fbpx

“A tárcsafék a dagadtaknak való és azoknak, akik félnek a lejtőkön”?

Tom Boonen szerdai győzelme ismét népszerűvé tette a tárcsafékes országúti bringák ügyét, mennyire van létjogosultságuk a profi mezőnyben… A Cyclingnews-nak adott interjúban az egyik legnépszerűbb kerékpár-márka képviselője, Fausto Pinarello is elmondta véleményét:

A nagy gyártók azért erőltetik a vásárlókra a tárcsaféket, mert kisebb belőlük a választék, és így dominánsabbak lehetnek a piacon. Ha mindenki tárcsaféket használna, jobban járnának. Mi nem ezen az úton járunk. Jelenleg mi nem gondoljuk, hogy a csúcs versenykerékpárokra kell tárcsafék. Talán a jövőben, de valószínűleg egy másik tárcsafék rendszerrel. Nem tudom milyennel, talán a tárcsa is a vázhoz kapcsolódik majd, vagy valami ilyesmi.

Szerintem csak azoknak az embereknek kell tárcsafék, akik nehezek, vagy félnek a hosszú lejtőkön. Nekik segíthet a tárcsafék, de a profiknak nincs rá szükségük. A Team Sky-ban harminc versenyző van, ha odajönnének hozzám és azt mondanák, hogy szerintük a tárcsafék beválik és szükségük van rá, akkor OK. De nem hinném, hogy ez lenne a helyzet. Ha esik az eső, egyszerűen lassabban mennek kicsit.

A Team Sky új team kerékpárja, a Pinarello Dogma F10 egyelőre nem létezik tárcsás verzióban

A Team Sky új team kerékpárja, a Pinarello Dogma F10 egyelőre nem létezik tárcsás verzióban

A Pinarello gyár nemrég jött ki vadonatúj versenygépükkel, a Dogma F10 kerékpárral, aminek egyelőre nem lesz tárcsafékes verziója. A Team Sky és Chris Froome is ilyen bringákon teker 2017-ben s nem tervezik, hogy tárcsás kerékpárokat használjanak. Pedig a Team Sky 2015-ben az elsők között volt, akik a tesztidőszakban kipróbálták versenyen a tárcsás országútit: Bernhard Eisel már 2015 nyarán használt egy Dogma F8 Disc modellt.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo