fbpx

2013 LEG-jei: Az év LEGnagyobb kacsája, az Alonso-istálló

Bár klasszikus értelemben nem kacsa, de ahogy szokták mondani, sokkal nagyobb volt a füstje, mint a lángja (és várhatóan ez 2014-ben is így lesz) a kétszeres Formula 1-es világbajnok, Fernando Alonso saját profi kerékpáros csapata életre hívásának.

 

Alonso gyakran látható kerékpáron

Alonso gyakran látható kerékpáron

Alonso kötődése a kerékpársporthoz közismert, és a csapatalapítási szándékai sem újkeletűek, már jóbarátja, Alberto Contador eltiltása idején, két évvel korábban előállt az ötlettel, saját istállót épít, ahol a spanyol GT-menő is helyet kaphatna. Egy ideig nem sokat hallhattunk a projektről, de nyár végén bombaként robbant a hír, hogy a Formula 1-es sztár megvásárolja a szponzorgondok miatt megszűnő baszk Euskaltel WorldTour-licencét, és jövőre összeállhat saját csapata.

Erős PR-gépezet működik Alonso mögött, gyakorlatilag a sportszakmailag érdekesebb kerékpáros hírekre immunis mainstream médiában a doppinghírekhez hasonló publicitást kaptak az újabb és újabb bejelentések, melyekről időközben kiderült, illik fenntartással kezelni megalapozottságukat. Az Euskaltel licencének megvásárlására alapozott projekt meghiúsult, és egyáltalán nem megbántva a profi kerékpársport szigorú szabályaival kapcsolatban valószínűleg nem kellőképpen tájékozott kiváló autóversenyzőt, ténykedése kissé az elefánt randalírozására emlékeztet a porcelánboltban.

Firenzében mi is elkaphattuk pár szóra, a Formula 1-es sztár nagyon készségesen, lelkesen viselkedett a bringás közegben, közvetlenebbül, mint nyomás alatt egy autóverseny idején.

Firenzében mi is elkaphattuk pár szóra, a Formula 1-es sztár nagyon készségesen, lelkesen viselkedett a bringás közegben, közvetlenebbül, mint nyomás alatt egy autóverseny idején.

Az Alonso-projekt kapcsán a legnagyobb nevek és brandek jelentek meg a hírekben, felmerült már főszponzorként a Santander Bank, de újabban arab támogatókról lehet olvasni a spanyol sportsajtóban. Kerékpár beszállítóként a Specialized jött szóba, a profi csapat alapításának feltételeiről Alonso magával az új UCI-elnökkel, Brian Cookson-nal tárgyalt, a legfrissebb hír, pedig, hogy a legújabban 2015-re tervezett csapat szakmai vezetését az idáig olasz szövetségi kapitányként tevékenykedő Paolo Bettini látná el.

Amiért mi 2013 legnagyobb kacsájának választottuk Alonso új projektjét, az nem a valóságalap nélkülözése, hiszen nyilván folynak az előkészületek és Alonsót elnézve – a firenzei világbajnokságon személyesen is találkozhattunk vele – vitathatatlan az őszinte lelkesedése a kerékpársport felé. Egy profi csapat létrehozása azonban nem egyszerű feladat, és úgy tűnik, Alonso szakmai háttere sokkal kevésbé profi, mint az a marketing gépezet, ami gondoskodik arról, hogy a vele kapcsolatos hírekkel legyen tele a média.

A múlt héten Asztúriában Kiko Garcia és Chechu Rubiera társaságában kapták lencsevégre Alonsót, akik szintén szerepet kaphatnak a formálódó csapatban, de ezek is csak találgatások egyelőre.

A múlt héten Asztúriában Kiko Garcia és Chechu Rubiera társaságában kapták lencsevégre Alonsót, akik szintén szerepet kaphatnak a formálódó csapatban, de ezek is csak találgatások egyelőre.

Ami szomorú az egészben, hogy több „nagy öreg” profi kerékpáros is felült a híreknek, például Samuel Sanchez vagy Chris Horner nevét említhetnénk, és mire észebe kaptak, kaptunk, hogy 2014-ben (még) nem lesz Alonso-istálló, csapat nélkül maradtak a következő szezonra. Mi valószínűleg 2014-ben is sokat hallunk még a Formula 1-es világbajnok terveiről, legközelebb január elején is várható egy remélhetőleg valódi konkrétumokkal szolgáló sajtótájékoztató. Kacsa vagy nem kacsa, kíváncsian várjuk a fejleményeket…

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo