fbpx

Wheeler Passera 65: könnyed tekerés

Szerencsére ma már minden gyártó felismerte, hogy a szebbik nem legalább olyan fontos és tőkeerős vásárlóréteg, mint mi férfiak. Ebből kifolyólag ma egy női bringa nem azt jelenti, hogy átfestjük rózsaszínre, jobb esetben pirosra a legkisebb férfi vázat, majd ráírjuk, hogy WOMAN. Ez már nem elég. Hogy mi is kell egy jó kezdő szintű női montihoz, az az alábbi sorokból majd kiderül.

Wheeler Passera 65 – szöveg: KGÁdám, fotó: KGÁdám, Tóth Anita

Wheeler Passera 65 – szöveg: KGÁdám, fotó: KGÁdám, Tóth Anita

A Wheelernél a Passera fedőnevű gépek alkotják a nőknek szánt modellcsaládot, amelyből már a 65 is egy igényesen kialakított induló modell, de felfelé egészen az XT-s fullyig tart a kínálat.

A női bringák fő ismérve a kis méret, aminek ez az egyesek által kulcstartónak becézett 15”-os gépünk meg is felelt. Aggódtunk is, hogy tesztalanyunk 174 cm-s magasságához talán túl kicsi lesz, de a terepen pont ideálisnak bizonyult, bár egy leheletnyivel hosszabb nyeregcső tette volna fel az i-re a pontot. Szóval 170 cm-nél magasabb hölgyeknek már egy nagyobb méret ajánlott. A váz mérete miatt hihetetlen alacsony az átlépési magasság. Gyönyörű a festés, szépek a varratok.

Wheeler Passera 65

Wheeler Passera 65

Nők számára kellemesen keskeny volt a kormány, ami nekünk férfiaknak már zavaró lehet. A stucni is pont olyan hosszú, hogy még ne kelljen túl mereven előre hajolni, ugyanakkor jobban emel is, mint azt egy ilyen szintű férfi gépen megszoktuk, ami inkább túrázó testtartást eredményez. Ez egy ilyen kategóriájú gépnél tökéletes, mert szívünk választottja nem fog szenvedni a közös túrák során.

Jellemző még a nőisen széles és puhább nyereg, illetve a tenyér alatt kiszélesedő markolat, amely kényelme miatt különösen tesztett Anitának. Nem véletlen, hogy egyre több férfi montin is hasonló alakú markolatokat láthatunk, míg trekking vonalon már általánosan elterjedtek.

Wheeler Passera 65

Wheeler Passera 65

A teszt előtt igyekeztem semmilyen konkrét tesztelési szempontot megadni, hogy az első benyomásokat jegyzetelhessem le, amelyek – mint a végén kiderült – összecsengtek az enyémmel. Több van itt ugyanis, mint egy könnyű markolat, meg egy széles nyereg. Érezhető, hogy a teló kimondottan kis súlyúakra van tervezve, alattam ugyanis tulajdonképpen ütközésig beült. Persze ezen a szinten nem beszélhetünk vajpuha mozgásról, de nagyon komoly kényelmi pluszt jelent, még városban is.

Ügyes döntés volt, hogy a hajtás is inkább pörgősebb és kisebb áttételezésű, mint a férfi gépeken, alkalmazkodva a gyengébb női lábakhoz. A Q-faktor viszont kellemetlenül széles volt elsőre, így azt szokni kell, főleg, hogy a nők térdei tekerés közben általában közelebb vannak egymáshoz, mint a férfiaké.

Wheeler Passera 65

Wheeler Passera 65

A kerekek nagyon finoman gurulnak és sűrű a gumik mintázata, amivel nem lesz egy terepbajnok, de nagyon könnyeddé teszi a tekerést. A fékek pedig nagyon kis erővel húzhatók, így hosszabb meredekek alatt is bírják a kisebb és az ilyen erőkifejtést még nem szokott női kacsók.

Wheeler Passera 65

Wheeler Passera 65

Összességében ezzel a bringával tekerve a saját városi virsligumis helyett sokkal gyorsabb (mértük) és kevésbé fárasztó az út (összesen csak egy fagyi kellett), nem beszélve arról, hogy keményebb terepre is bátran be lehet merészkedni. Aki szeretné, ha a barátnője is vele tartana a lazább tekerős napon, annak bátran ajánlom. Tuti nem lesz többet vita a bringázásról…

Wheeler Passera 65

Wheeler Passera 65

InfoBox:

Forgalmazó: Mali kft., www.mali.hu
Származási hely: Tajvan
Vázméret: 15”(tesztelt), 17,5”
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 119.000 Ft

Váz: 6061 alu
Villa: RST Gila Pro; 80 mm; állítható előfeszítés
Háts óváltó: Shimano Deore
Első váltó: Shimano Acera
Váltókar: Shimano Acera
Lánc: Shimano CN-HG40
Lánckeréksor: Shimano CS-HG30; 11-32 fog
Hajtókar: Shimano FC-M311; 42/32/22 fog
Középcsapágy: Shimano; négyszöges
Fékek: Promax V-fék pillangók; Tektro karok
Agyak: 32 furatosak
Felnik: Alexrims DC25; 32 furat
Gumik: CST, 26 × 2,1”
Kormánycsapágy: WBP 1 1/8”; félintegrált
Stucni: WBP A-Head; 70 mm; 25,4 mm
Kormány: WBP alu; 580 mm; 25,4 mm
Nyereg: WBP Passera
Nyeregcső: WBP 27,2 mm × 350mm
Pedál: Xerama SP 500

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 70,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,5 fok
Felsőcsőhossz: 540mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 555 mm
Középcsapágyház-magasság: 305 mm
Nyeregvázcső-hossz: 380 mm
Tengelytáv: 1045 mm
Láncvillahossz: 425 mm
Tömeg: 13,59 kg (pedállal)

Szöveg: KGÁdám
Fotó: KGÁdám & Tóth Anita

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo