fbpx

Mavic kerék-kínálat 2016-ra: megújulás éve a francia gyártónál

Tavaly már kezdtük hiányolni a valódi újításokat a Mavic kerekek palettáján, de 2016-ra szerencsére beleerősítenek a franciák, és nem csak a topon, de a kedvezőbb árú kategóriában is lesz nagy durranás…

Mavic országúti kínálat

karbon minden mennyiségben

…azaz éppen hogy nem lesz durranás, kezdjük is az egyik legnépszerűbb Mavic kerékszettel, a CrossRide-dal, ami 2016-tól UST Tubeless kompatibilis, azaz gyárilag belső nélküli használatra tervezték, nem valószínű, hogy eldurran majd. Ha a magyarországi keresletet nézzük, ez talán a legfontosabb hír a teljes új Mavic kínálatot illetően. A CrossRide kerék ugyanis eddig is egy merev építésű, strapabíró és ütős kinézetű kerékszett volt jó áron, a belső nélküli rendszerrel való kompatibilitás viszont jelentősen kitágítja a határait…

Mavic CrossRide - 2016-ra UST Tubeless kompatibilis felnivel

Mavic CrossRide – 2016-ra UST Tubeless kompatibilis felnivel

Az új változat neve egész pontosan Tubeless Pulse WTS, ami némileg drágább lesz, mint az eddigi CrossRide modellek (vékonyan 100 000 Ft fölött alakul majd az ajánlott fogyasztói ára), ellenben a mellékelt UST átalakító szallaggal közel azt nyújtja majd, mint az XC/maraton versenyzők körében világszerte közkedvelt CrossMax. Nyilván nem ugyanaz a felni, a küllők is csak húzott acélküllők, kicsit nehezebb is a CrossMaxnál, de mégis egy komoly mountain bike kerékszett lett, ami amatőr versenyzésre teljesen alkalmas.

Mavic CrossMax

Mavic CrossMax

A belső nélküli használat jobb erőátvitelt biztosít, alacsonyabb nyomáson lehet használni felütés kockázata nélkül, így jobb a tapadás, ráadásul a defektgátló folyadék a szúrásos sérüléseket is orvosolja. Komoly előnyt jelenthet ez egy maratonon, és immár olyan áron hozzájuthatunk, mintha fűzetnénk kerekeket tubeless ready felnit felhasználva. A kerékhez UST Tubeless külsőt is terveztek, ugyancsak CrossRide felirattal, profin néz ki a szett. Végignézve a konkurenciát, ebben az árkategóriában ritka a komoly versenytárs…

a szürke mellett sárga felirattal is kapható a CrossMax

a szürke mellett sárga felirattal is kapható a CrossMax

Duplázzuk meg az árat, tegyünk kicsit hozzá és akkor a lehető legmenőbbek lehetünk az új CrossMax SL Pro WTS kerekeket használva. Itt már felvonultatja a Mavic minden technológiai vívmányát, amiket nem részleteznénk, hiszen idén tartósteszten is átesett a CrossMax, ami ide kattintva olvasható. Ami viszont új 2016-ra, hogy a friss fejlesztésű CrossMax Pulse általános célú gumikkal felszerelve kapható, melynek felirata harmonizál a felni felirattal – szintén újdonság, hogy sárga verzió is elérhető.

Mavic Ksyrium Pro Disc Alrroad

Mavic Ksyrium Pro Disc Alrroad

Országúton terjed a tárcsafék, mint az influenza, természetesen a Mavic is beáll a sorba. Eddig a Mavic a Ksyrium változatait kínálta tárcsásítva, azaz átdolgozva, jövőre viszont egy ránézésre koncepciózusabb, „allroad”, azaz aszfalton és dózerutakon is használható kerékszettel álltak elő, hozzá tartozó gumikkal, melynek neve Ksyrium Pro Disc Allroad. A 30 mm-es Yksion Elite Allroad külső egyből UST Tubeless, azaz belső nélkül használható (kevés hasonló van a piacon), és a felnit is így tervezték újra – ahogy ezen a szinten elvárható – a Mavic ISM 4D technológiával.

30 mm-es UST külső

30 mm-es UST külső

A gyártó szerint a felni mindössze 430 grammos így, és az „allroad” felhasználást tekintve a teljes szett (gumik nélkül) 1620 grammos tömegadata is barátságos. Az Yksion Elite Allroad külsők 330 grammot adnak ehhez hozzá, ami első hallásra nem tűnik könnyűnek, de ezért cserébe gyakorlatilag elfelejthetjük a defekteket és kényelmes országútiként használhatunk egy cyclocross bringát, vagy országútit, ahová beférnek 30 mm-es szélességükkel.

Az agyak átmenő- vagy gyorszáras tengelyhez is adaptálhatók

Az agyak átmenő- vagy gyorszáras tengelyhez is adaptálhatók

A különböző kerékpárok közötti kompatibilitást az agyak kialakítása is megkönnyíti – ahogy más Mavic kerékszetteknél is – adapterekkel pillanatok alatt átmenőtengelyhez vagy gyorszáras megoldáshoz igazíthatjuk.

Mavic

Mavic Ksyrium Pro Carbon SL Disc

Inkább tárcsás országútikhoz, mint gravel bike-okhoz ajánlja a Mavic a másik vadonatúj kerékszettet, a Ksyrium Pro Carbon SL Disc-et, ami alapjaiban új konstrukció, a Ksyrium szériában először karbon felnivel. Szingós vagy peremes változatban, a szingós szett mindössze 1320 grammot nyom gyári adat szerint.

Mavic

Mavic Cosmic Pro Carbon SL T Disc

A tárcsás kínálat szinte teljes, a karbon Cosmic szettnek is elkészült a Disc változata, a paletta túlsó oldalán, a 200 eurós kategóriában is kínál a Mavic tárcsás országúti kereket, az Aksium Disc-et.

Mavic

Mavic Ksyrium Pro Carbon SL Clincher

A Ksyrium Pro Carbon SL hagyományos országútikhoz készülő változata majdnem a végére maradt, pedig lehet ezzel kellett volna kezdenünk a cikket, ugyanis ez a Mavic valaha gyártott legkönnyebb Ksyrium kerékszetje. Alacsonyabb profilú karbon felnivel a szingós változat mindössze 1190 grammot nyom a mérlegen, a peremes kialakítású Ksyrium Carbon 1390 grammot.

alumagvas karbonfelni az egyik legtartósabb létező karbon fékezőfelülettel

alumagvas karbonfelni az egyik legtartósabb létező karbon fékezőfelülettel

A Ksyrium Pro Carbon SL-nél az általunk tesztelt Cosmic Carbone C40-hez hasonlóan alumagvas karbon felnit alkalmaztak, a gyártó szerint így jobb a felni-gumi kapcsolat, és megelőzi a karbon felniknél tapasztalható túlhevülést hosszú lejtőkön, ha valaki folyamatosan fékez. Az új felni a manapság divatos szélesebb gumikhoz tervezve maga is szélesebb, 23 mm-es.

További Mavic-információ a hazai forgalmazó honlapján: http://mavic.hu/index.php

További képek az Eurobike-standról:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo