Igazából semmit sem cserélnék le rajta, mert ennyiért eléggé ajánlott vétel, nincsen gyenge pontja, vagy alkatrésze. Nemhiába szárnyal a német bringaipar. Így kell ezt csinálni!

Infobox:

Forgalmazó: Velobike Kft.

Elérhetőség: www.cube.eu

Ajánlott fogyasztói ár: 389.990 Ft

Váz: 6061 T6 Double Butted alumínium

Villa: Cube CSL Race One

Váltórendszer: Shimano 105 2×11 seb.

Fékrendszer: Shimano 105

Hajtómű: Shimano 105

Kerekek: Mavic Aksium Elite

Gumik: Mavic Yksion Elite 25-622

Kormányszár: Cube Performance

Kormány: Cube Wing Race

Nyeregcső: Cube Performance

Nyereg: Cube RP 1.0

Súly: 8,86 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo