„Ha sötét vagy, sötét vagy…”Ezt az idézetet elolvasva azt hiszem senkinek sem kell tovább ragozni, miért is elengedhetetlen a kerékpáros világítás. Az ősztől tavaszig tartó időszak az egyre rövidebb nappalokkal különösen kritikus, hiszen a nappalok rövidülnek. Az alábbiak néhány hasznos tanácsot, tippet szeretnénk adni a lámpaválasztáshoz.
Világítással felszerelt kerékpárok
A kerékpárok nagy részének a világítási rendszer nem tartozéka, így a megvásárlásukkor szembesülünk a „milyen lámpát válasszak” kérdésével. Szerencsésebb helyzetben azok vannak, akiknek túra/trekking/városi kerékpárja gyárilag felszerelt világítással. Ha ilyet választunk, célszerű közülük az agydinamóval ellátott modelleket keresni. A mai agydinamók nagyon kiforrott technológiával rendelkeznek, ellenállásuk szinte nincs, hatásfokuk kiváló és minimális a meghibásodás esélye. Örök darabok. Ráadásul a hozzájuk kapcsolódó lámpák is igen fejlettek már, pl. a hátsó lámpák egy része a kerékpár megállását követően rövid ideig még álló helyzetben is világít. Ha nem ilyen típusokban gondolkodunk, akkor nézzük mi szerint válasszunk.
A fényerő és hatótáv talán a legfontosabb szempont a lámpánál, hiszen alapvetően azért vesszük, hogy minél jobban lássunk velük, vagy minél inkább láttassuk magunkat általuk. A fényerő, nem áll összefüggésben az alkalmazott izzók, vagy LED-ek számával, viszont szinte mindig szoros összefüggést mutat az elemek mennyiségével, illetve az akkumulátorok teljesítményével. Tehát többnyire igaz, hogy minél nagyobb, nehezebb a cucc, annál jobban és annál tovább világít.
Szórás és színhőmérséklet
A szórás milyenségén, és színhőmérsékleten is nagyon sok múlik. Vannak olyan lámpák, amelyek elég messzire hordanak, viszont magad elé szinte alig látsz velük. Ezek a lámpák többnyire egy másik, szórt fényű modellel biztosítják a legjobb teljesítményt, vagy nagy sebességű haladáshoz optimálisak. A lassabban közlekedők számára közelre világító, egyenletesen eloszlatott fény a leginkább kedvező, viszont a sebesség növekedésével szükség lehet egy előrébb és nagyobb intenzitással világító lámpára. A lámpák fényének színhőmérséklete is jelentős befolyásoló tényező. A sárgább színnel világító lámpák fénye a legjobban látható, mivel kiemeli a kontrasztokat. Sajnos ezek az izzók (Halogen, Xenon) fogyasztanak a legtöbbet, így meglehetősen rövid az üzemidejük. A fehér fénnyel világító, többnyire LED-es lámpák testesítik meg a legjobb kompromisszumot, ami a világítás minőségét és az üzemidőt illeti. A kék vagy zöld fénnyel világító lámpák nem túl hatékonyak lámpaként, mert erőteljesen tompítják a kontrasztokat, viszont olcsók és sokáig használhatók jelzőfényként.
Láthatóság
Városban ez a döntő szempont. Mind az első, mind a hátsó lámpáknál figyelembe kell venni, hogy mennyire látszanak oldalról, tehát egy keresztben érkező kerékpárost az autós mennyire hamar tud észlelni. Az első lámpáknál a láthatóság megoldásának módjai között érdekesek az eltérések, és nem mindig egyértelmű, hogy mikor melyik tulajdonság a legfontosabb. A legjobb megoldás, ha a lámpa oldalra, és lefelé is világít kissé, de a szemünk felé minél kevesebb fény jut. A nagyteljesítményű lámpáknál kevésbé fontos a láthatóság, mivel az általuk megvilágított terület amúgy is annyira feltűnő, hogy garantáltan észrevesznek. A jelzőfényes működése során azok a lámpák, melyek izzója vagy LED-je viszonylag mélyen ül a testben, vagy nincs körülöttük fényterelő foncsorozott rész, viszonylag szűk, mindössze 15-25 fokos szög mellet láthatók jól, ha ennél oldalabbról nézzük őket, drasztikusan romlik a láthatóság. A fentiek mellett a láthatóságot nagyban növelhetik a küllőprizmák, fényvisszaverők a kerékpáron és a ruházaton, valamint a láthatósági mellények, vagy világos színű (fehér, neonzöld, neonsárga) széldzsekik, amik amúgy is jól jönnek egy esti tekerésnél.
Fogyasztás
A lámpák jó része ceruzaelemmel, vagy ennél kisebb méretű áramforrással működik. Ha környezetbarátok akarunk lenni, szerezzünk be hozzájuk egy töltőt és tölthető elemeket, ez hosszabb távon megtérülő beruházás. Az aksis modelleknél nem kell megijedni, ha csak 4-5 óra az üzemidő, mivel ez bőven elég, hogy befussuk velük a reggeli munkába menő, majd a délutáni hazajövő kört, az akku, pedig éjszaka újratölthető. Van néhány olyan modell, amelyekhez gyárilag olyan akkumulátor jár, amik nem helyettesíthetők a többihez is használt elemmel, így itt saját akkumulátort használunk. A minilámpák gombelemmel üzemelnek.
Elemcsere
Alig van olyan gyártó, aki ezt fontosnak tartja. Néhány lámpánál egyszerűen lehetetlenség a berakott elemet kézzel kipiszkálni, mindenképen csavarhúzó kell hozzá. Célszerű, ha nem kell gépészmérnöki diploma és speciális szerszámok egy elemcseréhez. Néhány gyártó – főleg az elemtároló részben – elképesztően minimalista falvastagságokkal dolgozik, ami a gyakori elemcserénél könnyen a vékonyka műanyag töréséhez vezethet.
A tartószerkezet felszerelése
A lámpa dokkoló rendszerének milyensége fontos tényező, hiszen naponta akár kétszer is elvégezzük ezt a műveletet. A tartószerkezet le- és felszerelését, pedig szintén jó párszor, főleg azok, akik két bringa között váltogatnak. Értékeljük azokat, amelyek felszereléséhez nem kell szerszám, a többi általában egy csavarhúzóval megoldható.
Kapcsolók
Mérlegelési szempontot képeznek, mivel hatalmas eltérések vannak köztük. Van gagyi, nem vízálló, nyomhatatlan, és van vízálló, akár vastag kesztyűben is könnyen kezelhető verzió, csak hogy a két szélsőséget említsük.
Vízállóság
Közepesen fontos szempont, a lámpák többsége alapból „cseppálló” de az igazán nagy zuhénak csak hátsó villogók, és néhány drágább első lámpa tud tartósan ellenállni. Azért valljuk be: nem annyira gyakori jelenség az esőben, éjszaka, kerekező bicajos, legfeljebb a futároknál. Aki non-stop nyomja a pedált, az mindenképpen vízálló modellt válasszon.
Izzó vagy LED?
Ha a hagyományos izzós lámpákat nem készletben, akkumulátorokkal és töltővel együtt árulják, akkor mindenképpen válasszuk a LED-es verziót. Ha ez így együttáll, akkor célszerű módosítani az előző állítást, mert így már van létjogosultsága a jó minőségű akkumulátoros típusoknak, de csak abban az esetben, ha ezek rendszeresen használatban vannak. A nem, vagy csak ritkán használt aksik gyorsan veszítenek a kapacitásukból. A LED-eknek is egyre több típusa kerül beépítésre, ezen különbségek a színhőmérsékletben, és a fogyasztásban egyértelműen megmutatkoznak. Ma már gyártanak elképesztően nagy fényerejű LED-eket is, bár némelyiknek a fogyasztása is közelít lassan normál izzókhoz, ráadásul egyre több hőt is termelnek.
Sigma lámpák
Két kiváló ár/érték arányú lámpát ajánlunk figyelmetekbe a német Sigma kivitelezésében. A Triled első lámpa 3 fényes LED-el világít, de villogó funkcióba is kapcsolható, így 3 db AAA elemmel 120 órán át világít. Cseppálló, szerszám nélküli elemcserét biztosít, és univerzális racsnis rögzítő rendszerrel felfogatható szinte minden kormányra. Ára: 3.300 Ft
A Cuberider II-es hátsó lámpa 220 fokos szögből látható, 5 LED-es modell, 2 db AAA elemmel működik, elem-töltöttség kijelzővel 60 óra üzemidőben folyamatos világítást nyújt vagy villog. Univerzális rögzítő rendszerrel szerszám nélkül rögzíthető és cserélhetőek az elemei. Ára: 3.400 Ft
1. A vásárlást célszerű az esti, zárás előtti órára időzíteni, és élesben kipróbálni a lámpát.
2. A csak városban, nyugisabb tempóban közlekedők nyugodtan válasszák az olcsóbb elsősorban helyzetjelzésre használható, minél szórtabb fényű, jelzőfényként sokáig működő típusokat. Ha van benne villogó funkció, akkor az még inkább energiatakarékos lesz.
3. A kivilágítatlan terepen nagyobb sebességgel közlekedők számára messzebb hordó, fókuszáltabb fényű modellek lehetnek a befutók, de ehhez már mindenképpen érdemes az akkumulátoros modellek között keresgélni.
4. A komplett szetteket mindenképpen nagyon nézzétek át, mivel a legtöbb esetben csak az egyik lámpa használható belőlük, a másik rendszerint kritikán aluli minőségű darab.
FYI.
Akinek az építés bonyolult, de jó áron szeretne nagyon komoly, éjszakai terepezésre is alkalmas lámpát venni, a DX-en (dealextreme.com) tavaly óta három új típus jelent meg, a régi MJ-808 mellé (ami 900 névleges, kb. 600-650 lumen valós fényerővel bír). Először is, az MJ-808E, ami az MJ-808 update-elt változata Cree LT60 leddel és kb. 15%-kal nagyobb fényerő mellett kevesebb energiát is fogyaszt valamivel (1000 lumen névleges, ~750 lumen valós fényerő). Ja, és mindössze 72 dollár az ára (csomagküldés pedig INGYENES!)… A következő komoly típus 3 db Cree XP-G ledet használ, MJ-870 a típusa (1200 lumen, ~950 valós), az idei év fotonágyúja pedig a 4 db Cree XP-G leddel operáló MJ-872, 1600 lumennel (~1250 lumen valós).
Vigyázat, vannak leleményes “honfitársak”, akik ezeket a lámpákat megredelik a DX-ről vagy az alibaba.com-ról nagy tételben és a DX-es ár duplájáért adják a vaterán és egyéb helyeken! :/ (no comment…)
Sziasztok! Még mindig rengeteg ember közlekedik lámpa nélkül az utakon. Sokan talán úgy gondolják, hogy közvilágítás úgyis van, ők látnak, de arra már nem gondolnak, hogy az autósok előtt gyakorlatilag láthatatlanok….És akkor még csodálkozik az ilyen, ha elüti valaki. Pár száz forintos villogó már életet menthetne. Valakinek nem ér meg ennyit ?! Vagy csak szimplán ilyen ostoba.
Részemről a látszódással és a látással sincs probléma. Én a saját készítésű LED-es lámpáimra esküszöm. A hátsó lámpa könnyen kialakítható akár a csomagtartón lévő “gyári” izzós lámpa tokjából is. 1600 Forintért olyan lámpát készítettem, hogy gyakorlatilag még 1 kilométeres távolságból is észlelhető. Éppen ezért, éjszaka visszafogom. Kb 180 fokos szögből látható, de 20 fokos tartományban a legintenzívebb. Városon kívül nappal is bekapcsolom (ekkor több kakaót kap), merthogy van értelme nappal is, ugyanis sokkal élesebb fényt ad, mint az autók hátsó lámpája. Napfényben is látható! Legalább ér annyit, mint a fényvisszaverő mellény. Ha fényről erdős részre ér az autós, ezt egyből kiszúrja, mert amúgy kellene kis idő a szem alkalmazkodásához.
Ami az első lámpát illeti, az egyenesen brutális. 4 “nemhagyományos” LED pásztázza az utat, több száz méterig elvilágít, több kilométerről is látható! Mivel kis helyről jön a fény, az nagyon sűrű, így bőven vakítóbb, mint az autós távolsági fény. Egy ilyen lámpát csak ésszel lehet használni, szigorúan úgy állítom be, hogy maximum 10méterig világítson magam elé, így (ha csak nem a földön fekszik valaki) nem vakítja el, és a legapróbb üvegszilánk sem marad titokban :) Ilyen lámpát gyárilag csak az 50e feletti kategóriában találni. Én jóval olcsóbban kihoztam. Az egyedüli hátrány a 12W-os fogyasztás. Aksinak a 18650-est célszerű használni, persze egy nem elég. A fény állítható, így akár 4W-ról is hajthatom és ekkor is már 520 lumen fényáramot kapok. Nyilván ha ez nem elég, mert gyorsabban megyek, akkor adok még rá.
Még egy tanács: akinek nagyon erős lámpája van, mondhatni azt a nagyobb fény nagyobb felelősséggel jár. Ügyeljen arra, hogy hova irányítja. Ész nélkül használva ugyanúgy veszélyes (másokra nézve), mintha nem lenne lámpád. Viszont ésszel használva jó buli éjjel menni vele.
Mindenkinek balesetmentes közlekedést! Üdv!
Sziasztok
Én most vettem a vaterán egy Magicshine MJ-808-as lámpát és csak azt tudom mondani hogy nagyon durva! Tényleg nagyon világit!! A rendőr már többször leállított hogy ne használjak ilyen erős lámpát, mert balesetveszélyes! Elvakítja a szemből jövőket, de mivel én egy nagyon sötét bekötő úton megyek bringával dolgozni, muszáj, hiszen tele van gödrökkel és nincs út patka csak árok!! Kénytelenek engedni a használatát, de erősen lefelé fordítva, ha az autós reflektorral jön, akkor felemelem és már le is kapcsolta!! :-) Mindenkinek balesetmenteset, sziasztok Zsolt.
Tisztelt BikeMag,
a DealExtreme-féle Magicshine-808-at és társaikat tervezitek tesztelni a közeljövőben? Ahogy a magyar kerékpáros fórumokon olvasgatom, elég komoly igény lenne egy alapos tesztre.
Ha a fórumban a Látni és Látszani topikban megkérdezitek, adna-e valaki kölcsön, lehet, hogy 1-2 napon belül kapnátok egyet kipróbálásra ezekből “PMSL-ből” (Poor Man’s SuperLamp). ;)
Ezek az elterjedt verziók:
MJ-808 HA-III SSC P7-C (SXO)3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set
MJ-836 HA-III SSC-P7 2-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set (4*18650)
Magicshine MJ-818 HA-III SSC 42180U 3W 3-Mode LED Bike Tail Light Set (4*18650 included)
MJ-838 HA-III Cree XP-E 3-Mode 200-Lumen LED Bike Light Set (2*18650)
SSC-P7 + 2*XP-E 16W 3-Mode 1400-Lumen LED Bike Light Set (4*18650 included)
…és egy még eléggé ismeretlen, de ígéretes típus 3 db Cree XP-G R5-tel:
12W 1300 Lumen Cree XPG-R5 LED Bicycle Light (RayIII)
Köszi & Üdv,
frmadr
Nekem van saját gyártású eladásra szánt P7-es kerékpárlámpám, amit szívesen odaadok tesztelésre… gyártanék belőle pár darabot… :)
http://www.youtube.com/watch?v=nJYS2zDwRAw
Szia frmadr!
Én már kb fél éve használom a 900 és az 1400 lumenes magicshine típusokat! Én maximálisan meg vagyok velük elégedve, és nyugodt szívvel merem is ajánlani mindkét típust. Esetleg ha még nem vettél, akkor meg tudom neked mutatni mind a kettőt, mert a barátaimnak is rendeltem már egy jó párat, és most is van több darab mind a kettőből! Írj ha esetleg érdekel.
Üdv: devilv8
Szerintem a fejlámpa nem elég, mert ha oldalra nézek, nem látnak szemből. Nekem az jött be a leginkább, hogy a bicajon is van egy erős lámpa, plusz fejlámpa, hogy ahová nézek, ott is világos legyen. A túrás barátom írt egy jó kis fejlámpa tesztet a túrás blogomon. Neki egy kis Varta fejlámpája van, de iszonyat jól világít a méretéhez képest. Teszt cikk: http://turatippek.blogspot.com/2010/05/fejlampa-avagy-sotetedes-utan-1-kez.html
Az előttem szólóhoz csatlakoznék, sajnos én is egy ideig egy teszkós hátsó lámpát használtam, aztán amikor már a BKV-busz sofőrje szólt, hog nem csak elöl kéne lámpát használni (elöl 5 ledes Cateye van), úgy gondoltam, talán jót tesz egy normális hátsó villogó is. Most egy Blackburn Flea-t használok, USB-ről tölthetem, élettartam-garancia van rá és brutális (amolyan retina kiégetős :D) fénye van, villogóban pedig még toább bírja…
Hamar rájöttem, hogy az életem múlhat ilyen apró kis kütyükön, sötétedés után Buda és Pest utcáin. Azóta egyetlen rossz szót nem hallottam senkitől, sőt, mindenki tisztán lát és kikerül engem.
Köszönöm, Blackburn :D (és köszönöm még anyukámnak, apukámnak, a szomszédomnak, a kiskutyámnak, stb… XD)
Neked Cateye EL-135 vagy mi volt, amíg bele nem folyt a gyári elem. :(
Hátul meg egy 5 ledes Kelly’s. A Catey-nek megjött az utódja: Led Lenser Hokus Focus. Cirka 105 lumen, 120 óra üzemidő, 120 méter hatótáv. Nappali világosság előttem. :) Már úton van egy kiegészítő is erdőre: Led Lenser H7. Durva cuccok ezek, mindenkinek ajánlani tudom.
A felszerelés: Bukósisak, lámpa előre-hátra, ha lehet villogjon, sárga mellény. A tapasztalat, mivel bringával járok be a munkahelyemre…. az autósok toleránsabbak, nem dudálnak, néha jeleznek, és kikerülnek rendesen. Jó azért vannak kivételek. Az autósnak mindíg meg kell adni az elsöbbséget, ő a nagyobb jármü. Én ezt teszem, és hiszem hogy nem lesz baj.
én vettem egy tescos lámpa szettet. a hátsó lámpa led-es és arra jó h lássanak. az első lámpával mentem szürkületben terepen kivilágítatlan úton és nem láttam semmit. mikor sötét van akk úgyse megyek terepre szal arra jó h lássanak a városban. mikor szürkületben mentem városban a szembejövő autós észrevett és illedelmesen lehúzódott. ue van a hátsó lámpánál észrevesznek gurulnak még az autósok egy kicsit mögöttem és mikor tudnak akk megelőznek.
“A nem, vagy csak ritkán használt aksik gyorsan veszítenek a kapacitásukból.”
Ez igaz a hagyományos akkukra, de nem igaz pl. a Sanyo Eneloop és hasonló technológiájú akkukra. 1 év nem használat esetén sem esik töltöttsége a névleges érték 80%-a alá. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bármikor előveszed a lámpát/fényképezőt/akármit az bizony működni fog, nincs lemerült akku, nincs kellemetlen meglepetés.
Egyébként a jó akkut csak ajánlani tudom, mert én elkövettem azt a hibát, hogy a Cateye HL-EL135 gyári elemeit benthagytam. Elfolyt az egyik. 1 hónapos a lámpa. Szóval gyári elemet inkább ne -hacsak nem Duracellt vagy hasonló jó minőségűt csomagolnak hozzá, inkább az Eneloop vagy hasonló technológiájú akkut használjátok!
Sziasztok!
TizediK telem lesz a mostani amikor bringával közlekedek naponta.
Első lámpa 5ledes -hátsó villogó – eddig is volt de most újitok!
Azzal a festékkel festem le a téli-bicóm amivel a zebrát festik az úton!
Fényvisszaverős!
Na mostmár oldalról is látni fognak – remélem!
És ha magasabb szintre eljutna a hangom – akkor könyörgöm – hogy ilyen festéket minden bringaboltban lehessen venni!
A bringások harmada úgyis egyedi festést használ – ja és most a fehér a TREND!!!!
én most vettem egy ilyen sigma hátsó villogót amilyen a fenti cikkben van. Nagyon tetszik, eszméletlen szép a kidolgozása. A led a tetején ami az elem állapotát mutatja már csak hab a tortán :)
Nekem a Cateye bevált. Elsőből HL-410 van, hátul pedig egy öt LED-es cucc, típusra most nem emlékszem. Igaz, látni semmit nem lehet velük, de vazze’ ha ezt nem veszi észre valaki, ott már erős probléma van.
Villogásról: elég szomorú, hogy a kresz nem engedi a villogókat, pedig akárki megmondhatja, hogy sokkal könnyebben kiszúrhatók városban, mint a konstans világító eszközök. Remélem, ebben lesz valami változás hamarosan.
Kell hogy legyen valami változás. Van már valami olyan autó is, ami vészfékezés esetén (szenzor figyeli a fékpedál lenyomás sebességét) villogtatja hátul a ledes féklámpát.
Páran írták alább, hogy az 1 ledes mini villogók xart sem érnek. Nos ez tény, de szerintem van pár előnyük. Kis méret miatt feltűnésmentesek, tehát ha rajta marad a bringán talán nem lopják le, de ha lelopják akkor is max 500 forintot buktunk. Van a Sigma micro W, ami 2000 forint, annak van egy utánzata Bike+ néven 900 forintért, de echte kínai név alatt vettem én az enyémet 630ért elemmel együtt… :) Minőségre még a kínai is teljesen korrekt. vagy ott a bikefun sirio szett egy ezresért, az is teljesen jó ár 2dbért.
Egyébként én úgy tervezem, hogy a kis villogók mellé lesz elől hátul 1-1 rendes lámpa is.
De valami olyat keresnék előre, ami szép, egyszerű, letisztult formájú, elég erős, hogy lássak is vele, de villogni is tudjon.
tipp?
Hát azt meg nem is írtátok hogy a mellény sokat számít, sokkal messzebbről látszik mint egy sima lámpa, és nem fogyaszt áramot…
Nekem van egy cateye villogó hátul, rajtam a kukásmellény, elöl meg szintén cateye 5 ledes lámpa.
ezt talán már észreveszik IFA-bol is: http://www.technet.hu/techtud/20100423/fejlampa_teszt_petzl_ultra_vs_silva_alpha/
ja meg még azt akartam írni, hogy azt mindenki maga döntse el, hogy a kék színű , hidegebb fényű ledeseket vagy a halogéneket szereti jobban a szeme.MyoLiteot próbáltam, nagyon jó az is ,halogén és 8-9 ezer. Petzl ben mindegyiket tudom ajánlani! tényleg örök darabok.
Nekem egy Myo XP fejlámpám van, nagyon szeretem, baromi jó! Eleinte olyan 5-6 ezerért akartam fejlámpát, aztán próbálgattam őket, nézegettem és rájöttem, hogy inkább egyszer vesz az ember egy olyat, ami élete végéig jó, mint egy olyan ,ami 5-6 ezer, lehet elég az is sokáig, de csak fél megoldás és kompromisszumokat jelent,nem úgy világít, ahogy kéne, -10fokban beáll,nem bírja az esőt…stb….rádobtam egy tizest és úgy használom , hogy tudom, bármikor tudom használni, nem romlik el és ha ezzel nem látok, akkor mással sem látnék. Érdemes gyűjteni egy jó lámpára.Drágább igaz, de nem szarik be, látsz is vele,és vigyázol is rá :D
olyan fejlámpát vegyetek, amin az akksi külön van!sokkal praktikusabb,kényelmesebb.
Csak megjegyezném, a hülye autós a Hozé-lámpát sem veszi észre. Simán elém tolta az orrát a kocsog. Mikor mellette megálltam és világítottam be, szinte nem is foglalkozott velem, ment tovább gond nélkül. Szóval, még erős lámpával is csak óvatosan.
Véleményem szerint az 1 ledes villogó kis szarokat sem kéne erőltetni. Tényleg csak a semminél jobb. Sötét helyen, közelről nézve jól látszik de kocsiból alig venni észre.
Miért az életén spórol a bringás ?
Ha első lámpa akkor csakis Hozé vagy jobb hátra meg szép nagy felületű és erős, az egy ledes mini lámpákat nem igazán venni észre hátul ha nem azt figyelik.
Tényleg kevesen használnak lámpát. Múltkor is egy ország útis srác tekert lámpa nélkül este a Budaörsi úton. Alatta egy közel félmillás gép de nincs nyomorúlt 5000Ft-ja egy első-hátsó lámpa szettre. Napközben elfér a meze zsebében is. A bmx gyerekek a másik lámpa nélküli csoport. Nem csodálom, hogy néha höbölögnek az autósok a bringásokra.
hali!!
Éjszakai DH-soknak tudom ajánlani a fejlámpákat! Xenon reflektorral, 120m látótávolsággal…
http://overlandbudapest.hu/kereses.php?txtKereses=fejl%E1mpa&gclid=CNfnj7q4tpoCFUqS3wod3xjKcg
Ezek elsősorban arra jók hogy te magad lásd az utat, a fákat, meg a kőzetet amin lefele rongyolsz. Persze közúton kell villogó és másegyéb első kormányvilágítás is, de fejlámpával már nagyon zsír. Arra világít amerre nézel, mindig egyformán látsz mindent, a xenon meg sokkal melegebb színhőmérsékletű, mint a fehér ledek, uh kellemesebb, kontrasztosabb is lesz amit nézel. Kis leleményesség, és bukóra is felteheted, esetleg egy nagyobb kapacitású akksit felszerkesztesz hátizsákba…. A lehetőségek végtelenek.
Sziasztok! Mik a tapasztalatotok az agydinamókkal kapcsolatban? A névleges 6V 3W az kb hány km/h-tól jön ki belőle? Egyen vagy váltakozó feszt ad? (Ez uóbbit az előbb említett “szabályozás” miatt kérdezem) köszi
A villogót nem kéne erőltetni, a jelenlegi hivatalos értelmezés szerint nem lehet haszálni. kéket, meg mindenféle egzotikus színeket meg pláne.
Agydinamókról meg tudni kell (elsősorban a németből hozott, vagy arra a területre szántakra), hogy gyárilag le vannak korlátozva, tehát ha a fene fenét eszik, akkor se jön ki belőle több 3W-nál. Ez ha belegondolunk jó is lehet (nagyobb sebességnél 60-80V is lehet, ami ha nincs védelem, tönkreteszi az égőket), de hátránya is van (lassít, mivel a mozgási energia feleslegesen hővé alakul, vagy ha nem közvetlenül világítunk, hanem töltünk aksit, jól jöhet a plusz energia)
A Sigma szettes aksis lámpákról ki tudna véleményt mondani? Masszivak? (ugy értem ha este beszállok a fák közé mennyire törik rapityára? :D) És kb az aksi élettartama mennyi?
Sigma Karma aksis ledes lámpám van egy pár hónapja. Elég jó fénnyel világít. Estem is már vele, nem látszik rajta. Az aksi annyit bír, mint amit a gyártó komunikál.
Hihetetlen mennyien járnak lámpa nélkül este!!!
Nekem DH bicóm van de ha este megyek vele a városba,akkor előre egy tépőzárral felhelyezhető kis villogót rakok,hátul meg a táskámra csíptetem fel a lámpát. Ennyi a minimum!!! Tényleg életet ment!!!