fbpx

Boonen Roubaix-sikerének háttere: “oktatófilm” a segítők szemszögéből

Tom Boonen felejthetetlen győzelmet aratott a 110. Párizs-Roubaix-n, amit most egy kiváló videón, a kísérők szemszögéből követhetünk végig…

Az Omega Pharma-Quick Step Roubaix-ját bemutató film a csapatbemutatóval indul, ami után a lehető legtöbb időt fordítják pihenésre a versenyzők, hogy reggel fél kilenckor beszálljanak a csapatbuszba és elinduljanak a nagy csata helyszínére. Boonenen már itt látszik, hogy kipihent, és önbizalommal telve néz élete talán legemlékezetesebb győzelme felé.

Miközben a versenyzők a rajtra készülnek, a segítő személyzetnek minden más versenyhez képest nehezebb dolga van a Párizs-Roubaix-n. Mivel a kockaköves szektorokba nem mehetnek be a kísérőkocsik, az út szélére kell kitenni a segítőket a frissítőkkel és a tartalékkerekekkel. Annyi embert kell munkára fogni, amennyit csak lehet, a csapat három VIP autóval és három csapatautóval gazdálkodhat a hivatalos kísérőautó mellett. Amikor a mezőny áthalad egy szektoron, gyors bepakolás, és irány egy következő szektor. Ki kell számolni, melyik autóval melyik szektorba érnek át úgy, hogy biztosan legyen ott segítség, ha érkeznek a versenyzők.

Rengeteg felszerelést, frissítőt kell az autókba zsúfolni, és a segítőknek nagyon kell koncentrálni, hogy adott helyen a megfelelő támogatást tudják nyújtani a versenyzőknek, ha szükség van rá. Ez iszonyú fárasztó számukra is, ugyanúgy elfáradnak a verseny végére, mint a kerekesek. Lehet, hogy csak egyszer kell kereket cserélni, de minden szektorra úgy kell felkészülni, hogy ott történik meg a baj…

A tarisznyákba, melyeket a hivatalos frissítőzónában vesznek fel a bringások, bekerülnek az energiaszeletek, zselék, kulacsok, s természetesen a frissítők felvételét túlbiztosítják, több segítő áll egymás mögött az út szélén, ha nem sikerülne felvenni az elsőtől a csomagokat, s hogy minden versenyzőnek legyen esélye tarisznyát felvenni. A segítők itt gyűjtik be a levetett ruházatot is, majd indulnak tovább a következő frissítő zónába. Közben azok a versenyzők, akik buktak, vagy annyira leszakadtak, hogy már nem tudnak hozzátenni a csapat teljesítményéhez, beülnek a csapatautóba és a monitoron keresztül szurkolnak csapattársuknak.

Közben a kísérőkocsiban élesre fordulnak a dolgok, az utolsó ötven kilométeren megkezdődik az idegfeszítő visszaszámlálás, amikor megfelelő előny birtokában a zsűri beengedi őket Boonen mögé Wilfried Peeters és Tom Steels megpróbálják minden lehetséges módon támogatni Tommekét, akire iszonyú hosszú szóló vár. Megkapja az energiazselét és a vizes kulacsot némi lendület kíséretében.

A kocsiból követve most kiderül, hogy bár a televízión keresztül sokszor rémisztő erejű volt a szél, a hajrára ez oldalhátszélbe csapott át, és Boonen 55-50 kilométeres sebességgel haladt, Peeters közben folyamatosan tájékoztatta versenyzőjét, hogy a Sky kerekesei egyre jobban visszaesnek, nem tudják őt tartani. Az előny egy perc fölé nőtt, Boonenbe úgy próbáltak lelket önteni, hogy a többiek fejben kezdik feladni a küzdelmet.

Eközben Niki Terpstra remekül rombolt az üldözést. Apró finomságok: egy fontos szektornál Peeters arra utasítja emberét, hogy próbáljon beállni a kísérőmotorosok szélárnyékába, és végig erősíti benne, hogy nő ez előnye, ez mindig erőt ad szökés közben. Amikor pedig Lars Boom utolsó némi reményt keltő próbálkozása is kifulladni látszott, már érezhető volt, hogy megvan a győzelem, ráadásul az utolsó kilométereken már hátszél segítette Boonent.

10 kilométerrel a vége előtt 1:30-as előny, már a kísérőmotoros is gratulál. Peeters nem felejti el figyelmeztetni Tommekét, hogy húzza fel a zipzárat a mezén, látszódjanak a befutón a szponzorfeliratok. Nem bírnak magukkal Steels-szel, hogy már ünnepeljenek, de becsületből ugye még nem szabad. Versenyzője még mindig 52-vel halad…

Az Omega Pharma-Quick Step videója:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo