fbpx

A gyártó is elismeri: prototípus alkatrész okozta Terpstra hatalmas bukását

Az amerikai Specialized vállalja a felelősséget a holland Niki Terpstra balesetéért, ami a múlt heti Paris-Roubaix egyik kockaköves szektorában következett be egy prototípus alkatrész hibájából.

Niki-Terpstra-crash-min

Már a Bikemagon is beszámoltunk róla, hogy a Specialized által szponzorált csapatok az új, teleszkópos villanyakkal szerelt Roubaix modellek nyergében versenyeztek az Észak Poklában, így Tom Boonen és a Quick Step is ilyen kerékpárt hajtott. Kivéve a korábbi győztes Niki Terpstrát, aki merev bringával akart versenyezni.

Terpstra már januárban próbált egy prototípus cserealkatrészt, egy merev alumínium elemet, ami a villanyakat és a stucnit köti össze. Itt volt egy kommunikációs zavar, ugyanis a Specialized Morgan Hill-i központjában ezt az alkatrészt áttervezték a visszajelzéseknek megfelelően, Terpstrának mégis az első prototípust építették be.

17796213_1459453627440357_4396221514741156316_n

Sajnos a versenyen a Maing és Monchaux-sur-Écaillon közötti kockaköves szekorban Terpstra kormánya elvált a kerékpártól, és – hasonlóan, mint anno George Hincapie – egy pillanatig rémülten tartva az alkatrészt a kezében, tehetetlenül vágódott a földre. A Specialized részéről Mark Cote marketing vezető elismerte a felelősséget:

A probléma, hogy kommunikációs hiba történt a Specialized marketing csapatán belül és az eredeti gyártásba nem kerülő alkatrészt nem vették vissza a Quick Step csapatától, az új, áttervezett alkatrész pedig nem jutott el hozzájuk és nem is szerelték fel a bringákra. Vagyis Niki az eredeti modellel versenyzett, ami soha nem ment át a biztonsági tesztelésen és ez az alkatrész okozta a hibát.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo