fbpx

Cannondale újdonságok 2018-ban

A Cannondale töretlenül fejleszti legendás hírnévnek örvendő kerékpárjait. 2018-ban három új ásszal egészül ki a nyálcsepegtető paletta: a karbon Synapse az országúti kategórián túllépve változatos útburkolatra optimalizált „endurance” modellé avanzsálódott, az ugyancsak szénszálas SuperX a cyclocross skatulyából kitörve a gravel irányába tör utat, a dinamikusan fejlődő MTB enduro világában pedig az új Jekyll vonultatja fel a korszerű technológia legjavát.

Kezdjük az országúti, pontosabban a “koskormányos” újdonságokkal. Hiszen a mai trendeknek megfelelően mind az új Synapse, mind a SuperX SE többfunkciós, változatos terepviszonyhoz tervezett hi-tech masina. A Synapse másfél évtizede debütált az amerikai márka palettáján, akkor még kissé komfortosabb, mindazonáltal hagyományos geometriát kínáló országútiként. A SAVE micro-suspension rezgéselnyelő koncepció és a System Integration (SI) alkatrészintegráció keretében az évek során a kényelemérzet, a teljesítmény és a funkcionalitás jelentősen fokozódott, a fejlesztések irányát részben a Pro-Tour legendás tavaszi kockaköves versenyein való jobb szereplés határozta meg. A tárcsafék-technológia integrálásával új dimenzióba lépett a Synapse, a 2018-as változat ezt az irányt követi, emeli a lehető legmagasabb szintre.

A Synapse váz Hi-Mod és Carbon változatban lesz kapható, a tárcsaféknek köszönhetően 32 mm széles – akár mintázattal rendelkező – külsőket is fogad. Így nemcsak rossz minőségű útfelületen nyújthat nagyobb fokú kényelmet, hanem a murvás utakon is simán megállja helyét. A SAVE nem aktív felfüggesztés, hanem a kompozitszerkezetbe épített, tökéletesen megbízható, maximális hajtáshatékonyságot biztosító, karbantartásmentes és könnyű kényelemfokozó technológia. A SAVE nyeregszár nemcsak a szokásosnál kisebb átmérővel (25,4 mm), hanem tervezett hajlékonysággal is rendelkezik tökéletesen kiegészítve a kényelem-orientált vázkialakítást.

Az új 2018-as Synapse nyergében már nem vagyunk csupán az aszfaltos burkolatra utalva: nyergében felfedezhetjük a közútnak nem minősülő erdészeti, mezőgazdasági,utakat, „csapásokat”. Habár a Hi-Mod váz bőven az 1000 grammos bűvös határ alatt marad (a “sima” Carbon alig nehezebb), ennek ellenére kellően erős és stabil az úttalan utak “becserkészéséhez”. A geometria kissé nyugodtabb irányítást és kényelmesebb testtartást biztosít, mint a SuperSix vagy a CAAD12 esetében. Mi amatőrök annak örülhetünk legjobban, hogy a merevebb Hi-Mod változattal a Cannondale a versenyző legmagasabb stabilitás iránti igényeit maradéktalanul kiszolgálja, nekünk viszont a “mezei” Carbon alacsonyabb árszinten, néhány gramm többlet mellett fokozott kényelmet biztosít. A kerekek rögzítése mindkét változat esetében elöl-hátul átütőtengelyes, emellett az Asymmetric Integration (Ai) system láncvilla-kialakítás és kerékfűzés fokozza a stabilitást.

[divider scroll_text=””]
A vázgeometria nemcsak a Synapse típus esetében optimalizált, hanem az egyes vázméret esetében is egyedi. Minden méret karbon-rétegfelépítése eltér, így pontosan ugyanolyan érzés a legkisebb – speciálisan női geometriás – 44 cm-es Synapse-szal tekerni, mint az “égimeszelőknek” készült legnagyobbal. És nemcsak a vázgeometria és az alkatrészméret (hajtókar, kormány, stb.) követi a vázméret-skálát, hanem a villageometria is! Ilyen egyedi, végletekig optimalizált megoldást nem sok gyártó kínál, az új Synapse esetében maximálisan el leszünk kényeztetve, mind a kényelem, mint a pontos, kiszámítható irányítás terén.

A ballonos gumik simán elférnek…

Habár az új Synapse esetében a Cannondale nem törekedett a stabilitás növelésére, a fejcső a jobb irányíthatóság érdekében majd 10 százalékkal merevebb, emellett a 2018-as modell “fogyott” is: a Hi-Mod bő 200 grammot adott le, a sima tárcsafékes Carbon pedig konkrétan könnyebb, mint az idei Hi-Mod változat! A Bikemag berkeiben a legjobban a funkcionalitás-bővítésnek örülünk: immár opcionálisan sárvédőt is fogad, a tartókonzol pedig teljesen eltávolítható. Az első váltó füle úgyszintén, ha esetleg 1 lánctányéros szettet tennénk rá. Természetesen a váz minden elektronikus váltórendszerrel kompatibilis, továbbá karbantartás-barát vezeték-elhelyezést kínál.

Minden vázméret teljesen egyedi fejlesztés!

A Synapse felszereltsége az “űber” kategóriától a Shimano 105-ig, illetve SRAM Apex-ig terjed. A modellnév utáni SE utótag a különösen széles áttételezést és ballonosabb gumit jelenti. Ez utóbbival a sípályák murvás szervizútjain is simán feltekerhetünk – akár egyetlen lánckerékkel!

Akár Shimano 105-ös szettel is elérhető…

Az új 2018-as Cannondale SuperX SE a Synapse-hoz hasonlóan két lovat ül egy “fenékkel”: a korábbi karbonvázas cyclocross versenyzésre tervezett népszerű modellt a fejlesztők 2018-ra az egyre terjedő Gravel-biking irányába “tuningolták”. A korszakalkotó Slate “személyében” a Cannondale már rendelkezik Gravel-specifikus modellel, megannyi technológiai csodával felvértezve. A Slate 2016-ban bezsebelte a Eurobike Golden Award díjat, illetve az idei Gravel-világbajnokságnak számító Dirty Kanza 200 versenyt is ezzel a típussal nyerték. A “Lefty” telóval, a többféle keréktípus-kompatibilitással a Slate egyértelműen új irányt mutat a Gravel kerékpárok kínálatában.

A SuperX SE a cyclocross és a gravel stílust íveli át…

A Slate-et a gyártó a „New Road” kategóriába sorolja, ami bemutatása előtt nem is létezett. Hasonló módon trendteremtő az új SuperX SE. A vázgeometria a stabilitás és a kényelem irányába mozdult, a tömeg a bűvös 1000 gramm alá “kúszott”, a kerekek körüli tér pedig nőtt, így akár 40 mm széles köpenyt is fogad. Mindazonáltal az irányítás lassításával nem mentek el a “csataló” szintig: a 422 mm hosszú láncvillának köszönhetően a technikás cyclocross pályákon is könnyedén helyt áll.

A vázgeometria-változtatás másik iránya az Out Front Steering Geometry elnevezésű koncepció, amely több helyet biztosít a lábfejnek, elkerülve a cipőorr és a ballonos első kerék “találkozását”. Ha már a kerekeknél tartunk, azok rögzítése átütős rendszerű, emellett az Asymmetric Integration (Ai) system (aszimmetrikus láncvilla és hátsó kerék) fokozza a stabilitást. A kényelem a ballonos gumik mellett 25,4 mm nyeregszár-átmérőnek, a speciális karbon felépítésnek, a lapított lánc- és támvilláknak köszönhető.

A SuperX esetében az “SE” végződés a Synapse-hoz hasonlóan a széles áttételezést és a ballonos gumik alkalmazását jelöli. A WTB KOM i23 TCS abroncson Riddler 700 x 37c tubeless külsők feszülnek, a SRAM 1×11 hajtás 10-42 fogszámú sort kínál 40t narrow-wide lánctányérral kombinálva. A vázméret-választék 46, 51, 54, 56, 58 és 61cm.

[divider scroll_text=””]
Az új 2018-as Cannondale Jekyll prototípusa már tavaly látható volt Jerome Clemetz alatt az enduro világversenyeken. Ahogy neve is sugallja, a Jekyll kettős személyiséggel bír: a csapatós lejtmenetekben downhill masinákat megszégyenít, ellenben egyetlen karállítással hatékony “mászógéppé” válik. A Gemini-rendszerű felfüggesztésben a Fox hátsó tag választhatóan 130-165 mm hátsó rugó utat biztosít, amely már a legnehezebb enduro pályákhoz is elegendő. A BallisTEC karbonváz a megannyi technikai újítással (AI aszimmetrikus kialakítás, karbon himbakarok, ellenálló, tartós felület) kellő stabilitást és funkcionalitást biztosít. A vázgeometria a legfrissebb enduro trendet követi, a “pilótafülke” hosszú, a láncvilla a pontos irányítás érdekében viszont igen rövid, mindössze 420 mm.

[divider scroll_text=””]
A hátsó felfüggesztés a CTD (Open, Medium, Firm) kar és a visszaút-csillapítás mellett kormányról vezérelhető Hustle és Flow állással rendelkezik. Az előzőben 20%-kal csökken a rugóút, de aktív marad a rugózás, ami technikás terepen való mászáskor aranyat ér. A Flow pedig a varázslatos „repülőszőnyeg” üzemmód. Természetesen a Firm állásban a tag lockout módba kerül, így kevés energia vész kárba az emelkedőn. A rugóstag EVOL (Extra Volume) levegőkamrás, rendkívül érzékeny, persze komoly ugratókhoz, letörésekhez könnyedén progresszívvá tehető.
A 2018-as Cannondale Jekyll-t már teszteltük, a róla megjelent írást itt olvashatod el.

A Cannondale bringákat keresd a Mali bemutatóteremben!

Mali Bicycle Technology

Börze kereskedőház 1037 Budapest, Bécsi út 250-254.

+36 20 250 0697 illetve +36 20 938 8102

E-mail cím: kisker@mali.hu

Nyitvatartás:

  • Hétfö-Péntek 10.00 – 18.00
  • Szombat 10.00 – 14.00

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo