fbpx

ATom blog: Koga-Miyata – avagy tekerj ki a világ végére

Sok cégek azért van trekking és túra kerékpárja, hogy ilyen is legyen a palettán, és mert ilyet biztosan sok ember vesz. És van egy cég, akinek a hitvallása, hogy ultra-komoly világjáró kerékpárokat építsen: Koga Miyata.

A Koga-Miyata az a cég, aki szinte mindig ebben utazott. Most már persze vannak nekik is montijaik, országúti gépeik, és E-bike-jaik, de a gyökerek a túrázásból jönnek. A palettájuk nagy részét most is ezek a gépek teszik ki. Sok gépük alapból iszonyat komoly világjáró felszereltséggel rendelkezik, nem ritkaság náluk az első-hátsó csomagtartó, dupla-tripla kulacstartó hely, szerszám boksz felfogatási lehetőség, pumpakonzol, agydinamók, és agyváltók minden mennyiségben, szíjhajtás, integrált zárak, kormányvégek, sokfogásos kormány, komoly világítás, és minden, ami egy vérbeli túra bringán szükséges lehet.

BikePro.hu Blog_1677

Az alábbi Signature Series World Traveller gépükön van jó néhány figyelemre méltó részlet. Szíjhajtás, Rohloff agyváltó, szépséges egyoldalas Shimano SPD-platform pedál, SON agydinamó, első kerék csomagtartó, első kerék kitámasztó!!!, durva világítás, Ergon kormányvég, tripla kulacs rögzítési hely, + még a felsőcső alján is van egy, csak oda most nem raktak semmit. A Brooks bőr nyerge az I-re a pont. De hogy valamibe bele tudjunk kötni, ezért tudjuk be a Magura felni féket annak, hogy ez egy német kiállításon lévő kiállítási példány, és hát no… kell egy kicsit nyalni a német piacnak. Duzzogva azért így is elfogadnánk. Külön öröm számomra, hogy nem acél vázas. Szeretem az acélt, de egy olyan gépre, ami mondjuk 5 évig szolgálatban van, és közben beletekernek 100.000 km-t, és százötvenszer elázik, szerintem nem való az acél. Egyszerűen szétrohad. Még a leggondosabb külső-belső festés ellenére is. Aluból is lehet brutál erős és tartós cuccokat építeni.

BikePro.hu Blog_1678

A másik kedvenc gépem tőlük ez a női trekking / városi gép, ami valójában egy E-bike, bár annyira jó a vázforma, és az arányok, hogy ez elsőre talán nem is jön le. Végre egy E-bike, ami normális kerékpárnak néz ki. Szerintem csodaszép ez a váz, és a formai kialakítása miatt garantáltan nem kell tartanunk a mono-vázas női bicajok megszokott nyeklés-nyaklásától. Felhívnám a figyelmet az első sárvédő végébe integrált lámpára, a 20 mm-t mozgó első „telóra”, a letisztult, etalon állítható szögállású stucnira, a telós nyeregcsőre, a váz összecsiszolt hegesztési varrataira, és az ari váltóvédő fülecskére. Azért az LX trekking szett is növeli a gép értékét. Anyám lassan 65 éves, de bizonyára lemenne hídba, ha egy ilyennel járhatna bevásárolni a piacra.

Az árakat inkább ne firtassuk. Maradjunk annyiban, hogy nem a magyar piac a célcsoport…

Szerző és fotók: Ardó Tamás
A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo