fbpx

ATom blog: Polygon Bikes – amikor a gyors hal megeszi a nagy halat

Íme egy hazánkban alig ismert márka, Polygon Bikes, mely igazán figyelemre méltó kerékpárokat rak össze.

Az Eurobike-on időről időre belebotlunk olyan márkákba, amelyek egyszer csak előkerülnek a kalapból. Ez alatt azt értem, hogy nem egy nagy múltú céggel állunk szemben, akinek nevét még az évente kétszer kerékpárra ülő bicajos is szajkózza, hanem olyan cég, amely az utóbbi pár évben alakult, de mégsem kell 10-15 évet várni rá, hogy egy nagyszerű palettát, és számos elképesztően kiforrott gépet összerakjanak. Azt hiszem ilyen az, amikor a gyors hal megeszi a nagy halat. A Polygon Bikes is ilyen. Mindössze 3 éve jelentek meg az Eurobike-on, de olyan palettájuk van, amelyet sok nagy múltú cég is megirigyelhetne.

BikePro.hu Blog_1579

Mai választottunk a Colossus AXX ami egy All-Mountain – Enduro kerékpár, gyönyörű részlet megoldásokkal. Ebben a kategóriában az etalon felszereltség szinte már alapnak számít, így erre nem pazarolnánk a sorokat. A gép lelke ugye a váz, ami fölöttébb kidolgozott. Nagyon nagy királyság az erősen ejtett felsőcső, íves, el nem törő nyeregvázcső támasszal, útállítós nyeregcsővel. AM bringához híven 1 1/8 – 1.5-ös Taper fejcső köti össze az alsó és a felső csövet, ami optimális erősséget biztosít minimális tömeg mellett. Ha már tömeg: Különösképpen tetszik, hogy az össztelós gép rugózó elemeit, és minden mozgó alkatrészét egészen konkrét mértékben sikerült a tervezőknek blokkosítva beépíteniük. Gyakorlatilag egy nagyobb arasznyi területre van beépítve az összes himbakar, forgáspontok tömkelege, és a rugóstag is. Ráadásul az egész cókmókot a gép közepe, és a legalsó pontja környékén helyezték el, ami nagyon jót tud tenni a gép irányításának. Alaptétel, hogy a nehezebb dolgok legyenek a gép tömegközéppontja közelében, és minél lentebb.

BikePro.hu Blog_1580

További királyság, hogy a rugóstag két irányból nyomott, azaz az alsó és a felső végét is nyomja egy-egy himbakar. Ez azért jó megoldás, mert így kétféle irányból van módja a tervezőknek befolyásolni a mozgás karakterisztikáját, ami így nagyobb tervezői szabadságot biztosít az elérendő rugózási karakterhez. Több gép kategóriában is alkalmazzák ezt a blokkosított himbakar – forgáspont – rugóstag elhelyezést, amiért további piros pont jár nekik. Ha rákattintasz a részletfotóra, láthatod, hogy a DH gépüknél az egész középcsapágy-ház bontható egység, így egy esetleges menet sérülés esetén ez a rész is javítható. Az Í-re a pontot nálam a hátsó háromszög közvetlen 180 mm-es!!! PM konzolja tette fel. Véééééégre egy cég, aki belátta, hogy még egy AM gép esetében is fontosabb a nagyobb fékhatás, és az adapter mentesség, mint hogy 20 grammal kisebb tömeg adatott tüntethessenek fel a váz súlyánál a 160-as konzol miatt.

Érdemes csekkolni az oldalukat, vannak még további finomságaik.

Szerző és fotók: Ardó Tamás
A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo