fbpx

Black Jack Ready 25 kerékszett teszt: még ezt is túlélte

Legjobbkor érkezett a Black Jack új trail/enduro kerékszettje tesztre, ugyanis éppen előttem állt a Trans Julius enduro verseny és a Mecsek Enduro is. Amit itt kapott egy hét alatt, azt normál használat alatt hónapokig tartana. Túlélte gond nélkül! A Rodi márkanevet talán mindenki ismeri itthon, a Black Jack kerekek pedig ennek a gyártónak a prémium termékei.

Kicsomagolás után mi mással kezdhettem volna, mint a mérlegeléssel, hiszen nem mindegy, hogy a kerekek milyen súlyban vannak. A 25 mm széles 650B-s méretű szettnél 1840 grammnál állt meg a mérleg “nyelve”, ami nem könnyű, de nézzük csak meg a 87 000 forintos árát ehhez! A DT Swiss E1900 Spline nehezebb nála, és drágább is. A Mavic Crossride Quest alig nehezebb, ellenben keskenyebb felnis és szintén drágábban! Alapanyaga 6063-as T66-os alumínium, szegecselt és Tubeless Ready kivitelben.

Az agyak ipari csapágyasak, szépen finoman futnak még most a teszt után is. Kapsz hozzá mindenféle átalakítót gyárilag, így gyorszárral és átütőtengellyel egyaránt tudod használni! A kombinációk száma majdnem végtelen: 15/QR, 15/142, QR15/QR132,142. Egyenes fejű küllőkkel fűzik, elöl-hátul 28 darabbal. Láthatóan ez is bőven elegendő a merevséghez és a tartóssághoz. Érdekes egyébként, hogy a küllők a keresztezésnél nem érnek egymáshoz, mégis merev a kerék oldalirányban! A kerekek kidolgozása teljesen rendben van, hibát nem találtam sehol. Hat csavaros féktárcsát lehet rá felrakni, kazettatestje Shimano kompatibilis, SRAM XD dobról nem szólnak a hírek. Egyedüli furcsaság a 11 sebességes XTR sorom felrakásakor volt, ugyanis felhúzva lötyögött a kazettatesten oldal irányban. Tolómérővel megmérve látható volt, hogy még egy fokozatnak való hely van, így egy távtartóval orvosolta. A Shimano-nak nincsen 12 sebességes hátsó sora, a SRAM pedig nem Shimano kompatibilis. Lehet jön majd a közeljövőben valami Shimano kompatibilis 12-es sor? Hmmmm… Mivel a felnik 25 mm szélesek, jól álltak rajta a 650B x 2.4-2.6”-os gumik.

A hibázásokat is jól tolerálta. Fotó: Gregor Skorbene-Trans Julius

Ahogy már írtam, nem hétköznapi terhelést kaptak a kerekek. Először egy négy napos enduro versenyen kapták az ívet, majd a Mecsek Enduro pályáján kellett bizonyítaniuk. A Júliai-Alpok ösvényei elég kövesek, ez látszik is a felni oldalán, itt-ott le lett verve az eloxálás, de ezen kívül semmilyen nyoma sincsen a kínzásnak. Szerencsére a defekteket elkerültem, így nem kellett felnin jönni, ami nyilván kevésbé használt volna neki (és bármilyen másik keréknek). Nem vagyok könnyű súlyú és szeretek átmenni az akadályokon, főleg akkor amikor nem kell félteni a kereket hiszen csak teszten van nálam, de ennek ellenére nem lett benne nyolcas. Sőt a küllőfeszesség sem változott, tehát rendesen elő vannak feszítve gyárilag. A kerék oldalirányú merevsége szintén patent.

Függőleges erő is érte bőven leérkezéskor

Összességében egy megbízható, jól összerakott kerékkel volt dolgom, amit lehet ütni vágni, ha pedig egy maraton/trail bringába rakod, akkor vélhetően örökélet plusz egy nap, de endurózásra is simán ajánlható. A csapágyak élettartamát nem lehet ennyi idő alatt megvizsgálni, bízunk a legjobbakban.

Forgalmazó: Pacific Cycles

Elérhetőség: www.pacificcycles.hu

Ajánlott fogyasztói ár: 87 700 Ft/szett, külön a felni is kapható 7 700 forintos áron
Kapható 29″-os méretben is, illetve 23 mm-es szélességgel, ha valaki nem akar extrémkedni vele.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo