Benkó Barbi blogja: Búcsú Izraeltől, győzelemmel!

Benkó Barbara a Focus XC Team csapatával az elmúlt hétvégét is izraeli UCI-kategóriás versenyeken töltötte, a történtekről legfrissebb blogjában számol be:

Izrael 2Ismét egy dupla hétvége várt ránk Izraelben! Most már Markussal kiegészülve álltunk a rajtvonalnál és azt kell mondanom, hogy kihoztuk a maximumot a versenyekből, vagy úgy is mondhatnám, hogy elhoztuk a maximum lehetséges Világranglista pontokat. Amiért mentünk igazából…

Pénteken mindenképp, hisz nekem végre sikerül a revange és nyertem, Markus szintén, Shlomi pedig 2. lett. Szombaton igazából én voltam a gyenge láncszem, mert bár a fiúknál is szorosabb volt és sprintbefutó lett, de végül Markus ismét nyert, Shlomi pedig 2. lett, ahogy én is. A szerb lánnyal most csak másfél körig tudtam tartani a lépést, aztán leszakadtam, utána még technikai problémáim is akadtak, szóval onnantól kezdve már csak a 2. hely megtartása volt a cél, ami sikerült. Ja, igen, itt azért péntek-szombat a verseny, mert más vallás és vasárnap az már olyan, mint nálunk a hétfő, tehát nekik péntek-szombat a hétvége.

Haifa 2

Szerencsére második hétre visszatért az igazi izraeli időjárás, napsütés és meleg, így rendben tudtunk készülni a versenyekre. A pénteki pálya nekem nagyon tetszett, rendkívül technikás és nehéz volt, éreztem, hogy ha itt jól megyek, és nem hibázok a nagy sziklákon, akkor meglehet a győzelem. És így is lett! Már az elején az élre álltam, az első technikás szekció után el is szakadtunk picit a mezőnytől a szerb lánnyal, de az utána lévő felfelén még nem tudtam leszakítani, lefelé viszont akadtak problémái és egy minimális előnyt ki tudtam harcolni.

Utána végig az volt a tervem, hogy a kör végéig ezt megtartsam és ne lássa pontosan az íveimet, ahol megyek, hátha ő rosszabbakat választ. Sokat lehetett nyerni ilyennel, hogy ki hogy megy a nagy sziklákon, kis hiba is sok időbe kerülhetett, ha le kell szállnia az embernek. Kör végére még nagyobbra nőtt az előnyöm, de még így is látótávolságban voltam neki. Második körre még nagyobb lett, harmadik kör végén pedig kiállt. 5 körünk volt egyébként. Másnap azt mondta, hogy nem bírta a meleget.

Misgav 6Igaz, hogy Haifa tengerpart és egy méter árnyék sem volt a pályában és aznap valóban 30 fok volt már a rajtnál 11 órakor, nekem sem esett jól a hirtelen nagy hőség és páratartalom, szerintem senkinek, de a pálya és az időjárás ugyebár mindenkinek ugyanaz… Mondjuk legalább energiát spórolt másnapra. Én már fáradnak éreztem magam, plusz szerintem napszúrást kaptam pénteken, mert elég rosszul aludtam és fájt a fejem meg hányingerem volt már reggel, de igyekeztem nem foglalkozni vele és rámenni megint a győzelemre.

Második körig partiban is voltam, de aztán leszakadtam és onnantól kezdve saját tempómban mentem, néha csak azért kellett megállnom, mert a láncom leesett, fogalmam sincs miért. A 2. hely így is meglett és nem utolsó sorban sok UCI pont, mert ez C1-es verseny volt. 3. helyre most egy orosz érkezett.  A fiúk megint elhozták az első két helyet, így egy elég szuper hétvégét zárt a csapat. A pálya itt is elég technikás és nehéz volt, nekem tetszett, bár kicsit hosszú volt, 6.6 km.

Vasárnap még edzettünk egyet a fiúkkal, este pedig Tel Aviv-ban vacsoráztunk a Focus Izrael-lel. Én itt is éjszakáztam, mert bár hajnalban indult a gépem, de az itteni még szigorúbb biztonsági ellenőrzések miatt már jóval előtte kint kellett lennem a reptéren, ahol egy katasztrofális reptéri éjszaka és repülőút után haza is értem. Sajnos szerintem lebetegedtem, vagy valami van, mert nem érzem túl jól magam, de igyekszem minél hamarabb összekapni magam és tökélyre vinni a Világkupára való felkészülést. Meg benézni az egyetemre is…

Misgav 8

Jövő szerdán pedig már indulok is Németországba, ahol csapatbemutatónk és fotózás lesz csütörtök-pénteken, szombaton pedig már indulunk is Dél-Afrikába az első Világkupára, ahonnan egyből tovább Ausztrália, második Világkupa és majd május elsején érkezem haza, ha minden jól megy… World trip… Idei év kemény lesz utazás szempontból is!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget a Haimy családnak, hihetetlen mennyi mindent tettek értünk és mennyire rendesek és persze a Focus Izraelnek is a meghívást!

Mindenki feltűnően kedves egyébként kint, a „hogy vagy” után az az első kérdésük, hogy „hogy tetszik Izrael, jól érzem-e magam, minden rendben van-e és megyek-e legközelebb is”. Érdekes egy ország, sokféle nemzet keveredik, de szerencsére nekem csak a jó felével volt kontaktom. A repülőn és a reptéren aztán a másik felét is megtapasztalhattam, de hát nincs olyan nép ahol ne lenne mindkét típus, ez teljesen normális. Maga a környezetük és a természet egyébként gyönyörű, azt hittem sivatagos és puszta, de kimondottan zöld és szép. Az megérne egy túrát, amire most nem volt időm. Talán egyszer! 🙂