fbpx

2016 CUBE Two15 kerékpárteszt: “tank ultralight”

A hátsó tag DHX2 névre hallgat, és mindene állítható. Egy dh gép esetében a tag beállítása talán még egy picit fontosabb mint a telóé, ez látszott a tesztbringám beüzemelésekor is. Elsőként a rugót cserélték ki a súlyomnak megfelelő keménységűre, majd jött a csillapítás belövése. Még szerencse hogy a csapatszerelő a pályát is ismerte, így pár kérdés alapján neki is állt a beállításoknak. A visszaút és a kompresszió csillapítás esetében külön tudod a kis illetve nagy sebességű részt állítani. Ezzel nincsen az a pálya amihez nem tudnád tökéletesen belőni. A villa becsúszója Kashima Coating, a rugóstagon pedig nitridált titán bevonatú volt, ami még simább mozgást eredményez.

Megtanulni lejtőzni is egyszerű vele. Ha hibázol, ő kimozogja

Megtanulni lejtőzni is egyszerű vele. Ha hibázol, ő kimozogja

A hátsó váltás és a hajtás SRAM X01 DH volt a tesztgépen, 10 sebességes kivitelben, és a mindössze 765 grammos karbon szimpla lánctányéros hajtóművel, ami fölött egy MRP láncterelő védi a láncot a leeséstől. Kerékszettből DT-Swiss FR1950 került bele, ami 2020 grammos párban és 27.5”-os méretű. A fékezést SRAM Guide RS tárcsafékek szavatolták 203 mm-es tárcsákkal. A kormányra és stucnira pedig a Syntace csapott le.

Természetes élőhelye az emelkedőkön :)

Természetes élőhelye az emelkedőkön 🙂

Egy downhill bringával lassan menni a pályán igazi gyötrelem, esetlenebb lesz mint egy enduro gép, éppen ezért ki kell merni engedni a féket. Hinni kell benne hogy amit te nem is tudsz megoldani, azt a Two15 megteszi. És ez így is volt. Több olyan helyzet volt ahol tudtam, egy rövidebb rugóutas géppel már lehet bukta lett volna. A 200 mm fölötti rugóút azonban nagyon sok mindent tolerál, a CUBE pedig nagyon jól kezelhető. A Fleckalm Trail eleje szűk döntött kanyaros részekből áll, ahol kicsit meglepődtem, bár később a sajtóanyagot megnézve kiderült a turpisság. A láncvilla hossz ugyanis rövidebb mint a nem olyan régen tesztelt Stereo 160 Super HPC Action Team esetében. Így már érthető miért nem volt esetlen a szűk kanyarokban, ami általában nem kedvez a hosszú dh gépeknek.

2016_cube_two15_kerekparteszt 5

Itt is lényeges volt a tempó. Ha csak beleestél a kanyarba, akkor a tag kicsit visszarúgott, amin persze a kis sebességű csillapítás lassabbra állításával lehetett volna finomítani, de utána nem lett volna jó a meredek gyökeres szakaszon. A Schwalbe Magic Mary gumik úgyis extrém módon tapadnak, nyugodtan bízhatunk bennük! A gyors köves, gyökeres részeken mutatta meg igazán a Two15, hogy mit tud. Borzasztóan stabil marad, még akkor is amikor ferde szakaszon haladsz keresztül. El lett találva a 63 fokos fejcsőszög is, ami közelebb áll az általunk már istenített Forward Geometry-ben használt szöghöz mint a tradicionális dh gépek szögeihez. Érzékeny a kormányzás, nagyon gyorsan reagál a mozdulatokra, de kiszámíthatóan.

Kb mindent állíthatsz rajta

Kb mindent állíthatsz rajta

Annyira érezhetően könnyű volt menet közben, néha megfeledkeztem arról, hogy egy romboló van alattam. Egy alapabb felszereltségű enduro bringa simán 15 kiló fölött van, csak itt van még +50 mm rugóút. Arra a kérdésre, hogy milyen vele leugrani egy 3-4 méteres letörést, vagy 60-nal átküldeni a 12 méteres ugratót, nem fogok tudni válaszolni. Egyrészt nem volt ilyen a pályán, másrészt ez az a rész amihez már kevés vagyok. Kisebb 2-4 méteres ugratón azért eljátszottam vele, igazából nem kihívás neki. A levegőben stabil, még a csőrös ugrást is kimozogja, persze csak módjával. Az első gép volt amivel a főszerkesztőnk is be merte vállalni a nagyobb ugrásokat mivel tolerálja a hibákat, nagyon könnyű tanulni vele. Egy könnyű enduro bringával nem mertem volna biztatni, hogy ugorjon, de ezzel tudtam nem történhet baj.

Bikeparkba ugyanúgy ideális mint downhill futamokra

Bikeparkba ugyanúgy ideális mint downhill futamokra

Nem tudom milyen lenne egy világkupán. De a hazai versenyzők közül is csak páran vannak akik felnőttek eddig a szintig. Sokszor azt mondom, itthonra nincsen szükség rendes dh gépre, mert egy jó enduróval is abszolválható akár az OB is. Ez így is van, bár egyvalamit érdemes figyelembe venni. Ugyanazt a tempót amit egy enduro bringán 90%-on nyomod, itt 60-on is meg fogod tudni tenni. És ez óriási biztonsági tartalékot jelent. Ugyanezen a pályán nem voltam érzésre lassabb később egy enduro nyergében sem. Csak sokkal messzebb kellett tolni a határokat, és többet kockáztattam. Ha évente többször jársz ki bikeparkozni, és nem gond egy ilyen kategóriás bringa megvétele/karbantartása, akkor maximálisan ajánlom! Ha versenyzel, akkor pedig főleg, mert a Two15 végre felnőtt a vetélytársak mellé. Fölé.

A pontos fogyasztói árakat még nem tudjuk, kint 4.500-6.500 EUR-ról beszéltek. A CUBE Two 15 előrendelésével keresd a legközelebbi CUBE márkaboltot!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo