fbpx

ATom blog: 5.1 gramm, és közel 20 000 Ft. Megbízol benne?

Nyomatékkulcs nélkül esélytelen vagy az tuti. Mi történik ha mégis elszakad?

Vannak nagyon durván könnyű alkatrészek. Vannak olyan részegységek a kerékpáron, aminek extrém módon neki lehet menni a reszelővel. A Tune szerint ilyen a nyeregbilincs is. Ez az az alkatrész, amiben azt hiszem már eljutottak totálisan a végletig. Ennél jelentősen könnyebb azt hiszem ez már soha nem lesz. Két ici-pici 7075 T6-os alu darab, egy AL6V4 titán csavar, és némi műgyantába ágyazott karbon szál. Ennyi.

BikePro.hu Blog_2303

A 28,6-os verzió mindössze 5.1 gramm, de a legnagyobb 38 mm-es is belefér a 6 grammba. Nem hiszem, hogy tovább lehetne egyszerűsíteni. Kérdés, hogy megbízol-e benne? Ha elszakad, akkor max lecsúszik a nyereg, és a nyeregcső, ami bár fölöttébb kényelmetlen, főleg ha sokszor 10 km-t kell kiállva hazatekerned, de azért mégsem életveszélyes. Vállalnál egy ilyet közel 20.000 Ft-ért?

BikePro.hu Blog_2307Vagy hasonlót, de már kétcsavaros verzióban? Ez sem több 11-12 grammnál, de számomra nagyságrendekkel megbízhatóbbnak tűnik, mint a végletes Tune. A két csavar itt nem is megbízhatóság miatt fontos, hanem az egyenletesebb, és nagyobb feszítő erő miatt. A karbon rész kidolgozása is kevésbé tűnik „hendmédnek” ami azért nem mindig hátrány. Egy Focus gépen láttuk ez utóbbit.

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo