fbpx

UMF Hardy 2

Nem is emlékszem pontosan, mikor teszteltem az első UMF-et, de a mai napig visszautasíthatatlannak tartom őket. Persze valami „véletlen” folytán csak a felső kategóriás gépek találnak meg. Most sincs ez másként, lássuk hát a verdát!

Gyorsan a kötelezőek… A vázgeometria semmit sem változott. Nagyon profi, könnyen kezelhető és kiforrott. A bowdenek kényszerűségből oldalt futnak, a yoke kovácsolt alu, alul hatalmas üreggel. A papucs jellegzetes „Meridaságot” sugall a vékony és íves vonalaival. Rövid felsőcsöve kompakt jelleget kölcsönöz a gépnek. A váz egyébként önmagában is megvásárolható 34.900 forintos áron, illetve a gép elérhető a tesztelten kívül bézs színben is.

Futómű terén egy szimpla tekercsrugós, olajcsillapításosnak csúfolt Marzo DJ3-assal futunk össze. Egy négyes imbuszkulccsal állítható az előfeszítés és annyi. A csillapítást már a legpuhább rugóállásban is keveselltem, de mivel kívülről nem állítható így nem szenvedtem vele. Viszont nyolcvan milliméteres mozgása pont elég, sőt a geometria így sokkal jobb, mint a hosszú rugóutas darabokkal.

Kerekek terén pont ott tart a gép, mint néhány éve. Ezekkel a ballonos és alacsony mintázatú gumikkal egész biztosan nem utálnak ki minket egyetlen dirt/street parkból sem. Igazán jól ellenáll minden padkának, peremnek. Felni, agy és küllők együtt erős és nem túl könnyű triót alkotnak. Utóbbi tulajdonságon azért lehetne még javítani.

A váltás nincs elaprózva, igaz láncvezetőt nem kapott a bringa, de egy Deore átdobó helyet kapott a nyeregvázcsövön. Külön meglepő, hogy az eddigi gyakorlattal ellentétben nem lötyög, nem kotyog és pontosan vált. Hátul is jól működik a testvére – csakúgy, mint a váltókarok.

Ezek után következzen a gyakorlat. Egy már igazán jól megszokott bringára ülhettem, és nem is csalódtam, igazi kezes bárány. Ha akarok, elegykerekezhetek vele akár a világ végéig is. Nagyon könnyen irányítható. A hajtásrendszere nem csattog, zörög, ezért sokkal jobban átvihető az energia. Furcsa volt viszont a fékek nyikorgása. Megálláskor egy Ikarus 230-as fékhangja rémlett fel bennem. Fékhatásban természetesen messze felülmúlta a fent említett járműét. Ezek a kétdugattyús fékek krosszmotorokat megszégyenítő karral rendelkeznek, így mindig a kezem ügyében volt, néha zavart is.

Az ugribugri része a dolgoknak igazán jól ment – tényleg mint egy régi ismerős. Nem is túlzok, mert a legutóbbi tesztelt Hardyba be is ruháztam az asszonynak, bár azóta csak néha-néha mertem lenyúlni, hogy igazán összeporoljam. Gyakorlatilag ez annyival jobb, hogy alacsonyabban van a nózija, így nyilván kicsit nehezebb kihúzni kerékre, de ugyanakkor stabilabb a levegőben. Valahogy nekem így arányosabb az egész, emellett pedig könnyebben le tudtam róla ugrani, amikor épp úgy alakult a helyzet. Aszfaltbetyárkodásra is tökéletesen jó volt. Nagyon élveztem, amikor a városban kellett rohangálni vele. Jól kanyarodik, jól tapad, elnyeli a nagy úthibákat is, a lépcsősorokat pedig kiegyenesítette. Igaz, ilyenkor a villa a kelleténél nagyobbakat koppant. Ennek ellenére úgy gondolom, teljesen korrekt kis gépet állítottak idén is hadirendbe Meridáék, csak az összeg azon a fránya árcetlin nem akar lejjebb menni. Ennek ellenére ár/érték arányban szerintem még így is bőven a megfelelő szintet üti meg.
[poll id=”71″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. júniusi lapszámában.

Forgalmazó: BikeFun Hungary Kft.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 14,5”; 16”; 18”
Ajánlott fogyasztói ár: 199.900 Ft

Vázanyag: alumínium
Villa: Marzocchi DJ 3; 80 mm út
Hajtómű: TruVativ Ruktion; 22/32 fog
Középrész: TruVativ Howitzer
Lánckeréksor: Shimano HG50-9; 11-32 fog
Lánc: Shimano HG73
Első váltó: Shimano Deore
Hátsó váltó: Shimano Deore
Váltókar: Shimano Deore Rapidfire
Fék: Tektro Auriga Comp; 180 mm-es tárcsák
Első agy: Shimano M475; tárcsafékes
Hátsó agy: Joytech D041; tárcsafékes
Felnik: Alex DM24; fekete; 36 furat
Küllők: 2,0 mm; fekete
Külsők: Maxxis Holly Roller; 26 x 2,4
Kormány: TruVativ Hussefelt Riser; 670 mm
Kormányszár: TruVativ Hussefelt; 31,8 mm / 40 mm
Kormánycsapágy: TH NO.10
Markolat: Csavaros
Nyeregcső: UMF Double clamp; 31,8 mm / 350 mm
Nyereg: UMF Jump
Pedál: VP Platform alu

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 73,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 70,0 fok
Tengelytáv: 1105 mm
Láncvillahossz: 415 mm
Felsőcsőhossz: 565 mm
Vízszintes felsőcső-hossz: 590 mm
Fejcsőhossz: 130 mm
Tömeg: 15,97 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo