fbpx

Magellan Polar-X Manual DSP

Szeretem a folytonosságot. Szeretem a tudatot, hogy minden év elején kijön egy újabb verzió a Polar-X-ből. Idén sem csalódtam. Lassan egy évtizede található a Magellan palettáján ez az extrém megpróbáltatásokra tervezett kerékpár. Már megjelenése óta rajongok érte, pedig lassan már benő a fejem lágya. Lássuk hát az idei olcsóbb modellt.

Alapvetően a váz maradt a tavalyi. A fejcső alsó része igencsak túlméretezett, 22 mm hosszan 7 mm vastag anyag fogadja a csapágycsészéket, amit közhírré is tesznek a fejcsövön „22 x 7” felirattal. Ugyanitt megtalálható a rotor előkészítése is. Rotorra utaló nyomokat a felsőcső alján is találtam. Az alsócsőről inkább nem írok semmit, engem nem zavar hogy ilyen. A legszebb részének továbbra is a nyeregvázcső, felsőcső és támvilla találkozását találom. A láncvillára applikált felülhegesztés bizonyára olcsóbb mint egy jó YOKE, ennek ellenére nem tudok panaszkodni a merevségre középtájon. Hátul a gyári láncfeszítők tökéletesen pozícióban tartották a vízszintes papucsban a kereket. A hegesztett csőkötések kivitelezését pedig az elvárható legjobb szinten teljesítettek.

A kerekeket rendhagyó módon 2,35 mm vastag küllőkkel fűzték, ez nagyban megnövelheti a kerekek élettartamát, ami a borzalmasan széles felnit figyelembe véve amúgy sem éppen rövid. Ráadásul mindezek tetejébe még 2,35-ös gumit is kapott. Legény legyen a talpán az, aki véletlenül összecsukja!

Merev villával szerelni egy dirt gépet igencsak előrelátó tervezést jelent, és az álmoskönyv szerint alacsony árat és nagyobb piacot ígér. Konkrétan kivettek kb. húszezer forintot a bringa árából, így megkíméltek minket egy nagyon csattogós, egyáltalán nem oda való villától, amit persze két elrontott ugrás után úgyis hajíthatnánk a kukába. Szóval merevvilla van benne. Bizonyára nehéz volt lenyomni a marketingesek torkán ezt a döntést. Mert ha Pistike bemegy anyuval a boltba, anyu a pénzéért a lehető legtöbbet akarja megkapni. Szóval bizonyára a kereskedőnek beletelik néhány percébe megértetni, hogy a kevesebb miért több. A villa amúgy nagyon frankó, bár kicsit érdekes ez a hajlított szár – ezt betudjuk Uri Geller magyarországi tartózkodásának. Szerencsés, hogy van rajta tárcsafék előkészítés, igaz fék az nincs hozzá.

Kiegészítők terén nagyon sok gond nem volt az összeállítással. Ami lehet Bike Positive, tehát eleve nem a gagyi kategóriából való, sőt, ezúttal trendi fehérben tündökölnek rajta ezek a cuccok. A hajtás cseppet rugalmas, de ezt kisebb lánctányérral és erősebb karral könnyen lehet orvosolni, vagy netán kisebb testsúllyal is… A nyereg nagy és kényelmes, pont ilyennek kell lennie. Ezek elmondhatóak a kormányról is. Megnyerő a V-fék, ami szintén az olcsósítást szolgálja, de (száraz időben) bőven van olyan jó, mint egy olcsóbb tárcsa.

Tulajdonképpen ezzel végeztem is a gép kivesézésével. Próbáltam rövidre fogni, hogy maradjon hely leírni, hogy milyenek a menettapasztalatok. Három részre bontom a beszámolót, ugyanis mindhárom helyen keményen teszteltem (DSP: dirt, street, park).

Városban hosszú nyeregcsövének köszönhetően teljes mértékben ki tudja szolgálni akár a BKV sztrájkok miatt egyre gyarapodó számban munkába tekerő tömegeket is. Áttétele kicsit pörgős, inkább az egymás mellett tekerős, beszélgetős tempó kényelmes vele. Nem mondanám, hogy visszafogott a fényezése, de a teleszkóp- és tárcsafék-mentessége miatt nem kifejezetten a kerékpártolvajok célpontja, így lelkiismeret-furdalás nélkül kötöttem le a közösségi tárolóban.

Dörtön a tőle elvárható teljesítményt hozta, de a merev villával a keményebb leérkezések igencsak kerülendőek. Csakúgy, mint a kifékezett nyomok és a rázós szakaszok. Viszont a ritmusos trails-ek kifejezetten feküdtek a gépnek. Minimalista felszereltsége erre teszi leginkább alkalmassá. Könnyedén röppentem ívről ívre vele, a szél ellenére is irányban tartható maradt. Többek egybehangzó véleménye szerint alig észrevehető hogy 24”-os kerékkel szerelt gépről van szó.

A Parkban bepróbáltam néhány forgást vele, de a teljesítményt itt is csak a tudásom határolta be. A merev váz-villa szerkezet könnyebben használhatóvá varázsolta a pálya íveit, pumpáláskor nem veszett el szinte semmi erő. Ez fontos, mert a pörgös áttétel miatt nem lehet könnyen nagy sebességet elérni – az pedig igencsak jó barátja a kerékpárosnak.

Azoknak ajánlom, akik megunták a hetente szerelést követelő feltuningolt áruházi bringákat. Azoknak, akik megunták, hogy valami mindig recseg, zörög, csattog vagy nyekereg. Azoknak, akik extrém bringázásnak nem azt tekintik, hogy húszkilós összTE(le)SCOpos bringával „felugratnak” a padkára, majd gyökkettővel rágurulnak a dörtre, hogy aztán az ív teteje előtt 5 centivel elfogyjon a bringa sebessége, és a nagy szerencsétlenkedésében szétzúzza az ugrót. Jó hír, hogy a magazin megjelenésekor már kapható a PRO verzió is, könnyebb kerekekkel, jobb fékkel, luftalarm hajtóművel és WTB nyereggel.
[poll id=”63″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. májusi lapszámában.

Forgalmazó: Cseke Zrt.
Származási hely: Magyarország
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméret: S; L (tesztelt)
Ajánlott fogyasztói ár: 95.000 Ft

Vázanyag: 7005 AL
Villa: Cr-Mo; TF előkészítéssel
Hajtómű: TruVativ Ruktion; 34 fog
Középcsapágy: TruVativ Ruktion
Lánckerék: NN singlespeed; 14 fog
Lánc: KMC 810
Fék: Shimano BR-M420
Fékkar: AVID FR5
Első agy: Bike Positive TF Country Disc
Hátsó agy: Bike Positive Denver II; kétoldali menettel
Felnik: Weinmann 24” DH 39; 36 furat
Küllők: 2,35 mm; rozsdamentes acél
Külsők: Duro Buffalo Black Hawk; 24 x 2,35 (504-58)
Kormány: Bike Positive Rising; 25,4 mm / 680 mm / 38 mm
Kormányszár: Bike Positive Flame; 25,4 mm / 35 mm
Markolat: Bike Positive BMX
Kormánycsapágy: Cane Creek Defend
Nyeregcső: Bike Positive 30,9 mm / 450 mm
Nyereg: Bike Positive Jump
Pedál: Bike Positive Tunning Jump

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 73 fok
Nyeregvázcső-szög: 74,5 fok
Tengelytáv: 1020-1040 mm
Láncvillahossz: 385-405 mm
Felsőcső-hossz: 540 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 560 mm
Fejcsőhossz: 120 mm
Tömeg: 13,05 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo