fbpx

Wheeler Pro 39

Noha a Wheeler jelen van már régóta hazánkban, de sajnos mégsem foglalta el az őt megillető helyet. Pedig nincs miért szégyenkeznie! Meg annak sem, aki a nyergébe pattan…

Wheeler Pro 39 - Szöveg: gg, Fotó: gg, HBalage

Wheeler Pro 39 - Szöveg: gg, Fotó: gg, HBalage

Az összkép volt megint az első benyomás az új jövevényről. A képek magukért beszélnek, a sportos összkép része a tárcsafék, a trendi fehér szín, összességében minden adott e téren, amitől valaki egy dögös gépnek fogja tekinteni. Még a legelején szögezzük le viszont, hogy egy kedvező árú középkategóriás XC montiról van szó, így ennek fényében fogom boncolgatni!

A váz egy 6061-es alu darab, nem egy agyonvékonyított csövekből készült ultrakönnyű vázról van szó, hanem egy stabil, akár testesebb bringások által is bátran felvállalható darabról. Maga a csőformálás logikus és korszerű benyomást kell, a terhelésnek megfelelő irányú lapítások, itt-ott némi hydroforminggal, masszív papucs, a hátsó háromszögben a kényelmet fokozó határozott S-bendek és igényes hegesztések jellemzik. Geometriája kicsit inkább a komfortosabb hobby felhasználásra utal, és ezt a vázon talált matrica is alátámasztja: „Sport cross country comfort geometry”.

Wheeler Pro 39

Wheeler Pro 39

A villa egy RST Gila Pro, mely elég általános ebben a kategóriában, a legtöbb követelménynek megfelel, 80 mm-t mozog, ami ebben a megcélzott hobby XC felhasználásra pontosan elegendő. Működését tekintve tekercsrugós állítható előfeszítéssel rendelkezik, így minden testsúlyra belőhető, a mozgását megfelelőnek nevezném. Merevségével az én 74 kilós testsúlyom mellett nem volt gond, a mechanikus lockout azonban elég rondán működik: bekapcsolva is elég határozottan mocorog a villa egy-két centit, és azt nagyon kopogós végpontokkal teszi, érzésre csillapítás nélkül. Persze lehet hogy csak a tesztpéldánnyal voltak ilyen gondok

Wheeler Pro 39

Wheeler Pro 39

A meghajtás kicsit általánosnak tűnik ebben a kategóriában: Deore cuccok egy SLX hátsó váltóval és egy Alivio szintű, szetten kívüli hajtókarral vegyítve, utóbbi sajnos csak négyszögtengelyes. A váltórendszerre nem vesztegetnék sok szót, mert működött, ahogy kell mindenféle extra élmény vagy hiba nélkül.

A fékek terén kicsit kényeztetnek minket, mert hidraulikus tárcsafékek dolgoznak az összképbe illő fehér színben. A nálunk a kevésbé ismert márkák közé tartozó QUAD teljesen jól működött, szépen adagolható, de megtépve is van benne szufla. XC, maraton felhasználásra bőven elegendő fékerővel bír. Az egyetlen furcsaság az volt, hogy erőteljesebb fékezésnél elkezdett kicsit rángatni, ami talán a furcsa kialakítású, változó szélességű tárcsák miatt lehet, de összességében elégedett voltam a fékezéssel.

Wheeler Pro 39

Wheeler Pro 39

Ha már fékezés, abban természetesen szerepet kapnak a külsők is. Ezek a CST példányok elég jó általános mintázattal rendelkeznek, melyek megfelelnek a legtöbb talajon, beleértve ebbe az egészen döngölt talajú utakat, illetve az aszfaltot is. A középső mintázat majdnem összefüggő, így nem ráz, mint a Zetor, viszont ha kicsit is belesüpped a talajba, akkor a futófelület két oldalán lévő bütykök dolgoznak rendesen.

Wheeler Pro 39

Wheeler Pro 39

A kiegészítők terén ugyanaz a szitu, ami általában ebben a kategóriában szinte mindig: a gyártó saját nevén – most éppen WBP – futó alkatrészeit találjuk, melyek megfelelően működnek mindenféle extra tulajdonság nélkül, semmi probléma nem volt velük, kellően masszívak, hogy bátran terheljük. A kormányt emelném ki, mely egy 600 mm széles – tehát XC-re optimalizált –, de enyhe emelésű (20 mm) darab. Ez alighanem sokak tetszését elnyeri majd: kényelmes, nagyon jól irányíthatóvá teszi a gépet, ugyanakkor nem támad tőle DH-s érzése az embernek.

Wheeler Pro 39

Wheeler Pro 39

Mint írtam, alapvetően sportcélú felhasználásra tervezett vázról, gépről van szó, a terepen mutatott viselkedése pedig ennek maximálisan megfelelt: lejtőkön kifejezetten kezes, jól irányítható, élvezetes, felfelé éppenséggel nem szárnyal, ami egyrészt a nem éppen pillesúlynak, illetve a komfortosabb geometriának tudható be. Persze az emelt kormány egyenesre cserélésével sportosabbá, jobban mászóvá tehető a gép.

Wheeler Pro 39

Wheeler Pro 39

A végső szó…

Ha ezt a gépet veszed, pontosan azt kapod, amit a gyártó ígér, halál pontosan azt. Egy általános hobby felhasználásra tökéletes hegyigépet, ami még szép és látványos is. Az árat is figyelembe véve ez a kép még szebbnek tűnik, mivel ritka jó ár/érték arányú a gép.

InfoBox:

Forgalmazó: Mali Kft.; www.mali.hu
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 169.900 Ft

Vázméretek: 15”, 17,5”(tesztelt), 19”
Vázanyag: 6061 DB T4/T6 Semi Hydratubing alu
Villa: RST Gila Pro ML; 80 mm
Hajtómű: Shimano FC-M442; 22/32/42 fog
Középcsapágy: VP; négyszögtengelyes
Hátsó váltó: Shimano SLX Shadow
Első váltó: Shimano Deore
Lánckeréksor: Shimano Deore; 11-32 fog
Lánc: Shimano CN-HG53
Váltókarok: Shimano Deore
Fékek: Quad Q-4-Axis hidraulikus tárcsafék; 160-160 mm
Kormány: WBP XC alu; 600 mm széles / 20 mm emelés
Kormánycsapágy: WBP Press Fit; félintegrált
Kormányszár: WBP; 2 + 4 csavaros
Markolat: Velo Comfort
Agy első: Shimano HB-M475; 32 furat
Agy hátsó: Shimano FH-M475; 32 furat
Felnik: Alexrims TD-25
Küllők: 2 mm; rozsdamentes; fekete
Külsők: CST All Purpose; 26 × 2,1”
Nyereg: WBP Pro
Nyeregcső: WBP alu; 1 csavaros fej; 27,2 mm / 350 mm
Nyeregcsőbilincs: WBP alu; gyorszáras
Pedál: Wellgo taposópedál; alu test / acél keret

Wheeler Pro 39

Wheeler Pro 39

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 70,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,5 fok
Felsőcsőhossz: 550 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 575 mm
Nyeregvázcső-hossz: 445 mm
Tengelytáv: 1063 mm
Láncvillahossz: 425 mm
Középcsapágy-magasság: 310 mm
Kormányszárhossz: 90 mm
Tömeg: 13,83 (pedállal)

Szöveg: gg
Fotó: gg, HBalage

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo