fbpx

Cube Agree C:62 Pro kerékpárteszt: mint egy német autó

Komfortos és aerodinamikus országúti versenygép? Van ilyen is? Igen, a Cube valami ilyesmit alkotott meg a Cube Agree C:62 Pro személyében. Különlegesen felhasználóbarát kerékpár, mint egy német autó… Lássuk a részleteket.

Cube Agree_kerekparteszt_001

Rögtön tegyük hozzá a fentiekhez, hogy mindez tárcsafékes verzióban is megvalósult, nem véletlenül, hiszen az Agree talán a Cube legjobban kihasználható országúti modellje. A katalógusban lefedi a komfort országútik és az endurance versenygépek felhasználási területét is. 2017-ben már elvárás, hogy ezekben a kategóriákban a felnifékes mellett legyen tárcsafékes modell is, ha pedig egy gyártó szeretné követni a trendeket, az sem árt, ha a váz formája kedvező légellenállást mutat. Ha utóbbi tulajdonság nem megy a komfort rovására, akkor sikerült életre hívni napjaink ideális országútiját…

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

A modellnévben szereplő C62 a vázhoz felhasznált karbon technológiát jelöli, itt már prémium minőséget kapunk a pénzünkért. A középrész PressFit szabvány, a homlokcső tapered, a felnifékek direct mount rendszerűek. Utóbbi az aero vázhoz passzoló forma mellett ballonosabb gumiknak hagy helyet, mint a hagyományos fékek (pláne az új fejlesztésű Shimano patkók, lásd Dura Ace és a hamarosan megjelenő Ultegra). A támvilla alacsony bekötéséből és a hagyományos, 27,2 mm átmérőjű nyeregszárból is látszik, hogy a váz tervezésénél inkább a kellemes menettulajdonságok, mint a szikár aerodinamika kapott nagyobb hangsúlyt.

Cube Agree_kerekparteszt_007

A bringa valóban kényelmesre sikerült, a Balaton-felvidéken a frissen aszfaltozott utak mellett bőven akad még rosszabb burkolat, és ebből a szempontból a Cube Agree bizonyított a vetélytársak között. A geometriát tekintve úgy tűnik, hogy kezdek „hozzáöregedni” a komfortosabb gépekhez. Nyilván nem nagyon voltak „teljesítmény-centrikus” szituációk a tesztnapokon, de lendületes országúti körökhöz tökéletesen megfelelt a versenygépeknél picit magasabb homlokcső és a picit laposabb szögek. Hangsúlyozni kell, hogy „picit”, mert az Agree teljesen más, mint a szintén tesztelt – kimondottan komfort kerékpárnak tervezett – Attain. A tesztbringa esetében olyan országúti sportgéppel van dolgunk, amit tényleg hatékonyan bevethetünk amatőr versenyeken is, főleg maratonokon.

Az aerodinamikus formákra azt mondanám, hogy hab a tortán, nyilván ettől nem leszünk észrevehetően gyorsabbak, de ma ez a trend, és összességében egy szép, szerethető kerékpár a tesztgép. A matt váz a zöld feliratokkal, díszítésekkel, bowdenekkel sokak tetszését elnyeri majd, személy szerint én sem dobnám ki a garázsomból. A belső kábelvezetés letisztultságot sugároz, ideálisak a bowedenek ívei, sehol egy törés, jó a fékteljesítmény, ráadásul kompatibilis elektromos váltórendszerrel is. Nyeregcső-bilincs is szépen simul a lapított felsőcsőbe, de ezzel kapcsolatban megjegyezném, hogy nagyobb nyomatékkel kell meghúzni ahhoz, hogy ne csússzon be, ha nem mozogjuk ki a nagyobb bukkanókat.

A felszereltség talán „unalmas”, de tökéletes választás, Shimano Ultegra, a legjobb ár/érték arányú országúti szett, aminél jobbra nincs szükség, rosszabbra meg csak akkor, ha spórolni szeretnénk. A Mavic Cosmic Elite kerékszett is illik a bringába, a középmagas (vagy ha úgy tetszik, középalacsony) alumínium aerofelni jól mutat ebben a vázban. Nyilván egy magasfelnis karbonkerékkel sokkal drágább lenne a Cube Agree, magas alumínium felnivel meg nincs sok értelme szerelni, hiszen így jó az optika, és nem száll el nagyon a tömeg sem.

Nekem kimondottan tetszettek a színben harmonizáló kiegészítők, a zöld csíkkal díszített kormány és stucni kerek egésszé teszik az összképet. A “Syntace designed” a valóságban azt jelenti, hogy a Syntace minőségű termékeket a Cube gyártja. A Cube egy kompett Syntace tesztlabort épített a fejlesztő központjuk pincéjébe, így az alkatrészeik ugyanazon kivételesen szigorú teszten mennek végig amin a Syntace alkatrészek. Tehát ez nem csak egy felirat, hanem valóban garantálja, hogy a megszokott saját márkás cuccok minőségénél jelentősen jobbat kapjunk emészthető áron.

A lapított kormány is a kényelmet szolgálja az aerodinamikus vázhoz passzoló forma mellett, s ha már komfortnál tartunk, nekem a szintén Cube színekben pompázó Selle Italia X1 nyereg is bejött. „Kényelmes” az áttételezés is, az 50/34-es tányérokkal szerelt kompakt hajtóműhöz 11-28-as Ultegra (! nem spórolva 105-ös) sor jár, ami nem csak a magyarországi emelkedőkön, hanem a magashegységekben is kínál elég pörgős fokozatot. Az, hogy nem spóroltak a soron, stucnin és egyebeken, meglehetősen jónak mondható össztömeget eredményez, a Cube Agree pedálok nélkül 7,8 kg-ot nyom.

Összefoglalva: Menet közben szürke eminenciás – ki kell mondjam – hibátlan országútiként tette a dolgát. Hozzám sokkal közelebb áll ez az Agree, mint a szintén tesztelt dedikáltan komfort országúti, a tárcsafékes Attain. A Cube Agree valóban egy univerzális bringa, sportos, de kényelmes is, túrázásra, vagy akár hobbi versenyzésre is megfelelhet. Szerintem fontos kiemelni azt a tulajdonságát is, hogy könnyedén tuningolhatjuk komfortosabbá, a váz és a fékek ballonosabb gumikat is fogadnak a 25-ös Mavichoz képest. 735 990 Ft-os ajánlott fogyasztói ára is teljesen rendben van, ár/érték arányban a jobbak közé tartozik Magyarországon.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Infobox:
Bővebb információ a forgalmazó oldalán:https://www.cube.eu/hu/2017/road-triathlon/agree/cube-agree-c62-pro-carbonnflashgreen-2017/
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 3 év
Vázméretek: 50, 53, 56, 58, 60, 62
Ajánlott fogyasztói ár: 735 990  Ft

Műszaki adatok:
Váz: Cube C62 karbon
Villa: CUBE CSL Evo Aero C:62 Technology, 1 1/8″ / 1 1/4″ Tapered
Fejcsapágy: FSA I-t, Top Integrated 1 1/8″, Bottom Integrated 1 1/4″
Kormányszár: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
Kormány: CUBE Wing Race Bar Compact
Betekerő: CUBE Grip Control
Hátsó váltó: Shimano Ultegra RD-6800SS, 11-Speed
Első váltó: Shimano Ultegra FD-6800F, Braze-On
Fékváltókarok: Shimano Ultegra ST-6800
Fékek: Shimano Ultegra BR-6810, Direct Mount
Hajtómű: Shimano Ultegra FC-6800, 50x34T
Fogaskoszorú: Shimano Ultegra CS-6800, 11-28T
Lánc: Shimano CN-HG700-11
Kerekek: Mavic Cosmic Elite, QR/QR
Gumik: Mavic Yksion Elite, 120 TPI, 25-622
Nyereg: Selle Italia X1 Road
Nyeregszár: CUBE Prolight, 27.2mm
Nyeregszár bilincs: CUBE Aero, Semi-Integrated
Tömeg:7.75 kg

Geometria:

cube_geo

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo