fbpx

ATom blog: HeyLight – „gyermekkorom” legkönnyebbje

Találd ki a tutit, és évekig nem kell hozzányúlnod. Ugyanazok az ultrakönnyű agyak, nyeregcsövek, és középcsapágyak másfél évtizede: HeyLight.

Heylight-6847

Nem szeretem az erőltetett „fejlesztés” kényszert. Amikor csak azért cserélnek le valamit, hogy új legyen a design, más legyen mint eddig, friss fejlesztésnek tűnjön, és te ezekért akard magadnak. Ezzel szembemegy az az irányzat, amikor megalkotnak valamit, ami annyira jó, hogy akár több mint 10 évig sem kell hozzányúlni. Ilyenek gyermekkorom egyik legkönnyebb agyai, amelyek még ma sem vallanak szégyent.

Heylight-6401

Ha felütsz egy 1997-es vagy 98-as Bike Workshop nagy katalógust, akkor garantáltan meg fogod találni benne a HeyLight-ot. Kicsit furcsa lesz, hogy ugyanazok az ultrakönnyű agyak, nyeregcsövek, és középcsapágyak lesznek a 98-as katalógusban, mint amiket most is árul a cég… De pont ez a szép bennük. Ők már akkoriban annyira képben voltak megmunkálás, alapanyagok, technológiák, és a rendszer tekintetében, hogy műszaki fronton évekkel előzték be a gyártók nagy részét.

Heylight-6844

52 grammos első agy, 108 grammos nyeregcső (31,6×350-es méret mellet!!!) vagy a 210 grammos titán racsnis hátsó agyuk még manapság is nyálcsorgató tömeg adatnak számítanak. Ők már akkor rájöttek, hogy a háromrészes agytest, melyről már korábban írtam, milyen tömeg, és gyárthatósági előnyökkel kecsegtet. Remélem figyeled a küllőfej pereme, és a titán racsni test széle közötti távolságot!

Heylight-6403

Érdemes a képre kattintva alaposan megszemlélni, a kerékpár ipar legkönnyebb nyeregcső-fejét. Etalon megoldás. Nincs még egy olyan gyártó, aki ennyire kis méretűvé tudta redukálni a nyereg rögzítéséhez használt titán csavar méretét, megtakarítva ezzel a legtöbb súlyt. Talán csak a USE fej rögzítése veszi fel ezzel a versenyt. Zseniális megoldás, hogy a csavart nem húzó, hanem nyomó terhelés éri. Így a komplett fejét el lehetett hagyni.

Heylight-6404

Szerző és fotók: Ardó Tamás

A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo