Szeretem a folytonosságot. Szeretem a tudatot, hogy minden év elején kijön egy újabb verzió a Polar-X-ből. Idén sem csalódtam. Lassan egy évtizede található a Magellan palettáján ez az extrém megpróbáltatásokra tervezett kerékpár. Már megjelenése óta rajongok érte, pedig lassan már benő a fejem lágya. Lássuk hát az idei olcsóbb modellt.
Alapvetően a váz maradt a tavalyi. A fejcső alsó része igencsak túlméretezett, 22 mm hosszan 7 mm vastag anyag fogadja a csapágycsészéket, amit közhírré is tesznek a fejcsövön „22 x 7” felirattal. Ugyanitt megtalálható a rotor előkészítése is. Rotorra utaló nyomokat a felsőcső alján is találtam. Az alsócsőről inkább nem írok semmit, engem nem zavar hogy ilyen. A legszebb részének továbbra is a nyeregvázcső, felsőcső és támvilla találkozását találom. A láncvillára applikált felülhegesztés bizonyára olcsóbb mint egy jó YOKE, ennek ellenére nem tudok panaszkodni a merevségre középtájon. Hátul a gyári láncfeszítők tökéletesen pozícióban tartották a vízszintes papucsban a kereket. A hegesztett csőkötések kivitelezését pedig az elvárható legjobb szinten teljesítettek.
A kerekeket rendhagyó módon 2,35 mm vastag küllőkkel fűzték, ez nagyban megnövelheti a kerekek élettartamát, ami a borzalmasan széles felnit figyelembe véve amúgy sem éppen rövid. Ráadásul mindezek tetejébe még 2,35-ös gumit is kapott. Legény legyen a talpán az, aki véletlenül összecsukja!
Merev villával szerelni egy dirt gépet igencsak előrelátó tervezést jelent, és az álmoskönyv szerint alacsony árat és nagyobb piacot ígér. Konkrétan kivettek kb. húszezer forintot a bringa árából, így megkíméltek minket egy nagyon csattogós, egyáltalán nem oda való villától, amit persze két elrontott ugrás után úgyis hajíthatnánk a kukába. Szóval merevvilla van benne. Bizonyára nehéz volt lenyomni a marketingesek torkán ezt a döntést. Mert ha Pistike bemegy anyuval a boltba, anyu a pénzéért a lehető legtöbbet akarja megkapni. Szóval bizonyára a kereskedőnek beletelik néhány percébe megértetni, hogy a kevesebb miért több. A villa amúgy nagyon frankó, bár kicsit érdekes ez a hajlított szár – ezt betudjuk Uri Geller magyarországi tartózkodásának. Szerencsés, hogy van rajta tárcsafék előkészítés, igaz fék az nincs hozzá.
Kiegészítők terén nagyon sok gond nem volt az összeállítással. Ami lehet Bike Positive, tehát eleve nem a gagyi kategóriából való, sőt, ezúttal trendi fehérben tündökölnek rajta ezek a cuccok. A hajtás cseppet rugalmas, de ezt kisebb lánctányérral és erősebb karral könnyen lehet orvosolni, vagy netán kisebb testsúllyal is… A nyereg nagy és kényelmes, pont ilyennek kell lennie. Ezek elmondhatóak a kormányról is. Megnyerő a V-fék, ami szintén az olcsósítást szolgálja, de (száraz időben) bőven van olyan jó, mint egy olcsóbb tárcsa.
Tulajdonképpen ezzel végeztem is a gép kivesézésével. Próbáltam rövidre fogni, hogy maradjon hely leírni, hogy milyenek a menettapasztalatok. Három részre bontom a beszámolót, ugyanis mindhárom helyen keményen teszteltem (DSP: dirt, street, park).
Városban hosszú nyeregcsövének köszönhetően teljes mértékben ki tudja szolgálni akár a BKV sztrájkok miatt egyre gyarapodó számban munkába tekerő tömegeket is. Áttétele kicsit pörgős, inkább az egymás mellett tekerős, beszélgetős tempó kényelmes vele. Nem mondanám, hogy visszafogott a fényezése, de a teleszkóp- és tárcsafék-mentessége miatt nem kifejezetten a kerékpártolvajok célpontja, így lelkiismeret-furdalás nélkül kötöttem le a közösségi tárolóban.
Dörtön a tőle elvárható teljesítményt hozta, de a merev villával a keményebb leérkezések igencsak kerülendőek. Csakúgy, mint a kifékezett nyomok és a rázós szakaszok. Viszont a ritmusos trails-ek kifejezetten feküdtek a gépnek. Minimalista felszereltsége erre teszi leginkább alkalmassá. Könnyedén röppentem ívről ívre vele, a szél ellenére is irányban tartható maradt. Többek egybehangzó véleménye szerint alig észrevehető hogy 24”-os kerékkel szerelt gépről van szó.
A Parkban bepróbáltam néhány forgást vele, de a teljesítményt itt is csak a tudásom határolta be. A merev váz-villa szerkezet könnyebben használhatóvá varázsolta a pálya íveit, pumpáláskor nem veszett el szinte semmi erő. Ez fontos, mert a pörgös áttétel miatt nem lehet könnyen nagy sebességet elérni – az pedig igencsak jó barátja a kerékpárosnak.
Azoknak ajánlom, akik megunták a hetente szerelést követelő feltuningolt áruházi bringákat. Azoknak, akik megunták, hogy valami mindig recseg, zörög, csattog vagy nyekereg. Azoknak, akik extrém bringázásnak nem azt tekintik, hogy húszkilós összTE(le)SCOpos bringával „felugratnak” a padkára, majd gyökkettővel rágurulnak a dörtre, hogy aztán az ív teteje előtt 5 centivel elfogyjon a bringa sebessége, és a nagy szerencsétlenkedésében szétzúzza az ugrót. Jó hír, hogy a magazin megjelenésekor már kapható a PRO verzió is, könnyebb kerekekkel, jobb fékkel, luftalarm hajtóművel és WTB nyereggel.
[poll id=”63″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. májusi lapszámában.
Forgalmazó: Cseke Zrt.
Származási hely: Magyarország
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméret: S; L (tesztelt)
Ajánlott fogyasztói ár: 95.000 Ft
Vázanyag: 7005 AL
Villa: Cr-Mo; TF előkészítéssel
Hajtómű: TruVativ Ruktion; 34 fog
Középcsapágy: TruVativ Ruktion
Lánckerék: NN singlespeed; 14 fog
Lánc: KMC 810
Fék: Shimano BR-M420
Fékkar: AVID FR5
Első agy: Bike Positive TF Country Disc
Hátsó agy: Bike Positive Denver II; kétoldali menettel
Felnik: Weinmann 24” DH 39; 36 furat
Küllők: 2,35 mm; rozsdamentes acél
Külsők: Duro Buffalo Black Hawk; 24 x 2,35 (504-58)
Kormány: Bike Positive Rising; 25,4 mm / 680 mm / 38 mm
Kormányszár: Bike Positive Flame; 25,4 mm / 35 mm
Markolat: Bike Positive BMX
Kormánycsapágy: Cane Creek Defend
Nyeregcső: Bike Positive 30,9 mm / 450 mm
Nyereg: Bike Positive Jump
Pedál: Bike Positive Tunning Jump
Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 73 fok
Nyeregvázcső-szög: 74,5 fok
Tengelytáv: 1020-1040 mm
Láncvillahossz: 385-405 mm
Felsőcső-hossz: 540 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 560 mm
Fejcsőhossz: 120 mm
Tömeg: 13,05 kg
szerintem ez a gép jól össze van rakva egy baja van az,hogy elöl merev villa (teleszkóp) van szerinte
Itt lehet kapni, én is itt vettem, akit tényleg érdekel nézze sűrűn az oldalalt mert szokott lenni akciósan én pl.:80ért vettem ugyan ezt. http://www.bikediscount.hu/index1.html
Aloha!
Az ajánlott fogyasztói ár azaz a 95000- az a leírt alkatrészekkel értendő?!
vass:belemegy hatra a 2.4 es holly roller de inkabb 2.35os crazy bobot vegyel bele
holly rollerrel nagyon passszos es nem nagyon van sar ferohely
Hello
Ilyen vázat szeretnék venni és megakarom tudni h adnak-e hozzá átalakitót 10-14mmre? És szerintetek 30.800at megéri?Ja és a Maxxis Holy Roller 2.4 belemegy hátra ?
Én nekem a Pro verzio. van ÉS A BEST LEGJOBB…. CSAK EGY HÁTRÁNYA VAN:
AZAKINEKNINCS
Ez nagyon vagany csak kar h a vaz 1 picit ronda az also cso gorbulete marmint van nem gorbe valtozat is ?
magellan polarx table top annak egyenes
Hali srácok! még kezdö vok de szeretnék beruházni 1 ilyen bringára:D és lehetöleg 1 ilyenre ami a képen van mert nagyon adja:Dazt szeretném kérdezni h erre gyakorláshoz még mit szereljek? a válaszokat köszönöm!
Nem hiszem hogy 09 augusztus végén Találnál ilyen bringát :D Ha találsz szerencséd van :D
Üdv!
Most szeretnék ilyen vázat venni, és az a gondom, hogy ugye a hátsó papucs 14mm-es, viszont, amit agyat szeretnék venni bele, 10mm-es a tengelye. Találtam olyan anyát a tengelyre, ami átalakítja 14mm-re a tengelyt, de ettől még tudok rátenni láncfeszítőt?
Hát figyelj, felmész ebikera, és veszel rá átalakítós láncfeszaítőt :) Vagy nemtudom mi a neve. :)
Helló ! Nemtudná valaki megmondani hogy hol lehet egy ilyet beszerezni ? A választ előre is köszönöm .
Lehet, de az enyémet lefújták (rózsaszín) , de azért köszi
Frankly I think that’s asboultley good stuff.
7y33EX vqhdaamyopds
ja és CSÁKÁNYT a munkásoknak!
Helló megtudná nekem mondani valaki, hogy mekkora a külömbség az S és az L méret között most vettem egyet csak nemtudom meik méret. de remélem jó lesz ha öszzerakom:D
Rá van írva az ülés alá hogy short vagy long :)
CSöcs:)
Iszonyat jó Canga…Nagyon jól lehet vele tolni..királyúl bírja az iramot..amúgy én mindenre használom..ugribugri,hegyről le,mint állat.
Komolyan csak ajánlani tudom,minden bicós arcnak.
Csákány
csá…az lenne a kérdésem h egy félighaladó montisnak ez jó lenne e…és ha igen akkor ezt így egyben hol tudnám megvenni???kösy előre is
100 mm-s teló jó bele, és nem zavar a 24es kerék… Amúgy belemegy a 26os is.. Ha hátulra 1.95ös gumit raksz belemegy… :) Tapasztalat…
kéedés:hol lehetne mostanában igy egybe megvenni 24essel??
ember ezt már alapból így adják ki 24″-os kerekekkel(weinmann)szal bemész egy boltba és lerendelteted vagy netről az egyik oldalról;)nah sok szerncsét
Mennyire lehet észrevenni vagy mennyire zavaró az hogy csak 24″-kerék megy bele és szerintetek jó lenne benne egy 100mm teló?
szerintem kurva jó XD XD lol.
Én is ilyet vettem volna a table top helyett csak akkor még nem jött ki.
egyszer mentem vele először kicsinek tünt de aztán belelyöttem ugrottam vele egy banyt és 60-70 cm lett kib…. könnyű.
útóirat vegyél ilyet mert jó.
Hellosztok!
Én ilyet fogok venni, aztán veszek rá teleszkópot, és aztán váltót.
Szerintetek ígyis olyen jólesz mint amint írtátok? :)
Mert mindenki úgy látom merev villával, és SingleSpeed mindenkinek, nem látok sehol váltót.
Köszi:
Balázs
na ha erre váltót teszel akkor ember vagy…merthogy erre nem lehet váltófület tenni, amiből következik hogy váltót se. a másik meg ha 2009 áprilisában találsz még valahol raktáron ebből akkor gyorsan vedd meg…a váltót meg felejtsd el.
inkább kezd egy váltós bringával…kényelmesebben rátudsz tekerni az ugratókra főleg ha nincs indító… + ha megveszed kezdésnek jól jönne egy elsőfék..
HY ! Ajánlatok 1 kezdő dirtesnek egy polarx manualt??? (bmx-es voltam ) Válaszotokat várom =) KÖSZI =D
egyébként a cowan DS az slopestyle…. ha kimondottan dirtre,streetre vetted, akkor átbasztak a soppban :D Egyébként próbáltam ezt a vázat, nem rossz, főleg ár/érték aránya…a geoja sem rossz… eddig egy Easternem volt, aztán atomlab,majd NS és most Shonkym, mindegyik kimondottan Dirt bicaj. Ez a 24 es polarx tényleg nagyon jó, jól lehet vele forogni,nekem elég erősnek tűnik.Tényleg jó választásnak tartom ebben az árban, pedig én cromo párti vagyok, de ilyen tulajdonságú cromo váz ennek a 2-3x osa árban.
20 milit lehet változtatni a tengelytávon, ami már érezhető változás és a súlya sem rossz. 2.2 körül van,ha jól emlékszem.
öö asszem a villa gyártója B+ (de nem 100%) és a neve Dirt :D egyszerűen :D és full Crmo:) de maugy tényleg birja.. mióta megvettem nem hajlott :D
én mi a villa gyártója és neve? Cr-Mo – TF?:P
birja !!!! lehet hogy nem ugy latszik de birja !
akk szerintetek megéri megveni 1 vagy legfeljebb 2 méteres ugrálásokra? bírja a villa?
ez a kiraly
nyugi vágom hogy dirt sőt én még nem láttam több fullos singlespeedet:P
Nekem Magellan PolarX Table top van , de nem naon vok vele megelegedve vele , Foleg nem az RST T8 Launkch 100mm es telloval nem ……. es a valto az kuka. De ha ezeket kikuszoboljuk egesz jo lessz… De szereny velemeny , h jobb ha te veszed meg a cuccaidat es a vazat
de nekem nem kéne
mert cowanom van
nem
a cowan ds az dirt nem Dh ne ércsétek ferre de én ehez hasonlítottam az árkategóriába tényleg jó De a barátomnak eltőrt a váza . nem szar tényleg kategóriába jó
:D :D én is ellennék :D
falura???ellenék 1 dirt parkos falucskában:D
LoL swinn magnum :D jóezfalura a cowan ds meg tényleg más kategória…
ez meg tényleg merev de az tök jó:D
xDD
én ismerek 1 Kovács Dávidot és Schwinn Magnummal tolja nemte vagy az?:P
a maga stilusába mind2 jó
és ez kit érdekel? 2 külön stilus a 2 gép minek akkor összehasonlitani?
kona cowan Ds van
nekem amúgyis jobb van
nekem nem tetszik mert merev az egész
ugyanez 26″-os kerékell jobban teccene!
DE ÍGY IS KIRÁLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dejó látni a bringámat itt :D
Még jóhogy a kéne című válaszra kattintottam, mivel, nem bántam meg hogy ilyet vettem :D Erről a PRO verziórol mondjuk nem hallottam:D Mindegy.Jó kis teszt, bár azt az egyet nem értem hogy nekem a csúszópapucsnál nem olyan izé van. :D Nem tudom a nevét. Annyi hogy nekem nem fehér pedállal hanem feketével adták :)