fbpx

Boonen a tárcsaféket választja: “a legjobb fejlesztés karrierem során!”

Új év, újra kezdődik a “tárcsafékszezon” az országúti kerékpársportban, ráadásul nem akárki tette le a voksot mellette, miután kipróbálta új bringáját: Tom Boonen!

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) már 2015-től megkezdte a tárcsafékek tesztelését az országúti kerékpársportban, tavaly a kockaköves klasszikusokon már több WorldTour csapat is kipróbálta az ilyen alkatrészekkel szerelt bringákat. Közbejött azonban a spanyol Francisco Ventoso balesete, ami után – a versenyzői érdekképviselet hathatós lobbitevékenysége nyomán – biztonsági okokból felfüggesztették a tesztidőszakot.

boonen_roubaix

Boonen 2016-ban hajszál híján nem nyert (Fotó: Takács Tamás)

A tavalyi világbajnokság idején az UCI többek között a tárcsafékek tesztidőszakának újbóli megnyitásáról is döntött, 2017-ben már ismét lehet versenyezni ilyen bringákkal WorldTour versenyeken. A megkötés, hogy legömbölyített tárcsákat lehet csak használni, a korábbi szögletes peremű, pengeként viselkedő rotorokkal szemben. Arról is volt szó, hogy burkolattal kell ellátni a tárcsákat, létezett is ilyen prototípus, de a szabályozásban mégsincs szó erről.

A minap nem akárki jelentette be, hogy tárcsafékes bringával megy majd a klasszikusokon, s nyitotta meg ezzel a tárcsafékekről szóló népszerű cikkek sorát: a kerékpársport aktív legendája: Tom Boonen! A Quick Step belga versenyzője élete utolsó Roubaix-jára készül, és az argentínai Tour de San Juan sajtótájékoztatóján tett nyilatkozata szerint ezzel száll majd harcba:

Tavaly volt egy tárcsás Tarmac-om, amivel sokat edzettem, még gyorszárakkal. Aztán volt az új Roubaix már átmenőtengellyel, aztán decemberben az edzőtáborban kipróbáltam az új Venge-t – az igazi versenygépet – és úgy döntöttem, ez kell nekem! A tárcsafékek jobban működnek, könnyebben adagolhatók, a normál fékek könnyebben blokkolnak. Nyilván jól tudom kezelni a hagyományos fékeket is, de a tárcsaféket sokkal jobban lehet érezni. Ez a legnagyobb fejlesztés, ami karrierem során történt, nem értem, miről szól a vita.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo