A koncepció: szerettünk volna összerakni, egy könnyű „stílus-gépet”, ráadásul acélból. Nem egyszerű feladat… Acél vázzal, hajtóművel, és kormánnyal főleg nem. Persze ha jó cuccokból válogat az ember, akkor nem lehetetlen. Azt azért szerettük volna, ha az alkatrészválasztás nem megy a tartósság, és működési teljesítmény rovására. Ezt sikerült kihozni:
A srácok véleménye:
Kényelmes vele ugratni, ráültünk, és szinte nem is igényelt megszokást, egyből be tudtuk vele adni a trükköket, mert nem kellett „átszokni” rá. Akármi mással biciklizel előtte, ez a gép annyira egyben van, hogy nagyon könnyen otthonosan érzi magát rajta az ember.
Hosszabb az eleje, viszonylag rövid a hátulja, manapság ez a trend.
A súlya átlagos, könnyű, nem kell foglalkozni vele. Acél vázhoz képest jó súlya van.
A váz alapvetően 26-os kerékhez van tervezve, így azzal jobb lenne, mert kicsit stabilabb lenne a levegőben, bár így sokkal könnyebb vele forogni.
Kár hogy a fejcső alján nincs felülhegesztés. Bár az a boksz ott jól merevít, és elnyeli az energiákat, amikor kap egy ütést, de ha nagy húzást kap, pl. egy kiakadásnál, az ellen nem sokat ér. Szerencsére, mivel acélból van a váz, nem akkora gond, mert az alapanyag így is elég erős. Ez azért bírni fogja.
A geometriája minden szempontból jól el van találva. Trails-elni így a jobb 24-es kerékkel, mert teljesen más az a feeling, amikor a kis kerékre rápumpálsz, és jó hosszú ideig fut fel az íven, magasabbra szállsz vele, legalábbis olyan az érzés. Hasonlít kicsit a BMX-hez, ami ilyen szempontból a legviccesebb érzés.
A középcsapágy magasság ideális, jó könnyű kiemelni a gép elejét, de ebben benne van a könnyű teló és a kerekek is.
A villa nagyon jó volt benne, a kemény rugó miatt jól kidobott, kellően erős, és mégis könnyű. Kár hogy már nem gyártják. Ilyen hosszban még csak nem is csavarodik.
A hajtókarja nagyon jó hogy acél, mert stabil, és kellően széles, a pedálja etalon. Ebben sincs, golyó, így az összetörni nem fog benne.
A kerekek is nagyon erősek, a felni profil hibátlan, a vastag Atomlab alu anya kiváló, a kevláros gumija iszonyat könnyű, és nagyon jól gurul.
A nyereg is nagyon tetszett, jó könnyű, kényelmes, jól be lehet fogni, ami kéznélküli, és kp-s trükköknél előnyös, és mégsem túl széles.
Az áttétel kicsit pörgős (32-16) 32-14-el kicsit jobb lenne.
650-660-as kormánnyal kicsit stabilabb lenne a nagy ugrásoknál. A kormánymagasság, és a stucni hossz ideális, TD-zni nem kell vele, de így is nagyon jó.
A 24-es felépítése miatt a levegőben kicsit instabilabb, de csavargatni, forogni vele így a könnyebb. Nagyon könnyű irányítani, a kis kerekek, a jó gumi és a precízen csapágyazott agyak miatt iszonyat gyors a gép, nagyon jól gurul. Akár még Four-Cross-ozni is jó lenne vele, bár akkor inkább 26-os kerék kellene bele, természetesen első fékkel, más áttétellel.
Ez már nem egy átlag kerékpár. Olyan szinten letisztult, mintha már valaki magának építette volna, ügyelve a legapróbb részletekre is. Így jó ahogy van, szerintem bárki azonnal bevállalná.
[poll id=”7″]
Köszönet jár a szerzőknek:
Balogh Attila, Kotócz Dániel, Magyar Csongor, Atom
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. november-decemberi lapszámában.
Eladó egy ilyen bicó! Részletek itt:
http://aprod.hu/hirdetes/dirt-atomlab-pimp-2-bringa-26-IDXZjN.html
menyé adod
Szerintem nagyon is jól bírja a strapát bár a ht buldog jobban bírta és jobban néz ki
Nekem szarrárepedt ott ahol lehetett. Nyeregcső felső támvillánál mintha torkolatok lettek volna :) kurvasok repedés volt,nem beszélve az elhajlásról….. újonnan nem éri meg
Bencének nagyon igaza van,de ugrálni azért lehet vele.
iszonyatosan jó ez a pimp2es váz
nekem ilyen van és semmmi bajom nincs vele
amugy eladó kompletten ha esetleg valakit érdekel írjon egy mailt
sany0013@citromail.hu <—-e-mail
egyertelmuen aKIRALY
Én egy sráccal találkoztam, aki elhajtott egy ilyen vázat, hát mit mondjak… rendszeresen olyan állapotban bringázott, amilyenben én járni se nagyon mernék (beszélni alig tudott, de már a következő joe-t szívta).
monjuk most nézem az elvékonyítást a blocknál :S ííííííí mint a Kona Lana’i-om anno
de attol még elfogadnám:D
“elég sok ismerősömnek is.” elég sok? hát nem 1 gyakori darab:P
szerintem mindegy acél vagy alu de ez a gép akkoris egy nagyo atom zsír gép!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
mellékesen ezek a vázak hajlanak mint a picsa, nekem is elhajlott, és elég sok ismerősömnek is.
elég megnézni a láncvillát a monoblokkháznál, mindkét oldalról meg van lapítva. tudod mennyit bír? nemsokat..
Zseniális!!! Ilyen vázam van szintén 24-esekkel, Dirt Jam-mel, acél hajtóművel, iszonyat jó!
Bence – az acél alkatrészeket nem a súlyuk, hanem a merevségük és a szívósságuk miatt szeretjük.
Jóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!
Nem értem miért eröltetik ezt az acélkormányt. 2x yoaln nehéz mint modnjuk egy holczfeller és sztem ugyan ottvan…
odaba….sz
Nagyon zsír masina,de nagyon drága darab :(
**** drága lehet, de fincsin néz ki XDD