A Bolgár Körverseny első felvonásáról Móricz Dániel számol be

A Kőbánya Cycling Team a két UCI 2.2 kategóriás versennyé bontott Bolgár Körversenyen vesz részt, ami a komoly emelkedők és a környékről összegyűlt lehető legerősebb mezőny miatt mindig nehéz viadal.

Az első felvonás tegnap ért véget ukrán győzelemmel Sergiy Lagkuti (Kolls) révén, a magyarok kközül négyen fejezték be értékelhetően a viadalt. A 3 nap eseményeiről a bergeni világbajnokságra is készülő Móricz Dániel számol be, aki 40. lett összetettben:

Az idei Bolgár körverseny 2 részre lett bontva, 2 db 3 napos UCI 2.2-es besorolású viadalra, közte 1 pihenőnappal. A versenyre 5 versenyzővel és 3 fős segítő személyzettel érkeztünk a Kőbánya Cycling Team színeiben. Az első, 165 km hosszú szakasz rajt előtti órájában leszakadt az ég és cirka 10 fokot zuhant a hőmérséklet is, majd elkezdődött a lószparádés nap.

A versenyen elég kis mezőny gyűlt össze, 14 csapat versenyzőivel, többek közt britek, dél-afrikaiak is rajthoz állva, illetve a Kolls, a Minsk és az Unieuro csapatai is, akik komolyabb profi versenyeket is megjártak már az idei szezonban, eredményesen zárva. Az első napot kisebb dombok mellett nehezítette két nagyjából 20 km hosszú emelkedő is, ami várhatóan szétszedte a mezőnyt.

A rajt utáni próbálkozásokban aktívan részt vettünk mi is, de nem engedtek messzire egy főt sem huzamosabb ideig. Ezután a verseny első negyedében lévő egyik hegyihajrás emelkedőn szétszakadt a mezőny, elöl kb. 20-25 fő nyomta, ahol nekem is sikerült ott ragadjak. Sajnos azonban 1 km-rel a csúcs előtt beszorult a levegő és beszúrt az oldalam (valószínűleg rosszkor frissítés, levegőnyelés miatt) és a levegővétel nehezedése miatt lassítanom kellett, leszakadva az élről. Később én is és csapattársaim is visszaértünk a spiccre, de az onnan indított támadásokra már nem tudtunk érdemben reagálni. Így sajnos maradtunk egy nagy csoportban, ahol sokaknak már nem volt érdeke és kedve sem menni. Nagy nehezen kullogtunk csak fel a 22 km hosszú záró emelkedőre is, majd onnan gurultunk a célig 2400 m szintemelkedést zárva.

Másnap egy duplanapnak álltunk elébe, 65 és 71 km hosszú félszakaszokkal. A délelőtti nap sem volt eseménytelen és nyugodt, az egésznapos szél miatt. Mentek a szélezések és a mezőny sem nyugodott meg az előző napi különbségosztások ellenére sem. Erős átlagokat produkáltunk mindkét etapon (45 és 47,5km/h), sikerült elöl maradjak a mezőnyben mindkettőn, de a siker elmaradt sajnos. Délelőtt egy a cél előtti kanyarban kicsúszott versenyző kerülése miatt zártam hátrébb, délután pedig egy nap végi meredek emelkedő nehezítette a dolgunk, ahol magamat elszámolva korán indítottam és lőttem el végső energiáim.

Az első felvonás utolsó napjához igencsak stresszmentesen állhattunk (sajnos Bertalan Balázs hátfájdalmai miatt második nap kiszállt pihenni, hogy rendbehozza magát), ami maradt bennünk, ki lehetett adni. 114 km várt ránk végig hullámos terepen fel-le, az elején is egy pár km hosszú emelkedővel indítva. Magas alaptempó volt, kicsit kaotikusnak tűnő nap is. Valamivel 70 km után, már túl jópár dombon és mezőnyszakadáson egy emelkedőt hátrébb csúszva kezdtem én is, és a megúszó/megszakítgató embereket kerülve már pont nem tudtam elcsípni az élboly végét a dombtetőn.

Így ott találva magam egy csoportban, ahol már kiáltották is “grupettooo”, és mendegélve tempózott csak valaki mindig. Az elöl maradt 25 főből páran leszakadva még be-becsorogtak előttünk, majd érkeztünk Bendegúzzal és a csoporttal 8 perc hátrány felett, s nagyjából hasonló hézaggal még két csoport utánunk.

Nagyon sajnáltam, hogy benéztem azt a dombot, mert úgy érzem, ott lehetett volna maradni ha elöl kezdem, és akkor az összetett eredményem is sokkalta fényesebb, illetve szakasz eredmény sem lett volna kizárt. Kár ezen morfondírozni viszont, hogy “mi lett volna…”, inkább kimozgatjuk a lábaink és készülünk a brutális 235 km-rel és 800 m szintkülönbségű emelkedővel indító Dél-bolgár körverseny holnapi rajtjára.