fbpx

Merida Hardy S1 Steel Team

…Hideg a vas, jobb lett volna a földre ülni. Ülök kinn a pályán, néhány halhatatlan kissrác nyomul a ködtől nyirkos pálya gyakorló szakaszán, én meg az ujjaimat melegítem. Próbálok életet lehelni beléjük, de beleszédülök. Nem is tudom, már vagy két órája lehetek kint. Inni is kéne valamit. A hajam izzadságtól tocsog, kezd ráfagyni. Egyre jobban fázom. Menni kéne, de nem akarok…

Előző nap: Fáradtan érek haza a munkából. Benyomom a gépet. „You have mail” Azt írja, talizni kéne, meg valami gépet is kapok. Este felcipelem a harmadikra. Nem könnyű, de kicsomagolom, összerakom, nézem. Szép, főleg a villa mutat jól. Másnap délután tali, ahogy megdumáltuk. Spuri lefelé. Hideg van. Fázom, de már nem fordulok vissza, el fogok késni így is. Váltanék, de nincs mivel. Lassan gyorsulok. Padkára fel, száguldok, tacskó-nagymama kombó ugrik elém. Éles balkanyar ki az útra. Hátulról Suzukis dudál, bunny vissza a járdára. Jó vas, megmentett. Lakótelep. Fekvőrendőr, az a széles hosszú fajta, átugrom. Túlszálltam. Nem jó, de a villa elnyeli. Nem fájt. Erdőszéle, letörés. Szépen ívbe ment, ahogy akartam. Mindjárt ott vagyok. Kis manuál, a stílusos megérkezésért. Nehezen húzom ki, de innen már könnyű. Túl jól megy, dőlök hátra, fékeznék. Ráhúztam a középső ujjamra a kart. Beülök, leesik a gép eleje. Próbálom leplezni ijedtségem, amikor begurulok a pályára. Bemelegítek. Első kör, úgy érzem hosszú gép. Az eleje már rég a levegőben, de a végét csak most dobja el. Fura, de jó érzés. Eddig jó. Kicsit lassan de belejövök. Próbálkozok a nagyokon. Elsőre nem rossz. Épphogy nem ment át. Jó lesz. Váltani kéne, megint. Túl nagy ez a 36-os tányér elöl. Egy 30-as, vagy 32-es dinamikusabbá tenné a gépet…

Jobb híján tekerek erőből. Kicsit előredőlök. Jó az irány, meglesz! Átérek, megcsuklik a lábam ahogy pumpálni akarok az érkezőbe. Nagyon merev a gép. A második könnyebben megy. Csavarok rajta, hogy a segge is a lejtőn legyen. Nagyot kap, de egy hangja sincs. Jön a harmadik. Átlibben rajta, mintha ez lenne a legtermészetesebb. Ez jó volt. Nyomás vissza. Ott a hip, nem hagynám ki. Balra dob, de én jobbos vagyok, nem fekszik, de azért könnyen be tudom tekerni. Belefeledkezem a bringázásba. Elfelejtem a mindennapos nyűgöket, hetek óta először. A testem izzad, küzd és kínlódik. Sokadik kör után, a bringa is nehezedik, én is egyre gyengébb vagyok. Lazítok egy kicsit. A kis soron lógatom az orrát. Élvezem ahogy első keréken gurulok az érkezőn. Jön a következő. Még lejjebb! Így már sok lesz, tudtam. Le az aljába, pofával. Csattan a bukó. Szédülök, a fejem az zúg. A bringának semmi baja. Így visszatekerek. Leporolom magam. Leülök a vázra…

Hazaérek, nézem a vázat. Szép ez a fehér. A geometria kicsit retró érzést kelt bennem. Olyan, mint az oldszkúl triál bringák. Meglepő váltás a tavalyihoz képest. A fejcsőnél a BMX-ekről ismerős erősítésekkel találkozunk, mind az alsó, mind a felsőcső erősítése példaértékű. Csak egyetlen hibát követtek el a kivitelezésnél… Érthetetlen módon a fejcső jóval túlnyúlik az alsócső becsatlakozásán, pedig a villaváll egyáltalán nem veszélyezteti az alsócsövet. A váz „rotor-kompatibilis”, a bowdent megakasztás nélkül vezeti végig a felsőcső alján. A középcsapágy 73 mm széles középrészt fogad és ISCG fülek várják a kompatibilis láncvezetők csavarjait. A támvillán oldalanként három helyre lehet a féktuskókat becsavarni. Ezzel lehetőségünk nyílik akár 24 akár 26”-os felnihez is beállítani a féket. A papucs igazi műremek. Láncfeszességet, oldalanként 1-1 csavarral állíthatjuk, bár kicsit nehezen hozzáférhető helyen van. A féknyereg helyzete a tengely pozíciójával összhangban állítható. Ezzel bármilyen tengelyhelyzetben biztosítható a maximális fékezőfelületet.

A villa nagyon progresszív, mikor tavaly teszteltem, már akkor is tetszett. Kemény és merev, mint a leopárdketrec. Tökéletesen passzol stílusban és színben a géphez.

A kerekek kiemelkedően jóknak mutatkoztak használat közben, ez részben köszönhető a 24”-os mivoltuknak, részben a minőségi összeépítésnek. A gumi kicsit nehéz, de jól tapad a betonon, könnyen gördül, és nem szántja a földből készült ugratókat. A 13 fogat tartalmazó lánckerék miatt a reteszelés is nagyon sűrűnek hatott. A nagy áttétel miatt sajnos nehezen gyorsítható a bringa. A fékezés sem mindig felhőtlen. A pedál cserélhető tüskés, így megfelelően tapad, ugyanez mondható el a a jó formájú nyeregről is ami könnyű befogni a térd közé. E két alkatrész kiegészítőként is megvásárolható a gyártó palettájáról. A rotor és a gyári bowdenelosztó miatt meglehetősen nyúlós érzés, de legalább lehet kormánypörizni. Igaz kicsit körülményes a 680 mm széles acélkormánnyal, ami talán a tartóssága miatt került a bringába. Érdekes választás, de még így is kiemelkedően tartós gépet sikerült építeniük.
A gép váza külön is megvásárolható 44.900 Ft-ért ami kiemelkedően jó ár/érték arány, és ez a komplett gépre is igaz. Szűkösebb pénztárca esetén e gép „kistesója” már 219.000 Ft-ért is elérhető.

{sidebar id=7}Pozitívumok:
+ villa
+ papucs
+ alkatrészek (hajtómű, pedál, kerekek, nyereg)

Negatívumok:
– fejcső
– fékérzés

Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. január-februári számában.

InfoBox:

Forgalmazó: BikeFun Hungary Kft.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 13,5” / 15,5” (tesztelt)
Ára: 289.000 Ft
Vázanyag: Cr-Mo
Villa: Manitou Gold Label DJ2; 80 mm Hex
Hajtómű: TruVativ Luftalarm; 36 fog
Középrész: TruVativ Gigapipe DH
Lánckerék: 13 fog
Lánc: KMC-Z
Fék: Hayes Mx-2; 160/160 mm
Fékkarok: Hayes Mx-2
Első agy: DH pro; 20 mm
Hátsó agy: Novatech Jump Pro; 10 mm
Felnik: Alex DM 24; 24”
Küllők: DT Champion; fekete
Külsők: Maxxis Holy Roller; 24×2,4; 60 tpi
Kormány: UMF dirt acél; 680 mm / 22,2 mm
Kormányszár: UMF 60 mm / 0 fok / 22,2 mm
Markolat: Lock-on
Kormánycsapágy: Cane Creek Monsta + Rotor
Nyeregcső: UMF Dirt; 27,2 mm / 300 mm
Nyereg: UMF Dirt pro; 8 mm pálca

Geometriai adatok:

Fejcsőszög: 71,5 fok
Nyeregvázcsőszög: 73,0 fok
Tengelytáv: 1030-1070 mm
Láncvillahossz: 395-435 mm
Felsőcsőhossz: 550 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 570 mm
Fejcsőhossz: 100 mm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo