fbpx

Kellys Flown: Pihe-puha lágyság

Legkésőbb a tavaszi bringakiállításon szembesülhetett vele mindenki, hogy a Kellys nagyon beleerősített idén. A minőséggel eddig sem volt gond, főleg a merev gépek terén, de most az össztelósok is felnőttek hozzájuk, ahogy az alábbi tesztből is kiderül majd.

Kellys Flown

Kellys Flown, fotók: KGÁdám, Lcs

Nem szokásunk a fényezéssel foglalkozni, mert az ugye elég szubjektív dolog, de itt most ki kell emelnem, hogy élőben gyönyörű a bringa: csillog a fekete, meg a fehér is, a villára meg ráadásul némi metál is került. Szerencsére nem csak arra ügyeltek, hogy a váz jól mutasson, hanem gondosan megválogatták a színben – és persze minőségben is – passzoló alkatrészeket. Már csak a Shimanónak kéne leállnia a matt szürkékről és a natúr aluról, és elkezdeni csillogó feketét meg fehéret is használni.

Kelly Flown

Kellys Flown

Felhasználás szempontjából azonban fontosabb a működés. Egy merev gépnél elég a jó geometria, az össztelósoknál azonban már kell egy jól kitalált felfüggesztés és egy megfelelő tag is. Ebben az árkategóriában elég sokszor akad probléma a fentiek (legalább) egyikével. A Flown esetében a Horst link (a hátsó forgáspont a láncvillán van a kerék tengelye előtt) kipróbálás nélkül is garancia volt arra, hogy tudjam, a rendszer az elérhető egyik legjobb. A Suntour tag viszont fehér folt volt számomra, de megnyomogatva bíztatónak tűnt. A kezelése és a rendszere is egyszerű: csak fel kell fújnunk a kívánt keménységre, beállítani a nagy piros forgótárcsával a csillapítást, amihez azért vastagabb ujjakkal nem olyan könnyű hozzáférni, de ha egyszer belőttük, akkor ezt úgysem kell állítgatni többet. Egyébként már kis elfordítás is érezhető hatással van a mozgásra.

Kellys Flown

Kellys Flown

A forgáspontok a fontosabb részeken csapágyazottak, a középen szépen kimart fejcső mögött hajlított az alsócső, így az integrált csésze ellenére a villa nem ver bele a vázba, ami több nagyobb gyártó modelljénél is előfordul néha. A középrész kellőképpen megerősített, és a tám-, illetve láncvillák is elég vastagok ahhoz, hogy még a hozzám hasonló súlyos egyének se érezzék rugalmasnak a vázat, bár az első traktus azért érezhetően masszívabb. Szóval a váz remek alapot biztosít a kényelmes túra/maraton felhasználáshoz.

Kellys Flown

Kellys Flown

A villa szintén sok dicséretet érdemel: nagyon merev, és immár 15 mm-es szabványt követ. A tengely kézzel nyitható, igaz az első alkalmakkor kell egy kis gyakorlás, hogy az önzáró reteszt nyitáskor két ujjal össze tudjuk nyomni. Ez egyébként egy nagyon okos megoldás, ugyanis meggátolja a tengely kicsúszását, ha netán nem szorítottuk volna meg a gyorszárat. Amúgy itt is csak annyi extra van, amennyi kell: kormányról lockolás, levegőnyomás- és csillapítás állítás a jobb láb alján. Jó, hogy ügyeltek a gyári kábelrögzítésre is, így el lehet felejteni a béna gyorskötegelőzést.

Kellys Flown

Kellys Flown

Alkatrészek terén is nagyon egységes a kép: szinte minden SLX (kivéve a hajtókart és a fékszettet), a kiegészítők meg Ritchey Compok. Egyszerűek, közepesen nehezek, strapabíróak. Kiemelném viszont a szériatartozék Crank Brothers pedált, amely nem jellemző ebben az árkategóriában.

Menet közben

Élesben remekül vizsgázott a gép. A tömege persze nem egy versenygépé, de a DH, enduro, all mountain világából közelítve felé kimondottan könnyűnek és remekül gyorsíthatónak éreztem. A gumiknak hála aszfalton is nagyon tempósan lehetett haladni, ugyanakkor a terepen sem kényszerülünk nagy kompromisszumokra a tapadás terén.

Kellys Flown

Kellys Flown

Ami egyből feltűnt, az a keskeny kormány. Lefelé kimondottan zavaró volt az irányításban, illetve nem nagyon lehet kényelmesen elhelyezni rajta a kezelőszerveket. Az első traktusban amúgy más kivetni valót nem találtam. A magnézium lábas villa szenzációsan merev, és bár a 120 mm-t egyszer sem mozogta ki, nagyon érzékeny és finom járású. Ennyire jó Suntour villa még nem volt nálunk. Szerettem a lockout karját is, ami könnyen járt és jól kézre állt, bár nekem a mászásoknál sem volt szükségem a zárásra. Egyébként elég sokféle, külön is kapható változata létezik a 80 mm-s XC-s példánytól, egészen az állítható utas 100-140 mm-es AM villáig.

Kellys Flown

Kellys Flown

A hátsó mozgás is nagyon meggyőző volt. A lockout kar megfelelően kézre áll és nagyon könnyen is jár, így nagy segítség lehet a mászásoknál. Ülve azonban nem nagyon van rá szükség, mert egyáltalán nem pogózik a gép. Kiállva viszont már rendesen, úgyhogy akkor érdemes zárni. Nyitott állapotban a laza vagy durva talajú, meredek mászásokat kedveli igazán, főleg ha megfelelően alacsonyan tartjuk a kormányt. (Erre a sok távtartó és a bőven hagyott villanyak nagy variációs lehetőséget biztosít.) Érezhetően jobban tapad ilyenkor, mint ha lezárjuk. Ráadásul zárt állapotban hajlamos időnként (negatív irányban) döccenni egy nagyot, amikor hirtelen átkerül a súlyunk az első tengely fölé. Emiatt, amikor zárjuk a tagot – amennyire csak lehet – érdemes tehermentesíteni a hátsó tengelyt

Kellys Flown

Kellys Flown

Lefelé a rövid tengelytáv és keskeny kormány ellenére nagyon élvezetes a haladás, mert tényleg érzékenyen kimozogja az egyenetlenségeket, és – a rendszernek hála – fékezéskor sem keményedik fel, ami miatt sokkal nagyobb gépnek érezzük, mint amennyit a rugóút elsőre sejtet. A vad száguldásnak viszont a Deore fékek nem túl hamar vetnek véget, bár ez lehet, hogy csak az én 90 kiló feletti tömegemnek köszönhető. Ami viszont tetszett: az SLX agyakban már az új, XT-től örökölt meglepően hangos reteszelési rendszer van. Shimano agytól ilyen dögös hangzást még soha nem hallottam.

Kellys Flown

Kellys Flown

Szóval remek kis bringát kap a pénzéért az, aki a Flown mellett dönt. Ideális gép a hosszú és változatos túrákra. Nagy tömegűeknek is javallott, mert én bő 90 kilóval is a megadott maximális határérték felénél találtam meg az ideális nyomást, úgyhogy mindenkit ki kell, hogy bírjon.

InfoBox:

Forgalmazó: Mama sro., Piestany, Sk
Származási hely: Kína, Tajvan, gyártási hely: Szlovákia
Vázméret: 17,5”(tesztelt), 19,5”, 21,5”
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 2 év
Ajánlott fogyasztói ár: 469.000 Ft

Váz: Kellys alu triple butted; 115 mm rugóút
Rugóstag: Suntour Epicon LOD; 165 mm szemtávolság; állítható csillapítás; lockout; levegő ráfújás
Villa: Suntour Epicon RLD; 120 mm; levegős; állítható csillapítás; lockout (kormányról); 15 mm-es átütőtengely
Hátsó váltó: Shimano SLX Shadow
Első váltó: Shimano SLX; 34,9 mm
Váltókar: Shimano SLX rapidfire plus
Lánc: KMC Z9000
Lánckeréksor: Shimano CS-HG61; 11-34 fog
Hajtókar: Shimano Deore M590, 22/32/44 fog
Középcsapágy: Shimano Deore
Fékkarok: Shimano Deore
Fékek: Shimano Deore; 180 mm / 160 mm tárcsák (centerlock)
Agyak: Shimano SLX centerlock; 32 furat (15 mm-es első)
Küllők: Mach1 Pro 2,0 mm
Felnik: Kellys Draft disc; 32 furat
Gumik: Schwalbe Rocket Ron 2,25 Evolution
Kormánycsapágy: Ritchey Comp Logic Zero; félintegrált
Stucni: Ritchey Comp; 6 csavaros; alu; 100 mm / 31,8 mm
Kormány: Ritchey Comp; 620 mm / 31,8 mm
Nyereg: fi’zi:k Nisene III Sport
Nyeregcső: Ritchey Comp 31,6 mm / 350 mm
Pedál: Crank Brothers Candy

Kellys Flown

Kellys Flown

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 69,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,0 fok
Felsőcsőhossz: 565 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 595 mm
Középcsapágy-magasság: 335 mm
Nyeregvázcső-hossz: 440 mm
Tengelytáv: 1102 mm
Láncvilla-hossz: 425 mm
Össztömeg: 12,63 kg (pedál nélkül)

További információk:
– A gyártó/forgalmazó honlapja
– A termék a gyártó honlapján

Szöveg: KGÁdám
Fotó: Lcs és KGÁdám

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo