fbpx

Eurobike 2010: karbon cápák a Haibike standján

A Haibike jövőre erősen megújítja, illetve határozottan bővíti a palettáját: új össztelós montik, időfutam gépek kacsingattak ránk a standjukról, ami elég tisztességes méretű volt. És nemcsak műszakilag, de dizájnban is érezhető a paletta újragondolása. Mindenképpen egyre komolyabb szereplő szeretne lenni a cég, legalábbis ezt érezni az igyekezetükön. Ilyen lendülettel szerintem menni fog nekik. De lássuk a részleteket!

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Egyre több gyártó nyit az országútik felé, sokan közülük időfutam modellel is kirukkolnak. A Hai mindjárt egy egész szériával, a Glace típuscsaláddal. A falon itt a csúcskategóriás Glace RX Pro látható. A váz természetesen monocoque karbon, melyet olyan finomságokkal szereltek, mint a Sram Red – annak is az időfutam hajtóműve -, az egyedi díszítésű Xentis Mark 1 kerekek, vagy a Xentis ultradesignos időfutam kormánya. Az aerodinamikát szolgálja a rejtett bowdenvezetés és az aero nyeregcső is. Az össztömege mindössze 7,3 kg.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Egy egyedi Greed a különlegességeket kedvelőknek. Az egyik szponzorált versenyzőjüknek összeállított gép telis-tele KCNC alkatrészekkel, Xentis karbonkerekekkel, Magura Durin villával, SRAM X.0-val, Geax Saguaro külsőkkel. A pontos tömegét sajnos nem tudom, de emelgetve meglehetősen kellemes súlyúnak tűnt.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

A Haibike kínálatában újdonság az All Mountain széria. A képen a QFS RX látható, jellemzői: 140 mm rugóút, Talas RL villa, az immár 30 sebességfokozatot kínáló XT meghajtás, DT Swiss X 1900-as kerékszett, a megfelelő házimárkás XLC alkatrészekkel kiegészítve.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

A Hai XC csúcsmodellje a Greek RX Pro természetesen karbon vázra épül, amit FOX 32-es villa, az új XTR szett egészít ki kéttányéros hajtóművel, Ritchey karbon kerekekkel, valamint karbon XLC kiegészítőkkel.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Egyre inkább kezd egyeduralkodóvá válni a közvetlen PostMount fékkonzol a vázakon is, legalábbis a felső kategóriás gépeket tekintve. Természetesen a Haibike sem maradhatott le. Ez a konzol Greek modellcsalád vázain figyel. Merevségére aligha lehet panasz. Azért az új XTR féktest sem csúnya látvány a maga polírozott felületével.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

A Greed váz ugyan nem teljesen új 2011-ben, ám részletmegoldásai miatt szerintem mégis megér egy misét. Ez itt a Greed SL fejcsöve, ahogy a felirat is mutatja „tapered headtube”. A Greed szériánál, és a legtöbb karbon vázas szériánál már rutinszerűen alkalmazzák az alul 1,5”-os fejcső szabványt.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

A Greek XC karbon váz egy másik szép részlete. A középcsapágyház környéke brutális kinézetű, legalábbis az alkalmazott csőátmérőket illetően. A ház most már press fites csapágyat fogad. Ez ugye a vázba süllyesztett csapágyakat jelenti, mely még szélesebb középcsapágyházat tesz lehetővé, tovább növelve az oldalirányú merevséget.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Egy harmadik részlet a Greed szériáról: a támvilla környéke is igen szépen kidolgozott. A támvillák közti híd oldalirányban valószínűleg elég merev lehet, és a megoldás igazán szépnek is mondható. A design talán megosztja majd az embereket, de mindenképpen szépen kiemeli a váz vonalait.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

A Haibike is beszállt a 29”-osok piacára. Ez itt a Big Curve RC, mely a Hai jobbik 29-es modellje. Könnyű triple-butted alu vázra épül olyan komponensekkel, mint például a Crank Brothers Cobalt kerékszett, Fox F32 villa, új 30 sebességes XT szett. Össztömege az aluváz ellenére is csak 10,9 kg, ami figyelembe véve a 29”-os kerékméretet egyáltalán nem rossz érték.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Ez pedig az támvilla összekötő eleme. Szépen kivitelezett rácsos konstrukció, gyaníthatóan merev is, mert elég meggyőzőek a méretei. És nem utolsó sorban baromi jól néz ki…

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

A Heet RX-nél bevallom, kicsit zavarban voltam, mivel 150-155 mm rugóúthoz társul az ultrakönnyű Sram XX XC alkatrészcsalád – igen, a fékek is -, mindez megspékelve a Xentis új Squad 2,5 nevű karbon felnis kerekeivel. A rugóút alapján mégiscsak All Mountain gép lenne, de amúgy eléggé XC-s felszereltséggel. Tömege 11 kg alatt van, ami ebben a rugóút-tartományban azért ritka

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Ennél a gépnél is megvolt a zavar első pillantásra. Ő a DRT, azaz dirt széria egyik képviselője, de teljes értékű 27 sebességes váltórendszerrel, XC hajtóművel és RST Dirt villával. Gondolom a dörtöt alkalomszerűen űző és a kerékpárt általánosabb célra is használó riderek kedvéért alakították ki ezt a kombinációt. Szépnek szép, az biztos…

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

A Haibike többfelé kezdte bővíteni a palettáját, így nemcsak az aszfalt-, hanem a durvább szakágak felé is igyekszik nyitni. Ez utóbbinak egyik gyümölcse a Zone 7.0. A 180 mm hátsó rugóutat biztosító 4 forgáspontos felfüggesztés és a hasonló úttal bíró Rock Shox Domain megadja a módját.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Érdekes irányt vett az elektromos rásegítésű kerékpárok fejlesztése. Legalábbis jómagam nem gondoltam volna pár évvel ezelőtt, hogy a kifejezetten sportcélú kerékpárok terén majd minden cég komoly palettát igyekszik majd felmutatni elektromos változatokból. Ez itt az eQ Xduro FS, mely mindjárt egy össztelós verzió, mely egy 250 wattos Bosch motort alkalmaz, meg jókora Lítium-Ion akkumulátorokat. Hát nem mondanám egy légies jelenségnek, de úgy látszik, a gyártók látják ezekben a piaci lehetőséget. A motor egyébként maximum 25 km/h-ig segít rá, tehát leginkább emelkedőn növelhetjük vele a száguldás faktort. 120 mm-es rugóútja alapján talán maratongépnek nevezhetnénk, de az elektromos meghajtás fényében ez kissé anakronisztikusan hangzana. Talán az ilyenekkel próbálják kicsalni a sörhasat eresztett Helmutokat és számítógépes játékokra rágyógyult gyerekeiket a hegyi ösvényekre…

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Visszakanyarodnék kicsit az országútra. A Hai országúti vonalának csúcsa a Speed RX Pro. Ragasztott karbon váz alul 1 1/4”-os fejcsőmérettel, full Dura-Ace meghajtás, 7,1 kg-os össztömeg, valamint fantasztikusan elegáns megjelenés jellemzi. Gyaníthatóan nem ebből fog itthon elkelni a legtöbb, de szépsége mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

…és akkor pár közelebbi pillantást is vessünk rá! Így néz ki az a fékhíd, amit „Double Carbon Bridge”-nek neveznek. Ez a megoldás oldalirányban kétségtelenül merevebb, mint egy szimpla kis cső és látványosabb is. Néha nem is tudom, melyik szempont a fontosabb a gyártóknak, de szerencsére ez esetben a kettő találkozik.

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Egy másik részlet. Pár éve még nagy feltűnést keltő megoldás volt egy karbon papucs, reklámozta is rendesen az a pár cég, amelyik bevállalta. A felsőbb kategóriákban – legyen szó akár országútiról akár montiról – ma már ez is egyre inkább alapkövetelmény kezd lenni. A félmegoldást jelentő csavarral rögzülő papucsok kora ezennel lejárt…

Eurobike 2010: Haibike

Eurobike 2010: Haibike

Egy részlet az új időfutam szériáról. Némelyik cég egészen művészi formavilágot tud megvalósítani a változatos csőformákat felvonultató időfutam-gépeken. Ez az aero nyeregcsövekhez készült bilincs is a szebb darabok közül való…

A Haibike termékek hazai forgalmazója a Boneshaker Kft., www.boneshaker.hu.

A Haibike termékekről készült további fotók képgalériája ide kattintva érhető el.

Szöveg és fotó: Gajdov Géza

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo