Buruczki Szilárd blogja: horvát edzőtábor, szlovén futballhuligánok…

Buruczki Szilárd, a Merida-Kőbánya TC versenyzője túl van egy újabb edzőtáboron, a napokban pedig már itthon teszteli az új 27,5-es kerékméretű team-bringát…

Sziasztok!

Szerencsém volt kilátogatni a Bringaexpóra főszponzorom, a BikeFun Kft. jóvoltából. Az első nap szakmai nap volt a kereskedőknek, a második napon péntek délután meghívott az expó szervezője egy kis színpadi beszélgetésre. A régi motorosnak számító Bíró Ádám faggatott a 2013-as versenytervekről és a technikai háttérről. Családias légkörben beszélgettünk Ádámmal az új cuccokról, amik megnézhetők voltak a BikeFun standján. Többek között látható volt a bajnoki Cyclocross Carbon gépem és a 29er Big Nine Team montim is. Már most, élőben látható volt a 2014-es Big.Seven 27,5″, amit Hermida is használ ebben az évben az XCO világkupákon.

Már bevetésen a Merida Big.Seven

A Merida Lampre csapat országútijának replikája is nagyon jól mutatott, persze pille súllyal párosodva. Az enduro szerelmeseinek is volt nyálcsorgatás: a One-Forty fully 27,5″-es kerekekkel, Sram XX1 szettel szerelt prototípusa is különlegességnek számított. Szóval nem volt hiány a felsőkategóriás bringák között a BikeFun standján. Említésre méltó a Northwave divatbemutató, ami feldobta az expo hangulatát. A tavalyinál kevesebb nézelődőt láttam, bár lehet, hogy csak a nagyobb hely miatt oszlott el jobban a tömeg. Talán a zárás utáni illegális futamokra több ember volt kíváncsi? Sajnos én kimaradtam belőle… 🙂

Vasárnap délután közvetlenül a Bringaexpóról mentünk Medulinba edzőtáborozni a Vuelta Sportiroda (Eisi, Arnold, Viki) szervezésében. A szűk határidő ellenére 13-an indultunk útnak több autóval Isztriára.

Este szerencsésen megérkeztünk a Hotel Belveder-be és még egy kis hideg vacsival is vártak minket. Másnap reggel ragyogó napsütésre ébredtünk, tiszta égbolt 16 fok hőmérséklet. Indulás előtt kettéváltunk és Karcsi vitte a kezdő csoportot. A többiekkel egy jó kis erőfejlesztő edzésre mentünk a premanturai hegyre. A hegyen hamar kiderültek az erőviszonyok, hogy ki milyen formában van. A legjobban földim, Peti bírta a hegyeket. A többiek szépen eljöttek velünk sík részeken, szélárnyékban jól bírták a folyamatos 200 wattos állóképességi edzéseket.

buruczki_szilard_IMG_1816

Párosával gyűjtöttük a kilométereket a 2. napon is, de csak állóképességi edzést mentünk a hullámzó országúton. Mögöttem Eisinek még rendeznie kellett a sorokat, hogy úgy tűnjünk, mint a profik. 🙂 Sajnos a többi napokon esett az eső, és csak rövidebb szakaszokra állt el, de szerencsére a Merida Race sárvédős téli bicóval el tudtam végezni a Zoli álltal megírt edzéseket. Legalább alulról és felülről sem kaptam olyan sok esőt, hogy bőrig ázzak. A többiek a nyári bicóval többször áztak-fáztak, mindennapos volt a bringatisztítás. Egy pár edzésre becsatlakoztak Lehmann Tibi fiatal tehetségei, a TVK triatlonos lányok, fiúk. A fiatalok a hegyes barbani és labini köröket nagyon jól bírták. Az utolsó előtti napon Labin várához vezető hegyen is jól abszolválták az erőfejlesztő edzést, ügyesen tették a kereket az első körben. Csak az utolsó méterek megmászása okozott nehézséget a macskaköves falon. A második körben már esett az eső is, így egyedül maradtam a várhoz felvezető részen. Lefelé korcsolyapályává változtak a macskaköves részek.

buruczki_szilard_kinyirkanyar

Éjjelente sok gondot okoztak a szlovén, osztrák futballhuligánok a hotelben. A biztonsági szolgálat sem tudta megfékezni a törő-zúzó primitív focistákat. Két éjszaka sem tudtunk aludni a nagy hangzavar miatt, ezért reggelente olyanok voltunk, mint a felmosórongy. Ehhez képest meglepően jól mentek az edzések és jó hangulatban teltek az esték is. Eisi invitálására esténként a napi edzés élményeit osztottuk meg egymással és bringás videókat néztünk. Szóval a végére szépen összekovácsolódott a csapat, sokat ügyesedet mindenki az edzések alatt. Vegyes érzelmekkel tértem haza az esős idő és a randalírozó focisták miatt. Remélem legközelebb focistamentes helyre és jobb éghajlatra megyünk.

A BikeFun Kft. jóvoltából megkaptam tesztelésre a 2014-es Big.Seven 27,5″ kerékméretű gépet, hogy könnyebben el tudjam dönteni, hogy a jövőben melyiket válasszam. BigNine 29’er vagy Big.Seven 27,5? Ez a nagy dilemma! 😉

Legközelebb egy kis teszteléssel jelentkezem a hó fogságából. 🙂