fbpx

Buzzrack Eazzy 4 kerékpárszállító teszt: Ötcsillagos négyes!

Bázz, ezt nagyon kitalálták! Ez volt az első gondolat, ami eszembe ötlött amikor kibontottam a vonóhorogra rögzíthető Buzzrack Eazzy 4 kerékpárszállítót a dobozából és először felszereltem, hiszen olyan egyedi megoldásokat villant, amiket korábban nem láttunk másik gyártónál…

A nagy többségünknek valószínűleg ismeretlen a Buzzrack kerékpárszállító márka, nekünk is csak Eurobike kiállításról rémlett, de korábbi kerékpárszállító tesztjeink során nem került képbe a magazinnál. Igen kellemes meglepetés volt, amikor kiderült, hogy a tajvani King Rack gyártóvállalat saját márkájáról van szó, melyet 2005-től vezettek be önálló márkaként, de az anyacég egy 30 éve működő klasszikus tajvani OEM gyártó, elismert specialistái az autóra szerelhető kerékpár- kajak- kenu- szállítóknak és terepjáró kiegészítőknek.
Innovatív cég, akik 50 saját szabadalommal is rendelkeznek, ezek bemutatására alkották meg a saját márkájukat a Buzzrack-et és mint egy zászlóshajón, megmutatnak rajta mindent, amit tudnak a kerékpárszállító gyártás témában, ráadásul elérhető áron.
A Buzzrack márka a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítók specialistája: közel 40 különböző változatban találunk náluk kerékpárszállítót, melyek közül a tesztalany újdonság az Eazzy 4 maga a zászlóshajó: integrálták bele az összes olyan technológiát, melyek a gyártót és a szállítót kiemelkedővé teszik a műfajban legnehezebb 4-es szállítók mezőnyében.

A dobozból kivéve az első szembeötlő a prémium anyaghasználat: minden egyes helyen az az anyag van, ami oda a leginkább illik, így többféle műanyagot, acélt, alut használnak, ezeket nagyon finoman és pontosan illesztve, minőségi festésekkel és felületkezeléssel. Ahol rugalmas műanyagnak kell lenni ott azt használnak, míg ahol merevebb kell oda merev kerül, a kerékpár rögzítő ovális tartófejeken a tappancsok rugalmas, tapadós gumival vannak ellátva, ami akár a legkényesebb festéssel, vagy karbonnal kíméletesen bánik, de a racsnis rögzítő hevederek is különlegesek karbon és műanyag kombinált anyagúak és kiválóak.
A válogatott anyaghasználattal igyekeznek kordában tartani a tartó önsúlyát, ami elkerülhetetlenül szükséges ahhoz, hogy egy egy merev szerkezetet készüljön, ami képes megbirkózni a megengedett 60 kg össztömegű 4 kerékpár szállításakor keletkező komoly erőkkel.
A Buzzrack Eazzy 4 szállítónak ezt 19,8 kg minőségi anyagból sikerült kihozni, így a tartó a kategóriájában könnyen mozgatható és a nevének megfelelően könnyen felszerelhető. A tartó gyakorlatilag készre szerelten érkezik a dobozában, egyedül a két lámpát kell felszerelnünk rá 1-1 lemezcsavar betekerésével.

A zászlóshajón a „korona gyémántok”, azok a speciális megoldások amelyek egyedivé és különlegessé teszik ezt a kerékpárszállítót.
Az első és talán leglényegesebb megoldás a szállító rögzítése a vonóhorogra: ez kulcskérdés, hiszen a 60 kg terhelés közel 1 méter erőkar mellett iszonyú erőket ébreszt a vonóhorgon.
A Buzzrack páratlanul stabil és egyedi felfogatással rendelkezik: a vonóhorog fejére szerkesztettek egy kúpot, ezt a kúpot úgy alakították ki hogy a vonóhorog gombjának helyét kimarták a kúp közepéből, majd a kúpot 4 részre szeletelték. A kúp szétvágva úgy néz ki, mint egy szoknya, melyet amikor ráengedjük a vonóhorogra, akkor ez a szoknya széjjel nyílik négyfelé és beengedi a kúpot magába.

Mikor benne van, akkor felülről, egy kézzel csavarható rögzítőgombbal ezt a kúpot fel tudjuk húzni a külső merev házába, és a rögzítővel tekerve érezhetően stabilan tudjuk rögzíteni a vonóhorgon a szállítót, ami egyébként így már önmagában megáll. A külső merev házon bevágás található, így egy csavarral még összébb tudjuk szorítani azt egy kar segítségével, ami mint egy racsnis kulcs könnyű és beton stabil megszorítást biztosít a rögzítő szerkezetnek.

Miután biztonságosan rögzítettük a vonóhoroghoz a szállítót összecsukott keréktartókkal, szembeötlő az a merev váz szerkezet, melyre a szállítót felépítették. A szállító fő tengelye egy kb. 90 cm hosszú zártszelvény, melyet a rögzítő fejrészhez hegesztettek.
Ez önmagában nagyon merev szerkezetet jelent hosszirányban, melybe függőlegesen két darab kb. 70 cm magas, u-alakban hajlított csövet „szúrtak” és hegesztettek, melyek olyanok, mintha két hosszabb szárú U-lakat lennének és olyan merevek is. Az u-alakú támaszok száraihoz fogatjuk hozzá egyenként a kerékpárokat, melyek közül így mindegyik öntartó és stabil mintha egy utcai földből kiálló bringatartóhoz volnának rögzítve.

A keréktartó sínek fel-le hajthatók, ami a Buzzrack Eazzy sorozatának egyik fő újítása, lehajtás után mindkét oldalon 2-2 műanyag horoggal könnyen és stabilan rögzíthetünk. A kerékpártartó sínek kialakítása olyan, hogy gyerekbringától a 3,25”-os ducigumiig mindennel elboldogul, de az én fatbikeom 4,6”-os gumija sem hozta zavarba…
A kereket a sínekhez hevederes, racsnis gyorsrögzítővel fixálhatjuk, igényes részlet, hogy a rögzítő hevederre gumi alátét került, így a kényesebb felniket is erőteljesen leszoríthatjuk a sérülés kockázata nélkül. Az összecsukhatóságnak köszönhetően az egész tartó csak 24 cm mély helyet igényel 94cm szélesség és 70 cm magasság mellett, ráadásul a két u-alakú támasztó tetején fogantyút alakítottak ki, melyeknél fogva a tartó könnyen mozgatható.

Miután fölszereltük a bringatartót és szétnyitottuk, előkerül a rögzítés másik leginnovatívabb megoldása: a kerékpárok rögzítésre a tartóhoz. Ezt a problémát más gyártók többnyire különböző átnyúló karokkal szokták megoldani, egy hátsó szállítós tartón maximum egy merevítő rész található és ehhez különböző karokkal rögzítjük a kerékpárokat, több kevesebb sikerrel.
A Buzzrack-nél a megoldás kerékpáronként 1-1 ovális tartófej, melyek 360 fokban elforgathatók önmagukban illetve magasságuk és a rögzítés helye pedig az u-alakú merevítő rúdon tetszés szerint változtatható így gyakorlatilag bármilyen formájú vázat, bármekkorát nagyjából bármelyik helyzetben rögzíteni tudunk, ehhez szorítjuk a kerékpárokat a racsnis gyorsrögzítővel. Ez a rendszer bármilyen össztelós vázformából megbirkózik 4 bringával, amit össztelós montikat szállítók különösen imádni fognak. Hab a tortán, hogy összesen 60 kilónyi kerékpárt tudunk elhelyezni rajta, ami a 15 kilogrammos egyenkénti tömeg mellett akár nehezebb montik vagy súlyosabb trekking bringák szállítására is alkalmassá teszik.

Amikor első alkalommal pakoljuk fel a tartóra a kerékpárok sorrendjét célszerű figyelni és megtervezni, hogy legbelülre (az u-alakú támasztó és hátsó ajtó közé) egy kevésbé széles kormányú járgány kerüljön,nehogy a kormány nekiütődjön az hátsó ablaknak. A második és a harmadik helyre pedig egy-egy filigránabb bringa kerüljön, mivel a két u-alakú tartó közötti hely 2 centivel szűkebb, csak 18 cm, így a harmadik bringa bejátszása problémás lehet. A bringák nyergét célszerű teljesen leengedni, vagy kivenni, hogy könnyebben sakkozhassunk velük középen, de ha egyszer kialakítottuk a rendszerét, másodszorra már gyorsan megy a le-fel rakás. Ajánlott a kisebb, könnyebb bringákat hátrébb rakni, hogy kevéssé húzzák lefelé a tartót. A 2 középső bringa villája hajlamos lehet összeérni és dörzsölődni, én ezt csőtakaróval oldottam meg, de egy rongy vagy szivacs is alkalmas lehet a kidörzsölés ellen. Végül kívülre a negyedik bringa már könnyedén felszerelhető, én a fatbike-ot tettem kívülre, hogy ne belül szorongjon…

Az Easy 4 szállító duplán biztonságos: egyrészt kulccsal le tudjuk zárni a vonóhorogra rögzítőcsavart, így csak a zár kinyitása után lehetséges a kerékpárszállítót kompletten levenni az autóról.
A kerékpárok védelmében pedig a hátsó u-alakú rúdra felszereltek egy mozgatható és áthelyezhető zárszerkezetet, melyhez egy másfél méter hosszú spirálzár tartozik, megelőzendő, hogy valaki gyorsan lekapja és lelopja róla a bicikliket egy parkolóban, vagy egy boltba bemenet.

Ráadásul egy zseniális billenő megoldással, a teljesen megterhelt szállítót és az egész pakkot, egyetlen rögzítő csavar kicsavarását követően egy billenő mozdulattal hatra hajthatjuk, így hozzáférünk a hátsó ajtóhoz, ki tudjuk nyitni és könnyedén tudunk a csomagtartóba pakolni. Még a legnehezebb bringát a legszélesebb kormánnyal kívülre téve is, a lehajtást követően nagyjából 5-10 centi távolság van a földtől a hátsó lámpa és a kormány számára is.

A forgalomban való részvételhez szükséges hátsó lámpa szettről illetve rendszámtábla tartóról a gyártó gondoskodik, ezek a bringaszállító dobozból kivéve, két lemezcsavar behajtásával felszereljük.
Figyeljünk rá, hogy a Buzzrack vonóhorog csatlakozója 13 pólusú, így a régebbi 7 pólusú csatlakozókkal csak egy adapterrel kiegészítve működik, szerencsére ezt a forgalmazó ingyenesen biztosítja hozzá. A külön felszerelhető rendszámtábla tartó kis rugalmas műanyagból készül és könnyen becsúsztatható bele a rendszámtábla. Két helyre is felszerelhető a tartóra, így ha üres állapotban oldalt fordítva hordjuk a tartót, akkor sem kell a rendszám kitakarásától félnünk.

Menet közben örülünk majd igazán a szállítónknak, mivel extra stabil, még négy nehezebb kerékpárral megterhelve is, terepen vagy földúton sem tapasztalni csavarodást vagy beremegést, az egyik legstabilabb tartó, amivel találkoztam. A magasabban elhelyezett bringák nagy előnye, hogy nem ér le egy meredekebb emelkedőre felhajtva, mélygarázsban vagy padkán is biztonságosan használható.
Autópályán vagy nagyobb sebességnél is meggyőzően stabil, érezhetően sokat jelent, hogy a kerékpárok egyenként állva rögzítettek, így teljesen egyben mozog a szerkezet.
A vonóhorgos szállítók nagy előnye a Buzzrack Eazzy 4 esetén is fennáll: kevéssé emelik a fogyasztást, mint a tetőn szállított kerékpárok, hosszabb úton néhány deci plusz fogyasztást jelentenek csak, miközben jóval halkabbak és könnyebben pakolhatók, mint a tetőszállítók.

Összefoglalva azt mondhatom, hogy az egyik legjobb vonóhorgos szállító melyet valaha használtam, ráadásul nincs olyan bringakombináció, ami gondot okozna neki, még a dagadt bringám is felfér rá.

Csapatunkból Pántya Zsolt hosszabb ideje használja már a Buzzrack korábbi modelljét a Rack Wing 3-ast tapasztalatait így összegezte:
„Hosszas keresgélés után döntöttem a Buzz Rack modellje mellett. Nekem mindig problémám volt a karral rögzítős tartóknál, hogy azoknál a váz kialakításoknál, ahol a tag a felsőcső alatt van, és ebből mondjuk kettőt is fel kellene rakni a tartóra, akkor a karok elvezetése és a bringák megfogatása nagyon problémás vagy egyenesen megoldhatatlan. Ezt a nehézkességet küszöböli ki a BuzzRack kerékpárrögzítési megoldása. A kerékpárok egyenként kapnak rögzítési felületeket. A rúdon lévő gumírozott tappancsok 360 fokban forgathatók, a váz alsó csövéhez tetszés szerint beállíthatók. A racsnis rögzítés a vázon és a kerekeken stabilan és gyorsan működik. A tartósínek között megfelelő a távolság, hogy a Boostos tengellyel rendelkező bringák is elférjenek összekoccanás nélkül. A vonóhorogra felrakás egyszerű és az egyik legjobb megoldás amivel eddig találkoztam. Egy acél szoknya nyílik szét a rögzítő fejben ami rátétel után megszorul a gömbön és így nem kell tartani a szerkezetet amíg rácsavarozza az ember. A tartó zárható és egyszerűen dönthető. A kerékpárokat egy sodrony lakattal zárhatjuk a szerkezethez. Az eddigi tapasztalataim nagyon pozitívak. A felhasznált anyagok minősége remek, a konstrukció kiválóan működik. A tartó nagyon stabil, a bringák nem mozognak, nem lötyögnek. A bringák felrakása és szállítása vonóhorgon sosem volt ilyen egyszerű!”

A Buzzrack Eazzy 4 szállítót a hazai forgalmazó az autofelszerelesbolt.hu bocsátotta rendelkezésünkre és a teszt elkészítését támogatta.

A Buzzrack Easy 4 szállítót most közel 15000 Ft kedvezménnyel vásárolhatod meg, az aktuális árakért keresd fel a forgalmazó oldalát, ide kattintva!

Technikai adatok:
Szállítható: 4 kerékpár
Tartó méretei (sz,h,m): 113 x 94 x 70 cm
Összecsukott méretek: 24 x 94 x 70 cm
Kerékpárszállító súlya: 19,8 kg
Terhelhetőség: 1 db kerékpár max.20kg
Össz. terhelhetőség: 60 kg
Billentő funkció: igen
Elektromos csatlakozó: 13 pólusú (7 pólusú átalakító adapter a csomagban)
Kerékpártartó a vonóhoroghoz zár: igen
Kerékpárok a tartóhoz zárható: igen
Szerelhető: szerszám nélkül
Garancia: 3év

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo